تاریخ انتشارجمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
plusresetminus
حزب الله:شخصیت‌های مختلف سیاسی در آغاز زمان فرآیند رای گیری در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۵۶۲۴۴
حضور شخصیت های سیاسی در پای صندوق رای
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شخصیت های سیاسی هم مانند مردم در اولین ساعات رای گیری در شعب اخذ رای برای ثبت رای خود حاضر شده اند.
محمدرضا عارف و همسرش در دقایق ابتدایی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداختند.
عارف در جمع خبرنگاران در حسینه جماران گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و بعد جمهوریت مردم؛ انتخابات هم با صندوق رای تعریف می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه مردم علی رغم مشکلات و گله‌هایی که داشتند مثل سنوات گذشته در انتخابات حضور پیدا کردند. در این دوره گله‌های مردم بیشتر شده و احساس می‌شود برخی عوامل و نهاد‌های مسئول علاقه دارند نظام و جمهوریت را به سمت یک دستی شدن پیش ببرند، اما امیدواریم مردم حرف آخر را بزنند و این انتخاب در راستای رفع مشکلات مردم باشد.
عارف در ادامه بیان کرد: امیدواریم منتخبان مردم در راستای منویات رهبری و آرمان‌های امام گام بردارند.
این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه مردم صاحب انقلاب هستند ااظهار کرد: منویات مردم از طریق رای و انتخابات نشان داده می‌شود. مردم گله زیادی در این دوره از نهاد‌های نظارتی داشته‌اند و احساس می‌شد بخش‌هایی از جامعه، نمایندگان خود را در انتخابات ندارند.
عارف ادامه داد: امیدوار هستیم در فضای بعد از انتخابات این مسائل مرود بررسی قرار بگیرد و پرونده این گله و شکایت‌ها بسته شود.
این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سوالی درباره تصمیم اصلاح طلبان برای حضور پیدا نکردن در انتخابات تصریح کرد: چرا مسئله را جناحی می‌کنید؛ این مسئله غلط است. دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا دغدغه‌ مشترک یعنی مردم و ارتقای نظام را دارند. طبیعتا برخی جریان‌ها از سوی خود نماینده‌ای را نمی‌بینند.
وی ادامه داد: وقتی با حذف برخی نامزد‌ها مواجه هستیم و ۹ نامزد جریان اجماع ساز در جریان احراز صلاحیت‌ها رد می‌شوند نباید انتظار حضور حداکثری داشته باشیم، اما علی رغم این شرایط، جریان اصلاحات باز هم توصیه حضور حداکثری مردم در انتخابات را داد و می‌خواهند نشان دهند علی رغم گله‌ها باز هم حضور پیدا می‌کنند.

عارف افزود: ما واقعا از نهاد‌های نظارتی گله داریم و اتفاقات این انتخابات اولین بار نیست و امیدواریم با توجه به تذکرات رهبری نهاد‌های نظارتی به مر قانون عمل کنند و به جای مردم تصمیم گیری نکنند. اجازه بدهند افرادی که شرایط حداقلی را دارند خودشان را در معرض انتخاب قرار بدهند، زیرا بعد جمهوریت نظام را تقویت می‌کند.

حضور شخصیت های سیاسی در پای صندوق های رای

     

حضور ناطق نوری در پای صندوق رای

 

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از دیگر شخصیت های سیاسی هستند که در پای صندوق رای در حسینیه ارشاد حاضر شده اند.
حضور شخصیت های سیاسی در پای صندوق رای

سید محمد خاتمی در پای صندوق رای

 

حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.
سید محمد خاتمی

حضور علی یونسی در پای صندوق رای

 

علی یونسی وزیر سابق اطلاعات برای انداختن رای وارد حسینیه جماران شد.
حضور شخصیت های سیاسی در پای صندوق رای

حضور وزیر ورزش در پای صندوق رای

 

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برای انداختن رای خود وارد حسینیه جماران شد.
وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بزرگ و سرنوشت‌سازی برای تثبیت و تحکیم پایه‌های نظام است.
وی افزود: مردم حتماً شرکت گسترده در پای صندوق‌های رای خواهند داشت و برگ زرین دیگری در تاریخ حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد.
سلطانی فر ادامه داد: امروز روز سرنوشت سازی است و انشاالله مردم با حضور گسترده خود سرنوشت ۴ ساله آینده کشور به خصوص در بخش انتخاب ریاست جمهوری را رقم خواهند زند و کمک خواهند کرد مسیر رشد و توسعه کشور با بالندگی استمرار پیدا کند و به امید خدا مسیر توسعه کشور با رای مردم سرعت بیشتری بگیرد و مشکلات به امید خدا حل شود و ما بتوانیم کماکان از این نیروی عظیم مردم و حضورشان در صحنه‌های مختلف استفاده کنیم و در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های کشور قدم‌های اساسی را برداریم.
وی در خصوص حضور ورزشکاران در انتخابات اظهار داشت: ورزشکاران با ۲۲ میلیون نفر از سازمان‌های مردم نهاد جوانان با همراهی بیش از ۱۷۰۰ سازمان در انتخابات حضور خواهند داشت.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه بعد از انتخاب کجا خواهید بود، گفت: فعلا فکر نکرده‌ام؛ به هر حال باید ببینیم کجا مسئول خواهیم بود و فعلاً فکر نکرده‌ام.
حضور شخصیت های سیاسی در پای صندوق رای

حضور قائم مقام شورای نگهبان در پای صندوق رای

 

سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت.
ره‌ پیک پس از انداختن رای خود به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: این روز مهم و سرنوشت‌ساز را به همه ملت ایران و دلسوزان کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که اراده ملت ایران در این روز با هدایت خداوند به نحوی رقم بخورد که کشور ما سال‌های آینده از یک مدیریت اجرایی قوی و مطلوب برخوردار شود.
وی افزود: امیدواریم از طریق انتخابی که امروز انجام می‌شود، مشکلات کشور کاهش پیدا کند و امیدواری در بین مردم افزایش یابد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: ان‌شاالله انتخابات امروز موجب انسجام و وحدت بیشتر در کشور شود و آثار و برکات انتخابات و تعیین سرنوشت در بخش‌های مختلف کشور پدیدار شود و امیدوارم همه از آثار این انتخاب برخوردار شوند.

وی در پایان اظهار کرد: از همه دوستانی که در رسانه‌ها زحمت می‌کشند و این روز را آن گونه که شایسته است، به مردم کشور و دیگران در خارج از کشور چه دوستان و چه دشمنان نشان می‌دهند، تشکر می‌کنم و امیدوارم فعالیت و کار شما در محضر خداوند موجب اجر و پاداش شود.
سیامک رهپیک

حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در امامزاده علی اکبر چیذر

 

پرویز فتاح

سعید محمد رای خود را به صندوق انداخت

 

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور در مسجد امام حسین(ع) رای خود را به صندوق انداخت.
سعید محمد

حضور سید ابراهیم رئیسی در پای صندوق رای

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع ارشاد شهر ری رای خود را به صندوق انداخت.
ابراهیم رئیسی

رای دهی دبیر شورای نگهبان

 

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.
آیت الله جنتی در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت از همه وجه‌ دارای اهمیت بسیاری است و امیدوارم که همه مردم حضور در صحنه داشته باشند.
وی افزود: این نظام، نظام اسلامی و مردمی است و انقلاب با پایه اجتماعی و مردمی شروع شد و ادامه پیدا کرد و پیروز هم شد و تا آخر هم ادامه پیدا خواهد کرد به همین دلیل حضور مردم موثر است و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند کند.
دبیر شورای نگهبان بیان کرد: تا مردم در صحنه هستند نه آمریکا نه انگلیس و نه اروپا و نه هیچکس دیگر نمی‌تواند برای مردم ما نقشه بریزد و توطئه کند. خداوند به این مردم خیر دهد واقعاً قدردانی و تشکر از این مردم وظیفه من و امثال من است.
وی ادامه داد: بنده به سهم خودم هم تشکر و هم دعا می‌کنم و می‌خواهم که خدا این مردم، در راه دین، اسلام و تبعیت از امام بزرگوارمان به عنوان نماینده این نظام حضور داشته باشند و در صحنه حضور پیدا کنند.
آیت الله جنتی گفت: مردم ما مردمی قدردان، متدین و انقلابی هستند. تا این مردم در صحنه هستند هیچ دشمنی هیچ غلطی نمی‌تواند کند؛ یک عده بیرون نشستند و نقشه‌هایی می‌کشند که چنین و چنان کنیم و به خیال خود می‌خواهند توطئه‌های خود را اجرا کنند، اما مردم ما روشن‌بین و مسلمان ولایی هستند و تا زمانی که مردم این ولایت فقیه، نظام و اسلام را قبول دارند هیچ ضرری به این مملکت نخواهد خورد و انشاالله خداوند به مردم خیر دهد؛ مردم خیلی کار‌ها کردند جز اینکه ایشان را خدا اجر مردم را دهد هیچ کس دیگر نمی‌تواند جبران کند.
وی افزود: مردم جوانان خود را دادند و در جنگ محرومیت‌ها بودند و در همه صحنه‌ها حضور پیدا کردند انشالله از اجر دنیا و آخرت برخوردار باشند.
احمد جنتی

حضور وزیر آموزش و پرورش در پای صندوق رای

 

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در روز رای گیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این انتخابات هم مانند ادوار گذشته با شکوه و با بهترین خیر‌ها برای مردم ما به انجام خواهد رسید.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ما با جمعیت بالای یک میلیون و سیصد هزار نفر از رای اولی‌ها رو به رو هستیم که عمده این‌ها دانش اموزان ما هستند؛ دانش آموزان ما با انتخابات به خوبی آشنا هستند و در همین سال گذشته انتخابات مجلس دانس آموزی را برگزار کردیم و بیش از یک میلیون از دانش آموزان در انتخابات همکلاسی‌های خود به عنوان مجلس دانش آموزی شرکت کرده و ما الان یک مجلس دانش آموزی ملی در سطح کشور و هر استان داریم. پس دانش آموزان با این اقدام مهم آشنا هستند و انشالله با حضور با شکوه در صندوق‌های این تمرین با شکوه را در صحنه ملی هم ایفا کنند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انتخابات یکی از تاثیرگذار‌ترین پدیده‌های اجتماعی هم از حیث قلمرو و هم از جهت اینکه همه مردم و همه شئون آن‌ها را در بر می‌گیرد بسیار مهم و تاثیرگذار است چون عمق این تاثیرگذاری بسیار زیاد است و ما با این انتخاب برای ۴ سال سکان اداره کشور را به دست فردی می‌دهیم که باید تصویر آینده کشورمان را بسازد بنابراین بسیار مهم است. انشالله این انتخابات هم مانند سایر انتخابات‌ها با حضور ملت ایران برگ زرینی در کارنامه ملت ایران باشد.
حاجی میرزایی

حضور فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پای صندوق رای

 

سردار امیرعلی حاجى زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر تهران رای خود را به صندوق رای انداخت.
حاجی زاده در روز انتخابات گفت: اگر امروز حاج قاسم بود، حرفش حتما درخواست از مردم برای حضور پای صندوق‌های رای بود تا بیایند و انتخاب درست و هوشمندانه انجام دهند تا هم امنیت و اقتدار کشور و هم با انتخاب درست، آینده کشور را تضمین کنند.

وی در توصیف تاثیر آرای مردم گفت: امروز، ارزش هر یک رای، از یک تیر موشک بر قلب دشمن بیشتر است.

سردار حاجی زاده

حضور رئیس دیوان عالی کشور در پای صندوق رای

 

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم هم در مسجد ابوذر تهران رای خود را به صندوق انداخت.
مرتضوی مقدم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پای صندوق رای

 

آیت الله صادق آملی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات شورای نگهبان پس از انداختن رای خود در صندوق رای در جمع خبرنگاران گفت: راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق رای نیست و ما باید به اشخاصی که مورد نظر ما هست رای بدهیم.
وی بیان کرد: امروز خوشبختانه ملت ما حضور جدیدی را در پای صندوق‌های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.
آملی لاریجانی ادامه داد: در جمهوری اسلامی تقریباً همه نهاد‌های اساسی نظام بر اساس انتخابات شکل می‌گیرد لذا بسیار مهم است که مردم برای تعیین سرنوشت خود در مورد این نهاد‌ها و شخصی که می‌خواهد متصدی در این نهاد‌ها شود پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.
وی تصریح کرد: حضور پرشور مردم موجب اقتدار افزایش اقتدار نظام امنیت ملی کشور و همچنین مقابله با نقشه‌های دشمن‌ها خواهد شد بنابراین همه ما وظیفه داریم عقلا و شرعا حضور پیدا کنیم برای اینکه آنچه را که خیر کشور است و موجب اقتدار کشور می‌شود و امنیت ملی و مقابله با نقشه‌های دشمنان را رقم می‌زند را انجام دهیم. البته مردم گلایه‌های مختلف دارند و مشکلاتی در کشور وجود داشته و دارد و گلایه‌های زیادی هم ممکن است وجود داشته باشد که خیلی از آن‌ها ممکن است حق باشد، اما راه حل مشکلات و رفع گلایه‌ها قهر کردن با صندوق‌های نیست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و به اشخاصی که مورد نظر ما است که نزدیک به خواسته‌های ما است را انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم خداوند آنچه را که خیر است را برای این ملت و کشور حمایت کند.

آملی لاریجانی ادامه داد: ما مطمئن هستیم مردم عزیز ما که همیشه فهیم بودند برای این مورد هم پای صندوق‌های رای حضور پیدا خواهند کرد و با درایت تمام آنچه را که خیر ایشان هست انجام خواهند داد و سعادت کشور را تضمین خواهند کرد.

وی در خاتمه از همه دست انداز دست اندرکاران انتخابات که برای انتخابات روز‌ها و ماه‌ها تلاش کردند و از خبرنگاران و صدا و سیما که برای انعکاس این حادثه مهم کشوری وقت گذاشتند، تشکر کرد.

آملی لاریجانی


آیت‌ الله خاتمی رأی خود را به صندوق انداخت

 

آیت الله احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت.

وی رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری پس از انداختن رای خود در صندوق گفت: جمهوریت به معنای همه مردم است و همه شهروندان با هر سلیقه‌ای که دارند، جزو جمهوریت محسوب می‌شوند.
وی افزود: انتخابات، جشن سیاسی و نعمتی برای ملت ماست. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صحنه آمدند و با انتخابات، سرنوشت خودشان را رقم زده و می‌زنند.
خاتمی ادامه داد: تحقق مردم سالاری دینی در همین انتخابات وجود دارد و در همه انتخابات‌ها مردم حضور شکوهمندی داشته‌اند و در این دوره هم این حضور شکوهمند وجود دارد. برخی از استانداران تماس گرفتند و گفتند که تا الان حضور مردم بسیار چشمگیر و در مقایسه با ادوار گذشته اگر نگوییم شکوهمندتر، حداقل به همان اندازه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ما همواره به صحنه آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند. اما نکته قابل توجه این است که جمهور به معنای همه مردم است و به معنای باند و جناح خاصی نیست، اما متاسفانه برخی از جریان‌ها، جمهور را تفسیر به جناح خودشان کرده و می‌کنند. اگر جناح خودشان تایید شد، می‌گویند جمهوریت وجود دارد، اما اگر جناح خودشان تایید نشد، می‌گویند جمهوریت وجود ندارد که این تحریف جمهوریت است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: جمهوریت به معنای همه مردم است و همه شهروندان با هر سلیقه‌ای که دارند، جزو جمهوریت محسوب می‌شوند. آن‌چنان که وحدت هم به معنای همه مردم است و همه با هم معنا پیدا می‌کنند. برخی جمهوریت را فقط جناح و حزب خودشان می‌دانند که تحریف جمهوریت است و آنچه امروز به فضل الهی در سراسر کشور شکل می‌گیرد، جمهوریت است و امیدواریم که به حد گسترده شکل گیرد.
عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انتخابات سه حالت دارد. یک حالت قبل از برگزاری انتخابات است که برخی از حرف‌ها بعد از انتخابات گفته خواهد شد. یک حالت در روز انتخابات است که انتظار این است که هم مجریان و هم ناظران امانت مدارانه و قانون مندانه عمل کنند.
وی گفت: یک حالت هم پس از انتخابات است. مردم ما باید کدورت‌های انتخابات را کنار بگذارند و با همان صفا و صمیمیت قبل از انتخابات به زندگی ادامه دهند. پایان انتخابات به فضل خدا آغاز رفاقت‌ها باید باشد.
خاتمی گفت: بایدد از کاندید‌اهای انتخابات صرف نظر از گلایه‌هایی که از برخی از آنان است، تشکر کرد که باعث شدند که فضای انتخابات فضای گرمی شود.
وی خطاب به کاندیدایی که حائز اکثریت آرا می‌شود، گفت: انتظار این است که هیچ فوت وقتی نکند و در اولین فرصتی که اعلام شد واجد اکثریت آرا شده است، به فکر تعیین یک کابینه قوی باشد.
احمد خاتمی

قاليباف در مسجد ابوذر تهران

 

محمدباقر قالیباف با حضور در مسجد ابوذر تهران رای خود را به صندوق انداخت.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در کشور است و مردم توانستند با تلاش خود، جمهوریت نظام را حفظ کنند.
قالیباف ادامه داد: صندوق‌های رای بزرگترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور است، خصوصا شورای شهر که در سطح محلی برای مردم انجام وظیفه می‌کنند.
وی افزود: انتخابات فرصت بزرگی برای تغییر چهره مدیریتی کشور نسبت به نقد‌های موجود است.
رئیس مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور قرار است چهار سال اداره کشور را دست بگیرد، برای همین از مردم می‌خواهم انتخاب خود را با دقت و شناخت بیشتر انجام دهند.
وی تصریح کرد: وظیفه ما است که به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های مردم را به جد نظارت و دنبال کنیم که مردم احساس نکنند، خواسته‌ها و وعده‌های آن‌ها اجرا نشده است.
قالیباف در ادامه با ابراز امیدواری در خصوص همکاری دولت آینده با دو قوه دیگر، عنوان کرد: امیدوارم دولت آینده بتواند با تعامل با دو قوه دیگر، مشکلات مردم را با اولویت حل مشکلات مردم پیگیری و دنبال کند.
رئیس مجلس در پایان گفت: راه چاره، قهر با صندوق‌های رای نیست، راه چاره، حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب درست است؛ کشور ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم در یک برنامه ۵ ساله، ثبات اقتصادی را به کشور برگردانیم.
محمدباقر قالیباف

حسن روحانی در پای صندوق رای

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
روحانی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: اولین موردی که من گزارش آن را از وزیر کشور گرفتم، این بود که از لحاظ امنیت در همه جای کشور حتی یک مورد ناامنی نداشتیم و این امنیت بسیار ارزشمند است.
وی افزود: دوم مراعات سلامت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری انتخابات است که به لطف خداوند در همه حوزه‌های انتخابیه دستورالعمل‌های بهداشتی مراعات می‌کنند.
رئیس جمهور اظهار کرد: مرحله سوم هم اجرای قدم به قدم الکترونیکی شدن انتخابات است که هر سال در هر مرحله ما یک گام به پیش می‌گذاریم. اکنون هم در نمایشگری که در ستاد انتخابات کشور قرار دارد، میزان مشارکت مردم در انتخابات در استان‌های مختلف نمایش داده می‌شود.
وی ادامه داد: مسئله احراز هویت یکی از مسائل مهمی است که به لطف خدا تا کنون به خوبی و از طریق سیستم الکترونیکی انجام شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اجرای فرآیند رای گیری در سراسر کشور اظهار کرد: رای‌گیری در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها به طور مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده بخش مهمی از فرایند رای‌گیری نیز مکانیزه شود که به شفافیت کمک خواهد کرد.
وی افزود: این انتخابات بسیار مهم است؛ انتخابات مهم ریاست جمهوری است که یکی از مهمترین انتخاب‌ها در ۴ سال یکبار است؛ با توجه به اختیارات و وظایف سنگینی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور مشخص شده است.از مردم عزیز در سراسر کشور خواهش می‌کنم امروز در پای صندوق‌های آراء حضور یابند و به فرد مورد نظر خود رای بدهند.
حجت الاسلام روحانی بیان کرد: باید مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است را مدنظر قرار دهیم؛ به هر حال انتخابات مهم است و علیرغم مشکلات، باز هم باید در پای صندوق حضور یابیم. ایکاش هیچ مشکلی از روز ثبت‌نام تا امروز نمی‌داشتیم و امروز شاهد حضور خیلی‌ها می‌بودیم، اما مردم می‌دانند این انتخابات برای سرنوشت کشور چقدر اهمیت دارد.در همه کشور‌ها انتخابات عمدتا برای مردم خودشان اهمیت دارد، اما در چند کشور انتخابات برای همه مردم جهان مهم است، یکی از آن‌ها جمهوری اسلامی ایران است که در این ۴۲ سال همواره همینطور بوده است.
وی افزود: همه جهانیان امروز به صندوق آراء و صف‌های مردم نگاه می‌کنند؛ ان شالله کاری بکنیم که همه علاقمندان ایران در جهان خوشحال و دشمنان ایران مایوس شوند. امیدواریم مردم عزیز و بزرگوار ما به وظیفه انقلابی خود عمل کنند و نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشد که مردم در پایان از نتیجه خوشحال باشند.
رئیس جمهور در پایان عنوان کرد: به همه دست اندرکاران تاکید می‌کنم که اول از حفظ سلامت مردم مراقبت کنند و مراقب باشند که سلامتی مردم و ضوابط بهداشتی حفظ شود و دوم آراء مردم به خوبی حفظ شود و خدای نکرده یک رای هم جابجا نشود و مثل همیشه این دور هم مراعات شود که حق‌الناس مراقبت شود. خداوند این را برای ما مبارک قرار دهد.
حسن روحانی

رئیس شورای شهر در پای صندوق رای

 

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مسجد اقدسیه رای خود را به صندوق انداخت.

علیرضا زاکانی رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت

 

علیرضا زاکانی پس از انداختن رای خود در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: به این دلیل کنار رفتم که راه امام خمینی(ره) ادامه داشته باشد. بودن یا نبودن ما موضوعیتی ندارد بلکه بودن و نبودن راه امام اهمیت دارد.
وی افزود: امام به ۷ ویژگی معتقد بودند. ما کنار رفتیم تا این سنت‌ها ادامه یابد. رئیس جمهور بعدی باید از حسینیه جماران و سادگی آن‌ها درس بگیرد.
زاکانی بیان کرد: به سنت‌های الهی، اسلام حداکثری، اعتقاد به حفظ نظام اسلامی، اعتقاد به تبعیت از ولی فقیه و اوامر ایشان، مردم سالاری دینی و ... باید احترام بگذاریم. روسای جمهور باید مانند مردم باشند و ریشه فساد و دزدی را از بین ببرند.
زاکانی گفت: امروز اگر از برخی مسئولین تعریف نشود آن‌ها ناراحت می‌شوند در صورتی که خلاف سخنان امام خمینی(ره) است. این مسائل نشان می‌دهد که راه را خلاف رفته‌ایم. امیدواریم مسئولان هم مثل مردم در راه درست قرار بگیرند و با تمسک به اسلام و منویات رهبری و تکیه بر مردم ریشه فساد را بکنند.

زاکانی ادامه داد: آزادی به معنای کامل، استقلال، معنویت و پیشرفت را در کنار هم فراهم می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به حذف نشدن نامش از لیست نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بعید است که اسم من از لیست حذف نشده باشد و اگر این اتفاق افتاده باید باید اصلاح شود چون قانونا اشکال دارد.
زاکانی درباره اینکه اگر نامزد مورد نظرش رای بیاورد پستی در دولت بعدی خواهد داشت، توضیح داد: من اصلا به دنبال این مسائل نیستم و در مهم‌ترین جای کشور یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس در حال کار هستم و خیلی بد است که هر کسی هر جایی مشغول می‌شود دوست دارد جای دیگری برود. ادعای وزیری من در دولت آینده پایین آوردن شان بچه بسیجی‌ها است.

وی افزود: ریاست جمهوری محل تفکر است و با انتخاب رئیس جمهور تحولات کشور رقم می‌خورد و بعد از رهبری بالاترین رکن اجرایی کشور است. بعد از انقلاب کسانی روی کار آمدند که به ۷ ویژگی مد نظر، اما خمینی باور نداشتند و خیلی بی دلیل اسم امام خمینی(ره) را هم خراب کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: من وارد شدم که در صورت اقبال مردم تا انتهای کار بروم، ولی گفته بودم جریان انقلاب از ما ۵ نفر مهم‌تر بود. کسانی که نحوه رفتن و آمدنشان را حساب و کتاب می‌کنند دچار خسرالدنیا و الآخره شده‌اند. ما به این افراد هیچ نگاهی نداریم و این مناصب هیچ ارزشی ندارد. هر کسی رای بیاورد رئیس جمهور کشور ماست و از ابتدایی‌ترین لحظات برای خدمت آماده هستیم.

زاکانی در پایان گفت: مشارکت مردم باعث بالا رفتن اقتدار رئیس جمهور می‌شود.

علیرضا زاکانی

شرکت ظریف در انتخابات از آنتالیا 

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در شعبه اخذ رای آنتالیای ترکیه رای خود را به صندوق انداخت.
محمدجواد ظریف

فرمانده کل ارتش در پای صندوق رای

 

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور در مسجد شهرک فلاحی رای خود را به صندوق انداخت.
وی پس از رای دهی در انتخابات گفت: رهبر انقلاب فرمودند که شرکت در انتخابات واجب عینی است و ما معمولا برای انجام واجبات خود در اول وقت اقدام می‌کنیم.
فرمانده کل ارتش بیان کرد: از ملت ایران دعوت می‌کنیم تا هر چه زودتر به پای صندوق‌های رای بیایند و این کار واجب را انجام دهند چراکه سرنوشت ملت ایران را برای چهار سال آینده تعیین می‌کند.
سرلشکر موسوی اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلاتی که از آن رنج می‌بریم حل شود راه آن حضور در پای صندوق‌های رای است. اگر خواستار قدرتمندشدن کشورمان هستیم باید در انتخابات شرکت کنیم.
وی افزود: امیدواریم ملت بزرگ ایران یکبار دیگر با حضور پر شکوه خود در پای صندوق‌های رای، حماسه دیگری را رقم بزنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: حضور پرشور و نشاط مردم در پای صندوق‌های رای سبب می‌شود تا نیرو‌های مسلح احساس دلگرمی و حمایت بیشتری از سوی مردم داشته باشند و این مهم ما را در انجام وظایف خود در مرز‌های هوایی، زمینی و هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در دریا‌ها مصمم‌تر خواهد کرد.

حضور همتی در حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات

 

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به همراه همسرش سپیده شبستری در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداختند.
عبدالناصر همتی

حضور محسن رضایی در پای صندوق رای

 

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در شعبه اخذ رای حرم عبدالعظیم حسنی رای خود را به صندوق انداخت.
محسن رضایی

حضور سردار دهقان در امامزاده صالح

 

سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در انتخابات در امام زاده صالح حضور پیدا کرد.
سردار دهقان

ابتکار در حسینیه جماران

 

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پس از رای دهی در حسینه جماران در جمع خبرنگاران درباره اولین توصیه خود به رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اولین توصیه من این است که رئیس جمهور همه مردم ایران باشد و وارد دسته بندی‌ها و جناح بازی‌ها نشود زیرا انتخاباتی است که با دشواری بسیار زیادی برگزار می‌شود و متاسفانه در مورد مشارکت مردم و نرخ مشارکت مردم نگرانی‌های زیادی است. رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود باید به رئیس‌جمهور آن‌هایی که رای نداده‌اند و حتی آن‌هایی که به هر دلیلی پای صندوق‌ها نیامده‌اند باشد و رئیس‌جمهور همه سلایق همه مردم ایران و همه مذاهب با همه دیدگاه‌های فکری و فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور خودش را وارد دسته بندی‌ها و جناح بندی‌ها نکند و برای همه بتواند پاسخگو باشد و کشور را اداره کند.
وی با بیا اینکه موضوع مهم دیگر عمل به وعده هاست، تصریح کرد: زمان ریاست‌جمهوری کاندیداتوری و مراحل تبلیغات وعده‌های زیادی می‌دهند که باید بتوانند پای همه کمبود‌ها و کاستی‌ها بمانند. دولت یازدهم و دوازدهم نشان داد در سخت‌ترین شرایط تاریخ معاصر توانست کشور و سکان کشور را به سمتی ببرد که نه فروپاشی اتفاق بیفتد و فروپاشی اقتصاد نیز اتفاق نیفتد. کشور توانست به سمتی حرکت کند که در سال پایانی خود با وجود تحریم و با وجود جنگ اقتصادی و کرونا سه و شش دهم درصد رشد اقتصادی را به ثبت برساند این خیلی اتفاق بزرگی است و رئیس جمهور بعدی نیز همین مسیر را برود.
ابتکار ادامه داد: با وجود تمام کمی‌ها و کاستی‌هایی ها و بی انصافی‌ها کار خود را با توان انجام دهد و پیش برود و جناحی فکر نکند و تیم خود را از بین یک گروه و جناح و تیم خاصی انتخاب نکند همانند دوران موفق ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی و آقای روحانی رئیس‌جمهور‌های بودند که تیم خود را از بین تمام جناح‌ها و افراد شایسته، صادق و پاکدامن از بین همه طیف‌ها انتخاب کردند و رئیس جمهور موفق رییس جمهوری است که از بین مردم و به سلیقه خاصی و جریان خاصی نگاه نکند و پس از آن نیز وارد موضوع انتقام‌گیری نشود. زیرا انگار برخی‌ها لحظه شماری می‌کنند تا انتقام گیری کنند. انتقام گرفتن خلاف اخلاق پیامبر ما است.
ابتکار افزود: کسی که رئیس‌جمهور می‌شود باید سعه صدر داشته باشد و با همه کار کند تا بتواند سکان کشور را به سمت تعالی هدایت کند وارد شدن به این درگیری‌های جناحی و برخورد‌ها و ایجاد تنش در جامعه تنها ناامیدی ایجاد می‌کند.
 
وی در خصوص توصیه به مردم در خصوص مشارکت در انتخابات گفت: مردم به جو‌های تبلیغاتی که وجود دارد توجه نکنند. طی هفت سال گذشته گفته شد که همه مشکلات از رای مردم است و سعی شد گفته شد که مردم اشتباه انتخاب کردند و نتیجه آن این شد، اما از دید مردم آثار تحریم‌ها را پنهان کردند و آثار جنگ اقتصادی و جنگ روانی را در سال‌های اخیر پنهان کردند و خواستند بگویند که حاصل انتخاب شما بود و شما بد انتخاب کردید و این اتفاقات افتاد در حالی که این موضوع درست نبود و نتیجه آن این بود که مردم بسیار نگران و دلسرد درنتیجه به کسانی که چنین رویکردی را طی ۷ سال گذشته دنبال کردن به این مسائل گوش ندهید و پای کار بیاید و کسی که فکر می‌کند سلیقه شما و خواسته شما را دنبال می‌کند و خواست اکثر مردم را پیش ببرد مسائل را حل و فصل کند و مسائل با دنیا را حل و فصل کند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: جوان‌ها می‌خواهند آینده کشور آینده آرام باشد و به دور از تنش و درگیری داخلی و به دور از درگیری با دنیا باشد و کسی را انتخاب کنند تا این وعده‌ها را فراهم کند و این شرایط را فراهم سازند.
وی گفت: امیدوارم انتخابات دو دوره‌ای شود و فر اصلح رییس جمهور شود و مردم همه به صحنه بیایند.
معصومه ابتکار

القاصی مهر در پای صندوق رای

 

علی القاضی مهر دادستان استان تهران پس از انداختن رای خود در وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره برگزاری انتخابات، گفت: لازم است که از همه ملت ایران به خاطر حضور پرشکوهشان در پای صندوق‌های رای که نشان دهنده حضور مردم برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان است، تشکر کنم.
وی ادامه داد: مردم ما نسبت به مسائل داخل و خارج کشور به خوبی آگاه هستند و از همان ساعات اولیه رای گیری به لطف خدا آمادگی کامل در همه حوزه‌ها و امنیت همه جانبه برگزار شده و همه عوامل در همه حوزه‌ها هماهنگی کامل دارند و امیدواریم تا پایان رای گیری یعنی ۲ بامداد آرای کلیه مناطق اخذ شود.
القاصی مهر افزود: انتظار داریم که شهروندان عزیز در همان ساعات ابتدایی روز رای خود به صندوق بیندازند تا در ساعات پایانی شب با ازدحام جمعیت مواجه نشویم، مقداری کندی سیستم در برخی حوزه‌ها وجود داشت که به محض کسب اطلاع افرادی را به آن حوزه‌ها فرستادیم تا وضعیت را از نزدیک برطرف کنند، تعدادی از آن‌ها برطرف و تذکر لازم به مسئولان مربوطه داده شد. در حال رصد حوزه‌ها هستیم تا رای گیری مردم با آرامش، امنیت و بدون معطلی انجام شود.
دادستان تهران در پایان گفت: ما هم در ستاد امنیت انتخابان وزارت کشور و هم در ستاد امنیت استانداری‌ها هماهنگی‌های لازم را با کلیه دست اندر کاران برقرار و اخبار همه حوزه‌ها لحظه‌ای رصد می‌شود؛ تا الان هم مشکل خاصی نداشتیم.

دختر امام در جماران

 

زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) در حسینیه جماران در انتخابات شرکت کرد.
دختر امام
حضور محسن مهرعلیزاده در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات
محسن مهرعلیزاده کاندیدای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.
محسن مهرعلیزاده

حضور اسحاق جهانگیری در مرکز اخذ آرای وزارت کشور

 

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.
جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق‌های اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم در اولویت باشد در حال برگزاری است که طبق گزارش‌های وزارت کشور انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که امروز به صورت سراسری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می‌شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد.

وی افزود: رییس‌جمهور در شورا‌های اصلی در بخش‌های مختلف کشور، سیاست گذار است و همه این بخش‌ها در حوزه رئیس‌جمهور است. امروز مردم دست به انتخاب می‌زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار می‌کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت‌های سنگین شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیات دولت، بخشی از اختیارات در این مصوبات به شورا‌ها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود. بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران دهیاران می‌توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند لذا این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود و جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگر بینی انجام داد. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا مستقر کند، پول، بازار و کالا بگیرد.

