کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت صلح و ثبات در افغانستان برای توسعه منطقه

مهر , 26 تير 1400 ساعت 13:47

حزب الله:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار با «محمد اشرف غنی» از اهمیت صلح و ثبات در افغانستان سخن گفت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «جوزف بورل» با انتشار عکسی در توئیتر از دیدار خود با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از این دیدار که در حاشیه کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی؛ اتصال منطقه‌ای، فرصت‌ها و چالش ها» در تاشکند، برگزار شد گفت: افغانستانی که در صلح و امنیت باشد برای ثبات و توسعه کل منطقه، امری حیاتی است اما امروز شاهد واقعیت دیگری هستیم و عمیقاً نگران ادامه خشونت‌ها توسط طالبان، افزایش شدید آمار مجروحان غیر نظامی و شمار فزاینده افغان‌هایی هستیم که احساس می‌کنند ناگزیر به ترک کشورشان هستند.
بورل هشدار داد: هرج و مرج در افغانستان باعث گسترش قاچاق مواد مخدر و توسعه اندیشه‌های افراطی، تروریسم و خشونت در منطقه می‌شود و امنیت ما در اروپا را نیز به مخاطره می‌اندازد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه چالش‌های افغانستان نیازمند پاسخ فوری و یکپارچه است بیان داست: صلح و ثبات در افغانستان هدف و وظیفه مشترک همه ما است و اگر به این هدف دست نیابیم نه فقط افغان‌ها که همه شکست می‌خوریم.
وی در این زمینه کشتار غیر نظامیان و اقلیت‌ها در افغانستان را تحولاتی هولناک خواند که مانع ثبات و توسعه اقتصادی می‌شود. بورل با بیان اینکه نا آرامی‌ها در افغانستان راه حل نظامی پایدار ندارد تصریح کرد: کنترل نظامی افغانستان از سوی طالبان برای بسیاری از افغان‌ها، کشورهای منطقه و جامعه جهانی پذیرفتنی نیست و منجر به انزوای این کشور می‌شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از روند صلح فراگیر افغانستان که به حل و فصل سیاسی مذاکره محور منجر شود حمایت می‌کند اما لازم است طالبان نشان دهد که واقعاً به راه حل مذاکره محور متعهد است.


کد مطلب: 258629

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/258629/اهمیت-صلح-ثبات-افغانستان-توسعه-منطقه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com