تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
plusresetminus
حزب الله:سرپرست اداره فرآورده های طبیعی ،سنتی و مکمل علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فروش فراورده های دارویی در عطاری ها ممنوع است.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۷۰۴
ماجرای دامادی که بخاطر لاغری ناخواسته معتاد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،صیادی فر بااشاره به موضوع خرید قرص لاغری یک شهروند از عطاری ارومیه گفت: یک شهروند جوان ارومیه ای به یک عطاری نسبت به خرید قرص لاغری اقدام کرده  حدود یک ماه از مصرف قرص مذکور گذشته که جهت انجام مقدمات ازدواج به مرکز بهداشت ارومیه مراجعه و آزمایشات مربوطه انجام گرفته که نتیجه آزمایشات نشان از اعتیاد وی به ماده مخدر شیشه داشته است این در حالی است که بنا به گفته این شهروند، وی تاکنون حتی سیگار هم مصرف نکرده اند.
وی اظهار کرد: بلافاصله پس از دریافت شکایت، اکیپ مشترک بازرسان این معاونت، واحد حراست، معاونت بهداشتی و اتحادیه مربوطه، به محل عطاری مراجعه و نسبت به بازرسی محل  اقدام و موفق به کشف و ضبط تعداد زیادی انواع قرص و کپسول و داروی غیر مجاز و قاچاق و تقلبی شد که با توجه به تخلف یاد شده، عطاری مذکور پلمب و پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.
این مقام مسئول تاکید کرد : با توجه به تذکرات مکرر و دستورالعمل های اعلامی به کلیه عطاری های سطح شهر، عرضه و توزیع فرآورده های دارویی در اشکال مختلف از جمله کپسول، قرص،  شربت در عطاری ها کاملا غیر قانونی بوده و به عنوان مداخله در امر پزشکی و دارویی محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
سرپرست اداره فرآورده های طبیعی ،سنتی و مکمل علوم پزشکی استان اظهار کرد: میزان اقلام مکشوفه 41 قلم کالا و به ارزش 80 میلیون ریال  بوده است.
این مقام مسئول تاکید کرد:  موضوع بسیار مهم در برخی از عطاری ها، وجود تقلبات در فرآورده‌های گیاهی با هدف افزایش کارآیی و اثرات فارماکولوژیک است که آن فرآورده‌ها را با ترکیبات و داروهای فعال صنعتی آمیخته و آلوده می‌کنند تا بیمار اثربخشی فرآورده مصرفی را باور کند.
وی تصریح کرد: عطاری فقط یک واحد صنفی است نه دارویی  و مردم باید از خرید هرگونه قرص یا کپسول جهت انجام فرایند درمانی به جد خورداری نمایند تا از بروز صدمات جبران ناپذیر جسمی بعدی در امان باشند و در صورت مشاهده  موارد تخلف، موضوع  را به این معاونت گزارش کنند.
صیادی فر در ادامه افزود: در همین راستا و با هدف نظارت بر رعایت قوانین مرتبط با بهداشت و سلامت و بر اساس گزارش های مردمی رسیده، دو واحد عطاری متخلف نیز به دلیل فروش اقلام دست ساز،  تقلبی و غیر مجاز در اردیبهشت ماه 1400 پلمب و پرونده تخلفات آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین