تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
plusresetminus
حزب الله: مسئولان بومی یکی از استان‌های کانادا، از کشف مجدد گور جمعی حاوی صدها جسد که احتمالا بیشتر آنها کودک هستند، خبر دادند.
۰
کد مطلب : ۲۵۶۸۱۳
در کانادای مدعی، بازهم گور جمعی کودکان کشف شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در حالی که هنوز یک ماه از کشف گور جمعی کودکان بومی در یکی از استان‌های کانادا نگذشته، بار دیگر خبر هولناک مشابهی از این کشور به گوش می‌رسد.
روزنامه کانادایی «نشنال‌ پست» بامداد پنجشنبه از کشف صدها گور ثبت‌نشده در استان «ساسکاچوان» خبر داد که احتمالا حاوی اجساد کودکان است.
بر اساس این گزارش، یکی از بومیان این استان گفت که صدها گورِ بدون نشانی - که باور دارد بسیاری از آنها حاوی اجساد کودکان باشد - در نزدیکی محل استقرار سابق یک مدرسه شبانه‌روزی در منطقه «کووِسِس» کشف شده است.
ساکنان استان ساسکاچوان احتمال می‌دهند که تعداد اجساد کودکانی که قرار است از این چند صد گور تازه کشف‌شده بیرون بیاید، حداقل سه برابر تعداد اجسادی باشد که در گورجمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کشف شد.
به نوشته نشنال‌پست، مسئولان بومی منطقه کووِسس احتمالا روز پنجشنبه در نشست خبری، جزئیات بیشتری از این «کشف هولناک و تکان‌دهنده» در محوطه‌ای که پیشتر مکان مدرسه شبانه‌روزی «ماریوال ایندییَن» و همچنین جدیدترین آمار از تعداد اجساد بیرون‌کشیده شده ارائه کنند.
بر این اساس، فدراسیون اقوام بومی مستقل در کانادا شامگاه چهارشنبه در اعلامیه‌ای توضیح دادند: «تعداد این گورهای بدون نشانی، بیشترین میزان در تاریخ کانادا تاکنون خواهد بود».
نشنال‌پست گزارش داد: «باقی‌مانده اجساد در این گورهای بدون نشانی، در یک قبرستان جمعی که سال ۱۸۸۵ ایجاد شده، وجود دارند که به‌تدریج مدرسه شبانه‌روزی ماریوال ایندییَن - تحت مدیریت کلیسیای کاتولیک - آنجا را به کنترل خود درآورد».

تصویری از یک کلاس مدرسه ماریوال ایندیین که اکثر دانش‌آموزان آن بومی بودند
 
در ادامه این گزارش آمده است: «مدیریت این مدرسه در سال ۱۹۶۹ به دولت فدرال کانادا و سپس به مجمع بومیان کووِسس در سال ۱۹۸۷ سپرده شد. این مدرسه نهایتا در سال ۱۹۹۷ تعطیل شد. در فاصله کوتاهی پس از آن، تمام بخش‌های مدرسه بجز عبادتگاه، خانه کشیش و گورستان، تخریب شد».
این در حالی است که هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیا پیدا شد.
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل به دنبال انتشار این خبر از دولت کانادا و واتیکان درخواست کردند که هرچه سریع‌تر تحقیقات کاملی در این خصوص انجام دهند.
پس از آن که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت مدرسه‌ای را که بقایای ۲۱۵ کودک بومی در آن جا کشف شد بپذیرد و عذرخواهی کند، پاپ فرانسیس در اولین واکنش خود به این فاجعه گفت که از این حادثه بسیار رنجیده و شوکه شده است اما حاضر نشد مستقیماً عذرخواهی کند.
رهبران بومی و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی کاتولیک در کانادا اما از واکنش منفعلانه رهبر کاتولیک‌های جهان به فاجعه کشف این گور جمعی به خشم آمدند (جزئیات بیشتر).
در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.
طبق گزارش‌ها، بسیاری از این کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند و به اعتقاد بسیاری این گونه مدارس زخم‌ها و آسیب‌های ماندگاری را برجای گذاشت که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین