تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت هر کیلو شیر خام ۶ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود.
۰
کد مطلب : ۲۵۶۶۴۴
جزئیات افزایش قیمت شیر خام/ محصولات لبنی چقدر گران می شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص نرخ شیر خام تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد تنظیم بازار در خصوص شیر خام، قیمت هر کیلو از این محصول ۶ هزار و ۴۰۰ تومان درب دامداری تصویب شد.
 
او گفت: دو هفته پیش در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام مورد بررسی قرار گرفت و قیمت مصوب تعیین شد. 
 
مقدسی ادامه داد: امسال عواملی همچون خشکسالی و افزایش قیمت نهاد‌های دامی از علل گرانی محصولات لبنی است.  از اول سال تا کنون همه هزینه‌های دامداران با قیمت‌های جدید بوده  است. نرخ ۳ قلم نهاده که ۱۰۰ درصد تولید داخل است، افزایش یافته است. نرخ کاه  از ۸۰۰ تومان به ۴ هزار تومان، یونجه از ۲۵۰۰ تومان  به ۵۸۰۰ تومان و ذرت علوفه‌ای از ۶۰۰ تومان  به ۱۸۰۰ تومان رسیده است.
 
افزایش قیمت شیر امروز ابلاغ می‌شود
رئیس انجمن صنفی گاوداران بیان کرد: افزایش قیمت شیر تصویب شده و امروز ابلاغ می‌شود و اگر این اتقاق نیفتد صنعت دامداری نابود می‌شود.
 
مقدسی در خصوص این ادعا که دامدار شیر خام را با قیمت گرانتر از نرخ مصوب به فروش می رساند گفت: به هیچ وجه اینطور نیست، نرخ مصوب شیر خام با درصد چربی مشخص شده ۴ هزار و ۵۰۰ بوده و دامدار شیر را با درصد چربی بالاتر با نرخ ۵ هزار تومان می فروشد.
 
احتمال افزایش ۷۰ درصدی قیمت محصولات لبنی
در ادامه برنامه بنی‌طبا، سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران در این خصوص گفت: افزایش قیمت شیر خام تاکنون ابلاغ نشده است و اعلام قیمت از طرف افراد غیر مسئول موجب التهاب بازار می‌شود.
 
او ادامه داد: این عدد اعلام شده اگر مصوب شود، فرایند ابلاغ دارد و هنوز رسمی نیست.
 
سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران گفت: ما مشکلی با افزایش قیمت شیر خام نداریم، اما قیمت گذری دستوری راهکار تعادل بازار نیست، هیچ کجا قیمت گذاری دستوری منجر به برطرف شدن مشکلات و رضایت تولیدکننده و مصرف کننده نشده است.
 
بنی طبا نظارت را موجب فشار بر تولید کننده دانست و گفت: نظارت بر بازار امکان پذیر نیست. راهکار اساسی این نیست که قیمت شیر خام و محصولات لبنی را دستوری مشخص کنیم.
 
او افزود: صنعت لبنیات، انحصاری نیست و ۴۰۰ برند در این صنعت رقابت می‌کنند و فعالان این صنعت بخش خصوصی است از این جهت قیمت گذاری راهکار اساسی نیست. اگر می خواهیم نظارت کنیم و قیمت گذاری دستوری داشته باشیم باید بر کل زنجیره نظارت وجود داشته باشد.
 
این مقام مسئول در خصوص اینکه چرا گفته شد افزایش نرخ شیر خام ، گرانی ۷۰ درصدی محصولات لبنی را به همراه دارد، توضیح داد: ۶۵ درصد ضریب تبدیل شیر خام به محصولات لبنی است همچنین از ابتدای امسال افزایش حقوق و دستمزد به علاوه افزایش حدود ۱۰۰ درصدی نرخ محصولات پتروشیمی را داشته ایم که این عوامل به افزایش ۷۰ درصدی قیمت تمام شده محصولات لبنی منجر می شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین