کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعوت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از مردم ایران برای مشارکت حداکثری در انتخابات / حضور در انتخابات "واجب شرعی و عقلی" است

تسنیم , 23 خرداد 1400 ساعت 13:39

حزب الله:مرجع تقلید شیعیان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی، اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری‌ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است حفظ آن واجب است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه ای اظهار داشت: انتخابات نعمتی است بکه به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده و شرکت در انتخابات هم واجب شرعی و هم واجب عقلی است.
متن بیانیه آیت الله العظمی نوری همدانی به شرح ذیل است:انتخابات با شکلی که هم اکنون در جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است:
1. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی، اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری‌ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است حفظ آن واجب است که امام راحل فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهدا است و حضور در انتخابات بیعت مجدد با نظام اسلامی است و موثر در حفظ نظام است.

و اما واجب عقلی به این دلیل است که که عقل می‌گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که: امروز حضور در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نباشد.
از ملت بابصیرت ایران انتظار می‌رود با مشارکت حداکثری و شکوهمند خود، این تبلیغات مخالف را خنثی کنند.
2. مطلب دوم این است که لازم است انتخاب اصلح صورت بگیرد و انتخاب اصلح گزینه مهم است که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی و اصلح در شرایط کنونی کسی است که دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را وقف گره گشایی از مشکل بزرگ مردم یعنی مسئله معیشت مردم نموده است به علاوه عدالت محوری و مبارزه با فساد دستور اول کارش باشد و روحیه انقلابی و استکبارستیزی که برگرفته از متن قرآن و سنت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است را داشته باشد و این موضوع را عملاً نشان داده باشد.
انتظار می‌رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند به خود و با در نظر گرفتن معیار‌هایی که رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیه الله اعظم امام عصر (ع) را شاد کنند.
بعلاوه امروز حضور گرم و حماسی در انتخابات و تقویت جبهه مقاومت در منطقه است و در حقیقت تداوم بخش پیروزی فلسطین و یمن و سوریه و لبنان و دیگر عرصه‌های مقاومت و همفکران حاج قاسم سلیمانی در کل جهان است و امید که ان شاءالله تعالی ملت ایران با حضور شورانگیز و گرم حماسه‌ای در درگاه خداوند بزرگ سربلند و سرافراز باشند.
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.


کد مطلب: 255841

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255841/دعوت-آیت-الله-العظمی-نوری-همدانی-مردم-ایران-مشارکت-حداکثری-انتخابات-حضور-واجب-شرعی-عقلی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com