وی افزود: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده‌ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست‌هایی که برای پیش بینی امور انجام می‌دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیدا‌ها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

اسحاق جهانگیری

نوبخت در جماران

 

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای شرکت در انتخابات در حسینیه جماران حضور یافت.
محمدباقر نوبخت

وزیر ارتباطات به همراه خانواده در پای صندوق رای

 

محمدجواد آذری جهرمی به همراه خانواده در مدرسه تقوی‌نیا واقع در محله ازگل تهران رای خود را به صندوق انداخت.
آذری جهرمی

وزیر بهداشت در پای صندوق رای در شهرک غرب

 

 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در دبیرستان دخترانه فرزانگان واقع در شهرک غرب رای خود را به صندوق آرا انداخت.
نمکی با بیان اینکه صندوق رای و ساز و کار انتخابات نماد جمهوریت و ماحصل افزون بر یک قرن تلاش و مبارزه و خواست عمومی ایرانیان است، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات، علاوه بر وظیفه و مسئولیت شرعی و قانونی، احترام به این خواست تاریخی ملت بزرگ ایران و همه مجاهدت‌ها و خون‌هایی است که برای برقراری نظام جمهوری اسلامی و حفظ آن تا به امروز نثار شده است.
وی گفت: مردم عزیز ایران صرف نظر از گرایش‌های سیاسی و مواضع و سلایق مختلف، در این انتخابات حضور و مشارکت پرشور و آگاهانه‌ای داشته باشند.
وزیر بهداشت

رای دهی وزیر نیرو در حسینیه ارشاد

 

رضا اردکانیان وزیر نیرو رای خود را در حسینیه ارشاد به صندوق انداخت.
رضا اردکانیان

سردار قاآنی در پای صندوق رای 

 

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رای خود را به صندوق انداخت.
سردار قاآنی

رای دهی سعید جلیلی در مسجد فاطمیه

 

سعید جلیلی نامزد انصرافی انتخابات ریاست جمهوری در مسجد فاطمیه تهران حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.
سعید جلیلی

رئیس دفتر رئیس جمهور در پای صندوق رای

 

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت.
رئیس دفتر رئیس جمهور پس از رای دهی در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بسیار مهمی برای ۴ سال آینده کشور است که مردم عزیزمان بیش از گذشته در این شرایط حساس داخلی و خارجی برای حضور گسترده‌تر در پای صندوق‌های رای احساس مسئولیت کنند.
واعظی ادامه داد: مردم عزیزمان بدانند که این کشور متعلق به خودشان است و باید برای آینده‌ و توسعه کشور تصمیم بگیرند.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما دموکراسی را از ۴۰ سال پیش شروع کردیم و گام به گام پیش می‌رویم و ممکن است نقص‌هایی داشته باشد، اما هیچ وقت ما نباید با صندوق رای قهر کنیم هیچ وقت نباید از صندوق رای ناامید شویم ما تا الان در ۴۰ سال گذشته آنچه به دست آورده‌ایم از صندوق‌های رای بوده است لذا من فکر می‌کنم حضور گسترده مردم علامت بسیار خوبی است.
واعظی اظهار کرد: ما دشمنانی داریم مثل رژیم صهیونیستی و آمریکا که حضور گسترده مردم توطئه آن‌ها را خنثی می‌کند؛ من بسیار خوشبین هستم که انشاالله بعد از این انتخابات بسیاری از مسائل که در این سه سال گذشته به دلیل جنگ اقتصادی و فشار‌های حداکثری آمریکا مردم از نظر معیشت و گرانی در فشار بوده‌اند خوشبختانه مذاکراتی که در وین انجام شده پیشرفت‌های خوبی داشته است و مسائل اقتصادی به نتیجه رسیده است و مسائل دیگر غیر اقتصادی نیز مانده که بر سر آن مذاکره می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امیدوار هستم که بعد از این انتخابات موضوعات بین المللی ما حل شود و مردم آینده‌ای بهتر از نظر رفاه و اداره کشور داشته باشند.
واعظی ادامه داد: آخرین تماسی که با وین داشته‌ام این بود که گام‌های خوبی حتی در این چند روز گذشته برداشته شده و کشور‌های پنج به علاوه یک و کشور‌های اروپایی، چین و روسیه گفته‌اند با توجه به گام‌هایی که برداشته شده امیدوار هستند که انشاالله بتوانیم آنچه باقیمانده را برطرف کنیم و تحریم‌ها برداشته شود.
محمود واعظی

حضور سید حسن خمینی در حسینه جماران

 

حجت الاسلام سید حسن خمینی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.
سید حسن خمینی

رای دهی عراقچی در وین

 

سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران که در وین به سر می‌برد با حضور در سفارت ایران در اتریش رای خود را به صندوق انداخت.

عباس عراقچی

رای دادن آخوندی در جماران

 

عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت.
عباس آخوندی
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین