تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
plusresetminus
حزب الله:کارشناس والیبال ایران می گوید که پیروزی مقابل آمریکا را به قدری بزرگنمایی کردیم که پس از باخت به صربستان احساس شد که کار بسیار بدی انجام داده ایم!
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۲۷
شهنازی: پیروزی مقابل آمریکا را بزرگ کردیم/ برد و باخت در لیگ ملت‌ها مهم نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم ملی والیبال مردان ایران در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا به پیروزی رسید و برابر صربستان و آلمان نتیجه را واگذار کرد.
ناصر شهنازی در گفت و گو با ایسنا در باره عملکرد ملی پوشان والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، گفت: هنگامی که قبل از مسابقات اهداف تیم ملی مشخص بوده و سرمربی والیبال ایران قصد دارد از بازیکنان شناخت بیشتری پیدا کند و به جوانان بازی دهد تا هماهنگی بین آنها و باتجربه ها ایجاد شود، می توان گفت که دیگر برد و باخت نباید مهم باشد.
او ادامه داد:‌ معتقدم هنگامی که هدف ایران از حضور در این رقابت ها مشخص است نباید برد ها را بزرگنمایی کرد و باخت ها را هم فاجعه بار تلقی کنیم. بنابراین در لیگ ملت‌های والیبال عملکرد بازیکنان و پیشرفت آنها مهم است. هدف این است که بازیکنان جوان با شرایط مسابقات آشنا شوند و هماهنگی بین اعضای تیم ملی ایران به وجود آید.
کارشناس والیبال ایران ادامه داد: مقابل آمریکا بازی کردیم به پیروزی رسیدیم اما باید بگویم که تعداد زیادی از بازیکنان شاخص آمریکا در میدان نبودند. پس از پیروزی بسیار خوشحال بودیم اما اگر واقع بینانه نگاه می کردیم متوجه می شدیم که آمریکا با بازیکنان شاخص خود در این میدان حضور نداشت و تنها لیبرو آمریکا جز تیم اصلی بود. بازی را به قدری بزرگنمایی کردیم که پس از باخت به صربستان احساس کرده که کار بسیار بدی انجام داده ایم!
شهنازی گفت: برد و باخت در لیگ ملت های والیبال به دلیل اهداف تیم ملی والیبال ایران مهم نیست. هدف اصلی این است که بازیکنان در شرایط سخت و دشوار بتوانند مقاوم شده تا برای بازی های بزرگ و سخت  المپیک آماده شوند. باید گفت که المپیک جای آزمون و خطا و اشتباه نیست. المپیک برای اهالی والیبال و مردم حساسیت بالایی دارد و هدف ما این است که در المپیک از گروه خود صعود کنیم و اگر بتوانیم بر روی سکو بایستیم کار بسیار بزرگی را انجام داده ایم.
شهنازی با بیان اینکه آلکنو قصد دارد بازیکنان را به ترتیب در لیگ ملت های والیبال آزمایش کند، ادامه داد: با آزمایش بازیکنان، آلکنو قصد دارد به ترکیب اصلی خود در المپیک برسد و هدفش این است که هماهنگی بین بازیکنان جوان و باتجربه بیشتر شود. این سرمربی روسی قصد دار تجربه بازیکنان جوان را بیشتر کرده و همچنین بازیکنان باتجربه را آماده کند.
کارشناس والیبال ادامه داد: فکر می کنم اگر قضیه از این دید نگاه شود دیگر برد و باخت ها برای تیم ملی والیبال حساسیت نخواهند داشت. معتقدم اولین سالی است که هدف ایران در این مسابقات مشخص بوده و باید گفت که این هدف روشن و درست است. فلسفه جام ملت های والیبال با المپیک، بازی های جام جهانی و ... متفاوت است. آلکنو اکنون به بازیکنان شناخت بیشتری پیدا کرده و امیدوارم که در المپیک نتیجه بگیریم.
شهنازی در پایان گفت: نباید حساسیت روی برد و باخت ایران در این رقابت ها داشته باشیم هرچند که خودم پس از پیروزی خوشحال و بعد از باخت ناراحت خواهم شد. هنگامی که هدف مشخص شده باید همگی دست به دست هم دهیم و به بازیکنان و تیم ملی والیبال ایران کمک کنیم. بازیکنان گاهی روز خوب و گاهی روز بد دارند اما همین بازیکنان سال‌ها شادی را برای مردم به ارمغان آورده اند. اگر در المپیک شرایط ایده آل را نداشته و نتیجه نگیریم آن موقع می توان انتقاد کرد اما اکنون که هدف مشخص است باید تیم ملی و بازیکنان را حمایت کنیم. بازی ها در لیگ ملت‌های والیبال سخت است چرا که رقابت‌ها فشرده بود و بازیکنان در یک محیط بسته باید رقابت کنند. باید همه کمک کنند تا در المپیک نتیجه بگیریم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین