تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
plusresetminus
حزب الله:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف استامینوفن در دوران بارداری چندان هم بی خطر نیست.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۲۸
هشدار به زنان بارداری که استامینوفن مصرف می‌کنند!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، زنان بارداری که از استامینوفن استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد دارای فرزندانی با اختلال اوتیسم یا بیش فعالی و کمبود توجه هستند.
استامینوفن یکی از معدود مسکن‌هایی است که عموما مصرف آن در در دوران بارداری بی خطر است، اما به تازگی در مطالعه‌ای رابطه‌ای بین مصرف استامینوفن در دوران بارداری و کودکان مبتلا به اوتیسم مشخص شده و نشان می‌دهد که مصرف دارو‌های مسکن، ممکن است چندان هم بی خطر نباشد.
محققان اسپانیایی ۷۰ هزار زن باردار را در شش کشور اروپایی بررسی کردند و فهمیدند که پنجاه و شش درصد از مادرانی که در طیف اوتیسم دارای فرزند بودند، از این نوع مسکن استفاده کرد‌ه‌اند.
این محققان با اشاره به تجویز استامینوفن فقط در صورت لزوم برای زن باردار اعلام کردند که  یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد کودکان مادرانی که در دوره بارداری از این مسکن رایج استفاده کرده‌اند، ۱۹ درصد بیشتر از سایر کودکان دچار اوتیسم و ​​۲۱ درصد بیشتر از سایر کودکان علائم بیش فعالی و کمبود توجه دارند.
استامینوفن رایج‌ترین دارویی است که مردم برای تسکین درد مصرف می‌کنند اما حدود ۶۵ درصد از مادران تحت بررسی در این مطالعه اظهار داشتند که در دوران بارداری خود از این دارو استفاده کرده‌اند که باعث آسیب شده است.
پروفسور جوردی سانیر، محقق اصلی این مطالعه گفت: استامینوفن ایمن‌ترین داروی ضد التهاب برای زندگی قبل از تولد است، اما حتی این دارو نیز عوارض جانبی را نشان داده است. بنابراین، فقط در صورت لزوم آن را مصرف کنید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین