تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
plusresetminus
حزب الله:وزیر ورزش و جوانان گفت: در المپیک لندن و ریو بهترین نتایج ورزش ایران پس از انقلاب رقم خورد.
۰
کد مطلب : ۲۵۶۶۱۲
در المپیک لندن و ریو بهترین نتایج ورزش ایران رقم خورد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مسعود سلطانی فر در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: تا امروز ١٦ دوره در المپیک حضور داشتیم که ماحصل آن ١٩ مدال طلا بوده است، ١٥ مدال از این تعداد طلا بعد از انقلاب به دست آمده است.
وی ادامه داد: به عنوان وزیر ورزش بر خود واحب می دانم از عملکرد ورزش بعد از انقلاب دفاع کنم و این تعداد مدال طلای المپیک بعد از انقلاب هم گواه همین است.
وزیر ورزش خاطرنشان کرد: نتایج ورزش ایران در المپیک لندن و ریو بهترین نتایج ورزش ایران در ادوار مختلف المپیک بوده است که نتیجه تلاش مجموعه دولت ها و به خصوص دولت یاردهم و دوازدهم بوده است.
سلطانی فر با تاکید بر اینکه کارنامه ورزش بعد از انقلاب درخشان است، خاطرنسان کرد: ورزش ایران همواره طی سال های گذشته در آسیا جزو ٥ -٤ کشور اول دنیا بوده و در جهان هم حدود رده ٢٠ را داشته است. البته که ظرفیت ما بالاترین است.
وی به موفقیت تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی که با وجود بی عدالتی ها به دست آمد، ادامه داد: فوتبال ایران در چهار بازی ٤ پیروزی درخشان کسب کرد، در بحرین تیم این کشور را شکست دادیم و عراق را بعد از ٢٠ سال بردیم، این هم نشان از تلاش های انجام شده است.
سلطانی فر با اشاره در پیش بودن بازی های المپیک گفت: بیش از ٢٠٠ کشور عضو فدراسیون جهانی بسکتبال و والیبال هستند و فقط ١٢ تیم از این تیم ها راهی المپیک می شوند که ایران یکی از آنهاست.
وی همچنین گفت: ما تاکنون ٦٥ سهمیه کسب کردیم که بیشترین سهمیه ورزش ایران در ادوار حضور در المپیک به حساب می آید. امیدوارم در توکیو کارنامه ای به دست بیاید که نشان دهنده تلاش های صورت گرفته باشد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین