کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طحان‌نظیف:

نظارت شورای نگهبان بر افراد تایید صلاحیت‌شده نیازمند قانون است

پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان , 26 تير 1400 ساعت 9:02

حزب الله:
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان بر عملکرد افراد تایید صلاحیت‌شده در طول دوره خدمتشان، نیازمند قانون‌گذاری است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر بخواهیم در مورد عملکردها صحبت کنیم باید درباره صلاحیت‌ها و ماموریت‌ها صحبت کنیم. شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظایف مختلفی را بر عهده دارد که شامل نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس است.
وی افزود: شورای نگهبان از این حیث مصوبات مجلس را بررسی می‌کند که این مصوبات خلاف شرع و قانون اساسی نباشند و این کار به صورت مستمر توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و ما حداقل هفته‌ای یک یا دو جلسه برای موضوع داریم و البته می‌بینیم که این صلاحیت و ماموریت شورای نگهبان کمتر مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اما آنچه که مسلم است این است که، دقت شورای نگهبان در مصوبات مجلس، باعث می‌شود مصوبات قابل اجراتر و حق مردم نیز رعایت شود.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره نظارت شورای نگهبان بر عملکرد افراد تایید صلاحیت‌شده در طول دوره خدمت‌شان، اظهار داشت: این موضوع در سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مورد اشاره قرار گرفته و طبیعتاً اجرای آن نیاز به قانون‌گذاری دارد. این نظارت، موضوع با اهمیتی است که امیدواریم مجلس محترم مقداری جزیی‌تر به قانون گذاری در این مورد بپردازد.


کد مطلب: 258549

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/258549/نظارت-شورای-نگهبان-افراد-تایید-صلاحیت-شده-نیازمند-قانون

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com