تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
plusresetminus
حزب الله:استفاده از ماسک در هوای گرم بسیار ناراحت‌کننده است، اما با رعایت نکاتی می‌توان این امر را قابل‌تحمل‌تر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۳۵
راهکارهایی برای اینکه در هوای گرم راحت‌تر ماسک بزنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نقشه‌های پیش‌بینی دمای اقلیم‌شناسی نشان می‌دهد که تابستان ۱۴۰۰ گرم‌ترین تابستان سال است. هوای گرم بسیار آزاردهنده است، اما استفاده از ماسک در این هوا مزید بر علت شده و گرمای هوا را غیرقابل‌تحمل‌تر کرده است. با گرم شدن هوا، ماسک از شدت عرق صورت خیلی سریع خیس شده و این مسئله بسیار مشمئزکننده است.

از این گذشته، حتی با افزایش دما، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها همچنان تأکید به استفاده از ماسک داشته و اکنون نگرانی این است که اگر استفاده از ماسک در هوای گرم بیش‌ازحد آزاردهنده باشد ممکن است افراد ماسک نزنند. خوشبختانه برخی از استراتژی‌ها وجود دارد که استفاده ماسک در هوای گرم را تحمل‌پذیر‌تر می‌کند.
ماسک مناسب انتخاب کنید
گاهی گرمای هوای آن‌قدر نفس‌گیر می‌شود که برخی افراد حاضر می‌شوند ماسکشان را بردارند، اما دکتر پوروی پاریخ، متخصص آلرژی و پزشک محقق در آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا می‌گوید: «به‌جای آنکه در هوای گرم ماسکتان را بردارید، پیشنهاد می‌کنم هنگام رفتن به بیرون از منزل ماسک ساده و سبک‌تری را انتخاب کنید. حتی اگر ماسک‌ها گشاد هم باشند تا ۷۰% انتقال را کاهش می‌دهند.» 
به‌عنوان‌مثال پارچه نخی رنگ روشن نسبت به پارچه‌های مصنوعی و پلی‌استر تنفس را راحت‌تر کرده و گرمای کمتری از آفتاب را جذب می‌کند. فقط مطمئن شوید که پارچه دهان و بینی شما را کاملاً می‌پوشاند و تا آنجا که ممکن است فاصله فیزیکی با دیگران را رعایت کنید.
ماسک‌های جراحی- ماسک‌های نازک و آبی که بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند- از شیوع ویروس محافظت می‌کنند، اما امکان تنفس آن‌ها زیاد نیست و برای تابستان بسیار گرم هستند؛ همچنین در هوای گرم به‌هیچ‌وجه از ماسک‌های فیلتر دار استفاده نکنید، زیرا آن‌ها اغلب از مواد مصنوعی ساخته‌شده‌اند و تنفس و تحمل گرما را بسیار سخت می‌کنند.
برخی پزشکان توصیه کرده‌اند که قبل از بیرون رفتن از منزل ماسک خود را در فریزر قرار دهید، فقط باید مراقب باشید که صورتتان دچار سوختگی سرد یا سرمازدگی نشود.
بیش از یک ماسک همراهتان باشد
در حالت ایده آل، ماسک‌های جراحی هر ۵ ساعت یا حداکثر روزانه باید تعویض شوند و ماسک‌های پارچه‌ای بعد از هر بار استفاده قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارند، اما این امر همیشه امکان‌پذیر نیست. ماسک‌ها در هوای گرم در اثر تعریق، مرطوب و خیس می‌شوند و ازآنجایی‌که ماسک مرطوب در جلوگیری از انتقال ویروس کمترین تأثیر را دارد، لازم است در هوای گرم ماسک اضافی همراه داشته باشید تا در صورت خیس یا مرطوب شدن آن، ماسکتان را عوض کنید. به یاد داشته باشید که این کار را به دور از افراد دیگر انجام داده و قبل و بعد از تعویض دستان خود را ضدعفونی کرده یا بشویید.
مدت‌زمان استفاده از ماسک را محدود کنید
طبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، ماسک باید در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای که حفظ فاصله فیزیکی مشکل است، استفاده شود؛ بنابراین در محیط‌های خلوت و با اطمینان از فاصله داشتن با دیگران چند دقیقه ماسکتان را بردارید. اگر می‌دانید که نمی‌توانید از افراد دیگر فاصله بگیرید، بهتر است در روز‌های گرم در خانه بمانید که البته این امن‌ترین و بهترین راه‌حل است.
از گرم شدن بیش‌ازحد بدن جلوگیری کنید
استفاده از ماسک روی دهان و بینی می‌تواند تنفس را خصوصاً در افراد مبتلا به بیماری آسم یا بیماری انسداد ریوی مزمن دشوارتر کند. در هوای گرم، استفاده از ماسک می‌تواند منجر به تنگی نفس شود و اجازه دهد گرما در بدن جمع شده و درنتیجه منجر به گرمازدگی شود؛ بنابراین برای خنک نگه‌داشتن بدن در هنگام استفاده از ماسک در هوای گرم، از قرار گرفتن در معرض آفتاب طولانی‌مدت خودداری کرده و هیدراته بمانید. همچنین برای جبران تعریق در هوای گرم بیش‌ازحد معمول آب بنوشید.
منبع : تبیان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین