تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
plusresetminus
حزب الله:با وجود اینکه مدت زمان زیادی برای انتخاب لباس رسمی کاروان در المپیک توکیو صرف شد اما بازهم مورد استقبال قرار نگرفته است.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۷۳۳
لباس کاروان المپیکی ایران رضایت ها را جلب نکرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک توکیو در دقیقه ۹۰ انجام شد و در مراسم بدرقه،  ورزشکاران اعزامی با لباس های رسمی کاروان حاضر شدند.
لباس رسمی کاروان برای مردان کت و شلوار ساده سرمه ای و برای زنان مانتو و مقنعه فیروزه ای و شلوار سفید بود.
با توجه به اینکه بازی های المپیک یک سال  به تعویق افتاده بود بنابراین فرصت هم برای طراحی و انتخاب لباس کاروان بیشتر بود از این رو این انتظار بود تا  لباسی طراحی شود که بدون حرف و حدیث باشد.
لباس کاروان هر چند جنجال لباس المپیک ریو را نداشت اما بدون حرف و حدیث هم نبود؛ واکنش ها نشان می دهد این طراحی لباس نتوانسته رضایت ها را جلب کند.

با توجه به تبلیغات گسترده ای که در این دو سال اخیر شده بود مبنی براینکه کارگروه مد و لباس کار را دست گرفته است و ۶۰۰ طرح ارائه شده و در هر مرحله  طرح ها داوری شده اند بنابراین این انتظار  ایجاد شد با توجه به این مسئله از  مدت زمان زیادی  هم که  صرف انتخاب طرح لباس شد، طرح نهایی لباس به گونه ای انتخاب شود که مورد استقبال قرار بگیرد.

نکته دیگری که وجود دارد و نارضایتی ایجاد کرده مرتبط نبودن لباس مردان و زنان کاروان است و این در حالی است که در لباس کاروان کشورهای دیگر سنخیتی بین لباس ها وجود دارد. اما در مورد لباس ایران دو لباس کاملا غیر مرتبط انتخاب شده اند ضمن اینکه در رنگ لباس مردان هیچ نشانه ای از رنگ پرچم ایران وجود ندارد.
نکته قابل توجه دیگر این است بر خلاف کشورهای دیگر که سعی کرده اند در رونمایی از لباس های رسمی خود در المپیک توکیو بهترین عکسبرداری و نمایش را داشته باشند، در رونمایی لباس ایران ، یک پارچه چروک در گوشه ای از سالن CIPفرودگاه امام نصب شده بود و زمانی که ورزشکاران برای گرفتن عکس آنجا می ایستادند، چروک بودن پارچه نمای خوبی به عکس ها نداده بود و بیشتر در ذوق می زد.


در ادامه چند نمونه از لباسهای کاروان کشورهای دیگر آمده است:

لباس کاروان ژاپن

لباس کاروان کانادا

لباس کاروان یونان

لباس کاروان آمریکا
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین