تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
plusresetminus
حزب الله:درحالی روند روبه رشد بیماری در بسیاری از نقاط کشور ادامه دارد اخبار منتشر شده رسمی حکایت از تکمیل ظرفیت برخی مراکز درمانی و فعالیت بیمارستان‌های صحرایی دارند.به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، روز گذشته درحالی مقامات ارشد وزارت بهداشت ودرمان تایید کردند ویروس دلتا در سراسر کشور فعال شده که کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به واقعیت مراکز درمانی معتقدند تکیه کردن به آمارهای کاغذی و همچنین نمودارهای منتشر شده برای سیاست‌گذاری شاید در شرایط فعلی منطقی نیست.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۶۸۲
۱۵ دقیقه کافی است تا آلوده شوید/ تکمیل ظرفیت برخی مراکز درمانی کلانشهرها/ شکل‌گیری خوشه‌های خانوادگی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این گروه تاکید دارند با توجه به روند روبه‌رشد بیماری و البته قابلیت‌های بیماری‌زایی ویروس دلتا که اکنون در بسیاری از نقاط ایران فعال شده موج ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی رفته رفته سهم‌گین‌تر و بیشتر خواهد شد و حتی تشکیل ستاد ترخیص و همچنین اتخصاص مراکز سرپایی برای توزیع و کاهش شدت ورود بیماران به مراکز درمانی کفایت نخواهد کرد.
در این زمینه کارشناسان ضمن اشاره به تکمیل ظرفیت برخی مراکز درمانی و همچنین فعالیت بیمارستان‌های صحرایی حتی در پایتخت معتقدند؛ برای جلوگیری از گسترش بیماری و مدیریت کم هزینه پیک پنجم بهترین راهکار کاهش تجمع‌ها، ممانعت از جابه‌جایی افراد و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی درکنار انجام گسترده واکسیناسیون و انجام غربالگری هوشمند است.
مواردی که ظاهرا در تمامی بخش‌های دچار مشکلاتی هستم که نهایتاً به روند افزایش تعدادبیماران و موارد بستری در سراسر کشور دامن زده است و به گواهی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند درصورت ادامه مشکلات دو چندانی به سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل کند.
تهویه نا مناسب عامل اصلی انتقال بیماری
از سوی دیگر کارشناسان با اشاره به برخی از اظهار نظرهای مقامات مسئول وزارت بهداشت مبنی بر روند افزایشی تعداد بیماران در اغلب نقاط بخصوص کلانشهرها تاکید می‌کنند: این روند در کلانشهرها بیشتر به دلیل جابه‌جایی گسترده جمعیت به‌منظور انجام فعالیت‌های اقتصادی و امور روزانه است، درحالی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این شرایط پیک پنجم به‌نوعی پاشنه آشیل مدیریت کرونا در کشور است.
این گروه معتقدند مشکلات معیشتی در بخش کارگری و البته برخی بی‌توجهی‌ها در میان کسبه و صنوف باعث شده تا تمامی سیاست‌گذاری‌های انجام شده ستاد ملی مقابله با کرونا به نتیجه نرسد درحالی که اصولاً تاخیر واکسیناسیون در هفته‌های گذشته نیز زمینه را برای جهش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به ویروس دلتا فراهم کرده است.
در این زمینه علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بسیاری از موارد باعث افزایش تعداد موارد ابتلا شده است که این روند می‌تواند درصورت ادامه به مشکل بزرگی برای  مدیریت پیک پنجم در ایران تبدیل شود.
زالی  با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته مراکز درمانی استان تهران میزبان 1300 بیمار جدید کرونایی بوده که 243 مورد دلیل بدحال بودند و مستقیماً در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند افزود: متاسفانه عدد دیگری که می‌تواند نگران‌کننده باشد این است که 17 هزار و 200 بیمار به صورت سرپایی در 24 ساعت گذشته در شهر تهران مراجعه کردند که 4هزار نفر در بخش بهداشت و بیش از 13 هزار نفر در بخش درمان مراجعه داشتند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت تصریح کرد: در حال حاضر در تهران کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت را راه‌اندازی کردیم، هر شب در تهران بین 1500 تا 2 هزار بیمار در آنجا تحت درمان قرار می گیرند.
تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی
زالی با اشاره به اینکه تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پر شدن هستند، گفت: در حال ظرفیت‌سازی هستیم تا مجموعه جدید را به بخش‌های بیمارستانی اضافه کنیم، اما همین الان که آخرین آمار را بررسی می‌کردم، دیدم که 520 بیمار در بخش اورژانس آماده ورود به تخت‌های اورژانسی هستند لذا به محض اینکه تخت خالی شود 520 بیماری که در بخش اورژانس هستند وارد بخش‌های بستری خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در حال افزایش بخش‌های جدید هستیم، عنوان کرد: دوستان ما شهامت و شجاعت ویژه‌ای را به خرج داده اند و مسئولین بیمارستان‌های تهران شبانه روز در حال تلاش هستند تا بیماری پشت در اورژانس بیمارستان‌ها نماند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه 6070 تلاش می‌کنیم تا جایابی برای بیماران جدید صورت بگیرد، گفت: در مراسم‌ جمعی و در عروسی‌ها، افراد به صورت نزدیک با هم در مواجه هستند و در هنگام تناول غذا ماسک را بر می‌دارند که  این مساله موجب می‌شود تا شانس بروز بیماری افزایش پیدا کند.
زالی با اشاره به اینکه فردی که بیماری کرونا دارد می‌تواند ویروس را به صورت گسترده پخش کند، بیان کرد: ویروس بین 15 تا 30 دقیقه در محیط‌های بدون تهویه می‌تواند حضور داشته باشد و در مواردی در همین تهران توانسته بودیم ویروس زنده را در فضا پیدا کنیم، خیلی از افرادی که به ما مراجعه می‌کنند متعلق به یک خانواده هستند، لذا خوشه‌های خانوادگی بسیار خطرناک است.
از سوی دیگر کارشناسان با اشاره به اظهار نظر زالی تاکید می‌کنند: بررسی آمارهای رسمی منتشر شده از کلانشهر تهران به عنوان پر امکانات‌ترین مرکز برای ارایه خدمات حکایت از واقعیتی نگران کننده در سایر نقاط که امکانات کمتری نسبت به پایتخت دارند، خواهد داشت و کلا نباید تنها براساس نمودارهای کاغذی برای مدیریت کم هزینه پیک پنجم کرونا برنامه‌ریزی کرد چون واقعیت مراکز درمانی احتمالاً تفاوتی فاحش با اعداد و ارقام این نمودارها دارد چون نتیجه توجه بیش از حد به آمارهای کاغذی را در پیک چهارم دیده‌ایم.

استان فارس
شمار شهرهای قرمز در سراسر کشور رو به افزایش است و خبر از یک بحران سراسری می‌دهد، استان فارس نیز استثنا نیست و شرایط رو به سمت بحرانی شدن است به ویژه اینکه سویه هندی ویروس در این استان و به ویژه شهرستان‌های جنوبی روندی صعودی دارد. 
بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده و به گفته‌ عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا 13 شهرستان در وضعیت قرمز، 16 شهرستان در وضعیت نارنجی و 7 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درمجموع یک میلیون و 141 هزار تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است که از این تعداد، یک میلیون و 21 هزار و 169 مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان بوده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، 295 هزار و 223 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است‌.
همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 120 هزار و 82 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 20 هزار و 281 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 315 هزار 504 بیمار مبتلا به کووید19 در استان فارس شناسایی شده است.
با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 تعداد جان‌باختگان کرونا در فارس از ابتدا تاکنون به چهار هزار و 948 نفر رسیده است.
هم اکنون 2 هزار و 126 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 224 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
با توجه به کاهش 50 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس متولیان بهداشت و درمان همچنان از مردم درخواست دارند که استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و دوری از دورهمی‌های خانوادگی را مورد توجه قرار دهند.
استان سیستان  و بلوچستان
سید محمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بر طبق تست‌ها و پایش‌هایی که انجام دادیم روند ابتلا در چند روز گذشته رو به کاهش بوده اما هم‌چنان وضعیت ناپایدار و سیاه است.
وی افزود: بیمارستان‌های سیار و صحرایی به همت نیروی زمینی ارتش، سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام در استان راه‌اندازی شده و گسیل امکانات خوبی از مرکز به سیستان و بلوچستان آمده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با دستور وزیر بهداشت و اختصاص سهیمه ویژه روند واکسیناسیون در استان سرعت گرفته و بعد از گروه 60 سال و 50 سال، حالا واکسیناسیون 45 ساله‌ها آغاز شده است.
هاشمی شهری گفت: با نزدیک شدن به عید قربان نگرانی جدی داریم و از مردم خوب استان تقاضا می‌کنیم به هیچ‌عنوان در دورهمی‌ها و رفت و آمدهای عید قربان که به شدت در سالیان گذشته در استان رواج داشته، شرکت نکنند.
به گزارش تسنیم برطبق گزارش دانشگاه‌های سه‌گانه علوم پزشکی استان در زاهدان، زابل و ایرانشهر، هم‌اکنون874 بیمار حاد تنفسی و  452 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
استان البرز
 مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد وضعیت استان در بحث مواجه با  شیوع گونه جهش یافته کرونا با نام دلتا ، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم  آمار شیوع گونه "دلتا" ویروس کرونا در جامعه رو به افزایش است.
وی با اشاره به اینکه در نشست اخیر ستاد کرونا استان هم بر رعایت محدودیت‌ها در شهرهای  قرمز کرج ، فردیس و نظرآباد اجرایی شود، افزود: دستورالعمل ستاد کرونا در مورد شهرهای نارنجی هم در نقاطی از استان که به این رنگ درآمده است باید بطور کامل اجرایی شود.
سخنگوی ستاد کرونای  استان البرز بر اهمیت رعایت تعطیلی فعالیت گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 در شهرهای قرمز و نارنجی البرز بر حسب دستور العمل‌های مقابله با کرونا بیان کرد: در صورت مشاهده فعالیت گروه‌های شغلی و رسته‌های صنفی مشمول این تعطیلی‌ها با آنها برخورد خواهد شد، چون اگر رعایت نکنیم وضعیت از وضعیت کنونی حادتر می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر گونه قالب بیماری کرونا در کشور گونه دلتا است ، افزود: متاسفانه این نوع از ویروس گروه‌های مختلف سنتی اعم از کودک، جوان و سالمند را می تواند درگیر کند و امکان سرایت آن نسبت به دیگر گونه‌های کرونا چندین برابر است، شدت رشد بیماری هم بسیار زیاد است.
بابایی در مورد میزان رعایت محدودیت‌های ترددی و  عدم خروج از شهرها و انجام سفر گفت: متاسفانه مردم این مورد هم رعایت نکرده اند و در مجموع پایبندی به شیوه نامه‌های  بهداشتی در البرز اکنون به کمتر از 50 درصد رسیده است، در صورتی که اگر در رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا به عدد بالای  85 درصد نرسیم به هیچ عنوان نمی‌توانیم رشد گونه دلتا در جامعه را متوقف کنیم.
وی با این توضیح که در بحث بیماری کرونا متاسفانه آمار مراجعین روزانه سرپایی به بیمارستان‌های استان با افزایش همراه بوده است، بیان کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع بیش از 1900 بیمار مشکوک و قطعی به کرونا به مراکز درمانی البرز مراجعه کرده اند.
سخنگوی ستاد کرونایی استان البرز با بیان اینکه  واکسیناسیون مردم استان در برابر کرونا هم در حال انجام است، گفت: با اداره کل  ورزش  و جوانان البرز هم  تعاملات لازم را  پیش برده ایم تا تعداد مکان‌های ورزشی برای انجام واکسیناسیون را افزایش دهیم و این فرآیند با سرعت بیشتری در استان انجام شود.
وی با بیان اینکه  از سوی نهادهایی مانند بسیج، سپاه و شهرداری همکاری خوبی در کمک به تسریع روند واکسیناسیون در استان انجام شده است، افزود: در حال حاضر بر همکاری مراکز دانشگاهی از جمله پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هم متمرکز شده ایم تا با تعاملات بیشتر کار واکسیناسیون در البرز از شتاب لازم برخوردار شود.
استان کرمان
حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان سنگین‌ترین پیک کرونا را طی می‌کنیم اظهار داشت: هم‌اکنون 202 بیمار در بخش‌های آی‌سی‌یو کرمان بستری هستند.
وی با بیان اینکه اگر وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان ادامه یابد، تخت برای بستری بیماران نخواهیم داشت افزود: هم اکنون هزار و 328 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان داریم که از این تعداد 909 مورد بیمار قطعی مثبت کرونا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در استان بسیار ضعیف است گفت: متاسفانه در شهرستان‌ها از واکسن کرونا استقبال خوبی نشده است.
در همین حال مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 909 مورد است.
وی با بیان اینکه از این تعداد 474 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 79 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 183 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 79 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 94 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 171 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 26 هزار و 205 مورد رسیده است.
وی به فوت 19 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 309 نفر رسیده است.
شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 177 هزار و 660 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 74 هزار و 747 مورد است.

استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 2120 نفر بودند که  837 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند
وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شد  241 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 143 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1519 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد  206 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 12 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 5  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.
استان ایلام
محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 41 هزار و 621 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.
وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 39 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 127 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 31 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 39 هزار و 998 نفر بوده است.
کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 811 نفر بوده است.
استان زنجان
علیرضا آرمانی‌کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: متاسفانه آمار مبتلایان در استان زنجان روند صعودی به خود گرفته و از شهروندان زنجانی درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.
وی در ادامه از افزایش مبتلایان سرپایی در سطح استان خبر داد و افزود: متاسفانه آمار موارد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشی تا پایان روز گذشته به 84 هزار و 974 نفر رسیده است و این رقم هر روز رقم افزایشی به خود دارد. البته خوشبختانه روز گذشته فوتی کرونایی در استان وجود نداشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر شرایط به این روند پیش برود ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نخواهد بود، گفت: دورهمی‌ها و حضور در مهمانی‌ها متاسفانه بازهم افزایش یافته و این در حالی است که این روزها کسی به قانون منع تردد شبانه احترام نمی‌گذارد.
وی در پایان از شهروندان زنجانی درخواست کرد که پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند و همگان را به استفاده از ماسک تشویق کنند. برای عبور از اپیدمی کرونا ناچار به رعایت همگانی داریم.
استان گلستان
سویه جدید کرونا تحت عنوان دلتا، این روزها در گلستان تاخت و تاز می‌کند و طبق برآوردها و آمارهای ستاد ملی مقابله با کرونا، گلستان از جمله استان‌هایی است که خیز بیماری در آنها شدید است.
تعداد مبتلایان به کرونا که اغلب از نوع دلتا است هر روز در حال افزایش است و با اینکه بیمارستان‌ها بیمارانی که وضعیت سخت‌تری دارند را پذیرش می‌کنند، در یک هفته گذشته تعداد موارد بستری در استان به بیش از 800 نفر رسیده است.
به همین نسبت تعداد بیماران بدحال نیز در استان افزایش پیدا کرده است و متأسفانه هر روز شاهد جان باختن تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در استان هستیم.
در حال حاضر 814 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 111 بیمار در آی سی یو تحت مراقبت بوده و 42 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند. با اینکه تعداد بیماران مدام در حال افزایش است اما خوشبختانه تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان نسبت به موج نخست که اسفندماه سال 98، همه‌گیر شده بود کمتر است.
روند شیوع کرونا در برخی شهرهای استان وضعیت حاد و نگران کننده‌ای دارد؛ طبق گفته‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، رامیان، آزادشهر، مینودشت و کلاله که در وضعیت قرمز قرار دارند، شیوع بیماری در آنها همچنان افزایشی و در وضعیت بحرانی است و نگران این 6 شهر هستیم.
عبدالرضا فاضل گفته در این 6 شهرستان فرمانداران باید روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه برای مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار تاکید بیشتری داشته باشند.
با توجه به در پیش بودن عید قربان و مراسماتی که به ویژه در شهرستان‌های ترکمن نشین استان برگزار می‌شود، نگرانی از شیوع گسترده‌تر و وضعیت بحرانی در روزهای پیش رو وجود دارد.
با اینحال در استان محدودیت‌هایی برای فعالیت اصناف درنظر گرفته شده است که استاندار گلستان به متخلفان هشدار داده که در صورت بروز تخلف، آن واحد صنفی پلمپ خواهد شد.
استان سمنان
نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: بر اساس آمارهای دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین وضع شیوع بیماری کرونا ویروس مشخص شد که از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، 29هزار و 918مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.
وی افزود: طی 24ساعت (از بیست‌وپنجم تا بیست‌وششم تیرماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 25بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در مراکز درمانی بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار نفر رسید و 22هزار و 918بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.
دانایی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به پنج هزار و 997نفر رسیده است.
استان هرمزگان
 شرایط سخت کرونایی هرمزگان به حالت فوق بحرانی رسیده و هنوز خبری از فروکش کردن موج کرونا مشاهده نمی‌شود. 
همین امر موجب شد در جلسه ستاد ملی کرونا که روز گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد استاندار هرمزگان درخواست تعطیلی کامل یک هفته‌ای این استان را مطرح و از ستاد بخواهد برای کنترل بیماری با این درخواست موافقت کنند. 
از امروز نیز محدودیت‌های جدی برای کنترل بیماری کرونا قرار است در سراسر استان اعمال شود، البته باید توجه داشت صرف به کار بردن کلمه محدودیت نمی‌تواند عامل قطع زنجیره کرونا باشد بلکه جدیت در اجرا و برخورد با متخلفان تنها راهکار مؤثر در این زمینه خواهد بود. 
در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 357753 که در شبانه روز گذشته بالغ بر 2 هزار تست جدید داشتیم. 
وی افزود: روز گذشته 128 بیمار جدید در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند و در مجموع در حال حاضر 787 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این تعداد 109 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 14 بیمار هم وخیم گزارش ‌شده است. 
وی تصریح کرد: آمار بیماران قرنطینه خانگی نیز همچنان بالاتر از مرز 11 هزار نفر است که خود زنگ خطری برای گسترش بیماری خواهد بود. 
نوروزیان گفت: در شبانه روز گذشته کرونا جان 6 بیمار دیگر شامل 6 آقا در محدوده سنی 41 الی 88 سال از شهرستان‌های بندرعباس (دو نفر)، میناب، بستک (دو نفر ) و قشم را گرفت و شمار جان باختگان به 1550 نفر رسید.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین