کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داورزنی: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم/ هیچ مشکلی در تیم نبود

تسنیم , 3 تير 1400 ساعت 13:28

حزب الله:رئیس فدراسیون والیبال گفت: هیچ مشکلی در تیم ملی نبود و تمام ناراحتی بازیکنان این بود که نمی‌خواستند نتیجه بدی کسب کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و به آنها قول می‌دهم که تلاش خود را تا فرصت باقی مانده به المپیک به کار ببندیم تا نقاط ضعفی که مردم در جریان مسابقات لیگ ملت‌ها دیدند را بتوانیم برطرف کنیم.
داورزنی گفت: صحبت‌های همه کارشناسان را که دلسوزانه برای تیم بحث می‌کردند را شنیدم. قطعا این طور نیست که آلکنو دور از دسترس باشد بلکه تمام نکات به او منتقل خواهد شد و پاسخگوی تصمیمات و اقداماتی که در مسابقات انجام دادند، خواهند بود.
وی تصریح کرد: در این فرصت کم نمی‌توانستیم به مسئله تکنیک بازیکنان بپردازیم و بازیکنانی که انتخاب شدند، در پست های مختلف جزء بهترین‌های ما بودند. جواد کریمی هم با تاخیر به تیم اضافه شد که می‌بایست از ابتدا همراه تیم بود.
داورزنی در ادامه گفت: تنها تیمی که از لحاظ بازیکن و مربی، تغییرات جدی داشت، تیم ایران بود. مربی می‌بایست در این زمینه کارهایی را انجام می‌داد که ما هم به آلکنو گفتیم که در این مدت می‌خواهیم نسبت به تیم شناخت پیدا کنید. آلکنو نیز عملکرد بازیکنان را به لحاظ اعداد و آمار مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دقیقا می‌دانست که بازیکنان در چند سال اخیر در رقابت‌های مختلف جهانی چه عملکردی داشتند. برمبنای این هم امسال، تعدادی بازیکن جدید مثل میثم صالحی، صابر کاظمی و بردیا سعادت در ترکیب قرار گرفتند. این فرصتی بود برای آلکنو که از آنها بازی بگیرد. او بعضی اوقات اصرار داشت که یک بازیکن در ترکیب بماند تا بتواند شرایط خود را بهبود بخشد.
وی افزود: ما چند بازی مهم در پیش داریم. سه بازی جدی در ابتدای کار در المپیک داریم که ساعت 9 صبح برگزار می‌شود. مربی باید بتواند به آن ترکیبی که می‌خواهد با لهستان، ژاپن، ایتالیا و یا کانادا برسد که بتواند از این مرحله از المپیک عبور کند. این موضوع برای آلکنو بسیار مهم است که دریافت که ضعف عمده ماست، برطرف شود و بتواند از بازیکنانی که سرویس‌های پر قدرت می‌زنند استفاده کند و به مرحله یک چهارم نهایی المپیک برسد.
رئیس فدراسیون والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: باید به بازیکنانی همچون اسفندیار و شریفی فرصت داد. از طرف دیگر وضعیت امیر غفور به گونه‌ای بود که از ابتدای بازی‌ها امکان استفاده از این بازیکن وجود نداشت و به دستور پزشکی که از متخصصان فن بود نمی‌توانستیم از او استفاده کنیم. تا اینکه او به مرحله ای رسید که پزشک اجازه حضور او را در بازی‌ها داد و در این مرحله آلکنو یک بازی را هم به او داد که بتواند بازی کند.
داورزنی اظهار داشت: بیش از هر کس دیگری بازیکنانی که برای والیبال کشور زحمت کشیدند از این باخت‌ها بسیار ناراحت هستند. آنها تمامی تلاش خود را کردند که انتظارات را برآورده کنند. هیچ مشکلی در تیم نبود و تمام ناراحتی بچه‌ها این بود که نمی‌خواستند نتیجه بدی را کسب کنند. تعدادی از بازیکنان ما جدید بودند که برای اولین بار در سطح جهانی بازی می‌کردند. بعضی اوقات بازیکن خوب ما مثل سعید معروف، پاس‌هایی که می‌داد منجر به اشتباه بقیه می‌شد و کسی انتظار نداشت که از این دست اتفاقات رخ دهد. ایجاد هماهنگی بین تیم و بین دو نسل کار دشواری بود. بعضی مواقع صحنه‌هایی را می‌دیدید که فوق العاده بود و یک هماهنگی آرمانی بین تیم ایجاد می‌شد و گاهی اوقات هم ناهماهنگی بسیار مشهود بود. قطعا بعد از برگشت آلکنو کنفرانس خبری خواهیم داشت تا به همه سوالات پاسخ دهد.
داورزنی عنوان کرد: تعدادی از بازیکنان ما در لیگ داخلی خیلی خوب کار می‌کنند و باید در مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا تحت فشار قرار بگیرند‌. یک بازیکن وقتی یک یا دو بار دفاع می‌شود، روحیه خود را از دست می‌دهد. اگر او در این مرحله از نظر ذهنی به هم بریزد بهتر از این است که در المپیک دچار آشفتگی شود. آلکنو باید می‌دید که بچه‌ها در شرایط مختلف چه عملکردی از خود نشان می‌دهند. این‌ها مسائلی است که باید از دل این بازی‌ها و به آن تعداد از بازیکنانی که قرار هست در المپیک بازی کنند برسیم. تمام تلاش کادر فنی و فدراسیون این است که آنچه در این رویداد اتفاق افتاد و بسیار هم برای ما و مردم تلخ بود، بتوانیم در زمان باقی مانده برطرف کنیم. من به عنوان خادم مردم این قول را می‌دهم که مجدد امید و نشاط را در دل مردم زنده کنیم.
رئیس فدراسیون والیبال به رادیو ورزش گفت: سعی می‌کنیم ترکیب نهایی تیم ملی را در هفته آتی اعلام کنیم. این موضوع به وضعیت سلامتی بازیکنان بستگی دارد. بازیکنان دیگری هم که در تهران مشغول تمرین کردن هستند احتمال این وجود دارد که بعد از بررسی‌های مختلف به ترکیب اضافه شوند.


کد مطلب: 256814

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/256814/داورزنی-مردم-ایران-عذرخواهی-می-کنم-هیچ-مشکلی-تیم-نبود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com