تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
plusresetminus
حزب الله:دوحه از امروز شنبه میزبان دور جدید مذاکرات صلح افغانستان با حضور نمایندگان دولت این کشور و طالبان است.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۶۳۰
طالبان: تلاش می‌کنیم گفتگوها به نتیجه مثبت برسد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دور جدید مذاکرات صلح افغانستان در حالی از امروز شنبه در دوخه آغاز شد که این کشور همچنان صحنه درگیری های سنگین نظامی میان نیروهای دولتی و طالبان است.
آتش‌بس دائمی و آزادی زندانیان طالبان از موضوعات اصلی نشست امروز عنوان شده است. 
گفته می شود این مذاکرات دو روزه است. 
روز گذشته هیأت بلند پایه دولت افغانستان به ریاست «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی صلح، برای مذاکره و رسیدن به صلح با گروه طالبان عازم دوحه شد.
موضع طالبان 
«ملاعبدالغنی برادر» سرپرست هیات طالبان در نشست بین الافغانی گفت: می‌دانید که کشور و مردم ما طی چهار دهه گذشته برای ایجاد یک نظام مستقل و اسلامی فداکاری های زیادی انجام داده‌اند و از این طریق هنوز با مشکلات و سختی‌های بسیاری روبرو هستند.
وی افزود: اکنون الحمدلله، این هدف بزرگ ملت ما در آستانه تحقق است. در این راستا، ما و همه شما مسئولیت مشترک داریم که اطمینان حاصل کنیم که فداکاری‌های بزرگ و بی امان مردم ما به هدر نرود. بلکه برای رسیدن به این هدف بزرگ، باید با هم کار کنیم و هماهنگ باشیم.
رییس دفتر سیاسی طالبان خاطرنشان کرد: ملت ما متحمل رنج های فراوان شده است، دیگر رنجی نخواهند کشید، همه مردم زیر سایه نظام اسلامی آینده شاد و مسالمت آمیز زندگی خواهند کرد. ما باید برای کشور تلاش کنیم و بگذاریم مردم ما مطابق با ارزش‌های اسلامی و منافع ملی خود پیشرفت مثبتی داشته باشند.
عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله در فرودگاه کابل به خبرنگاران گفت که هیأت دولت افغانستان از حمایت تمام احزاب سیاسی برخوردار و با صلاحیت کامل عازم قطر می شود.
وی گفت که شاید این سوال پیش بیاید در حالی که جنگ بشدت در تمام کشور جریان دارد، چگونه برای مذاکره به دوحه می روید. در پاسخ باید گفت در جریان جنگ نیز ضرورت برای صلح وجود دارد و ما تلاش خود را برای رسیدن به صلح ادامه می دهیم.
عبدالله گفت که تلاش برای صلح دوجانبه است و افغانها از ادامه جنگ خسته شده و صلح می خواهند.
وی افزود که هیأت دولت افغانستان در این سفر با گروه طالبان در باره موضوعات مهم مربوط به صلح بحث و تبادل نظر خواهند کرد و دو طرف در این مذاکرات به نتایج مثبت دست خواهند یافت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین