تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
plusresetminus
حزب الله:معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز از صدور اولین مرکز بی خطرسازی پسماندهای پزشکی در استان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۲۵
تولید روزانه ۱۸ تن پسماند پزشکی در البرز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمیدرضا لشکری اظهار کرد: پس از آن که کلیه بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بی خطر ساز پسماندهای پزشکی مجهز شدند، دغدغه اصلی ما پسماندهای پزشکی مراکز درمانی غیر بیمارستانی بود که پس از پیگیری‌های به عمل آمده و صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برای چندین شرکت، یکی از آنها توانست پس از معرفی محل و ارائه طرح توجیهی، از این اداره کل مجوز فعالیت دریافت کند.
لشگری در ادامه افزود: در سطح استان روزانه ۱۸ تن پسماندهای پزشکی تولید می‌شود که ۱۰  تن از آن مربوط به  ۱۸ بیمارستان و  مابقی آن مربوط به ۳۰۰۰ مرکز درمانی از قبیل درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، کلینیک‌ها، مطب‌های عمومی و تخصصی ... است.
این مسئول گفت: پسماندهای مراکز درمانی غیر بیمارستانی در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد توسط یک شرکت جمع آوری و در یکی از بیمارستان‌های همان حوزه بی خطر می‌شود.
 وی ادامه داد: فعالیت واحدی که اخیراً  مجوز بی خطرسازی دریافت کرده  به صورت مجزا خواهد بود و  پسماندهای پزشکی  واحدهای درمانی غیر بیمارستانی حوزه کرج و فردیس را جمع آوری و بی خطر می‌کند.
معاون فنی محیط زیست استان ضمن تاکید بر خطرات پسماندهای پزشکی برای جامعه، از مدیران کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و پزشکان درخواست کرد تا همکاری لازم را با واحدهایی که مجوز  فعالیت دریافت کرده‌اند داشته باشند  و گامی دیگر در راستای ارتقا کیفیت سلامت جامعه بردارند چرا که خود متولی سلامت هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین