تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله:در فاصله ۶ روز مانده به آغاز رسمی بازی‌های المپیک توکیو جرقه‌های اولین تنش سیاسی زده شد.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۶۴۲
ولین تنش سیاسی در بازی‌های المپیک توکیو؛ بنر‌های دردسرساز کره ای‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نصب بنر‌هایی با محتوای سیاسی از سوی اعضای کاروان ورزشی کره جنوبی از بالکن محل اسکان خود در دهکده بازی‌های المپیک توکیو موجب خشم ژاپنی‌ها به ویژه مقامات حزب سیاسی راست افراطی این کشور شد، به طوری که آن‌ها کاروان کره را تهدید به اخراج کردند.
در پی این موضوع، کمیته بین المللی المپیک (IOC) از کمیته ورزش و المپیک کره خواست که این بنر‌های تحریک آمیز را جمع آوری کنند.
طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ترجمه پیام درج شده روی بنر‌ها این بود که "من هنوز از حمایت ۵۰ میلیون کره‌ای برخوردار هستم."
تصور می شود که این کلمات اشاره به اظهارات دریاسالار "یی سون سین" دارد که سال ۱۵۹۷ با وجود اینکه تعداد ناوگانش اندک بود توانست نیروی دریایی ژاپن را شکست دهد. "یی سون سین"که به پیروزی‌های خود بر ژاپنی‌ها در طول سلسله چوسون مشهور بود، با ۱۲ ناو باقی مانده بیش از ۳۰۰ کشتی ژاپنی را از بین برد.
حزب راست افراطی ژاپن، کره ای‌ها را به اقدام آشکار سیاسی متهم کرده است.
به نقل از یونهاپ، یکی از اعضای این حزب گفت: "ورزشکاران کره جنوبی باید ژاپن را ترک کنند. اگر آن‌ها نمی‌خواهند به کشور خود برگردند، باید بنر‌ها را از بین ببرند. اگر اینگونه نباشد، مردم ژاپن آن‌ها را به پایین خواهند کشید."
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین