تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
plusresetminus
حزب الله:جمهوری اسلامی ایران با نمایش ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در بیست‌ودومین نمایشگاه کتاب بغداد حضور دارد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۱۸
حضور ایران در نمایشگاه کتاب بغداد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بیست‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با شعار «کتاب میهن» با حضور ۲۲۸ انتشارات از ۱۴ کشور از جمله ایران، لبنان، مصر، سوریه، سودان و... آغاز به کار کرد و به مدت ۱۰ روز دایر خواهد بود.
غرفه ناشران در چهار سالن مجزا که به نام فرهیختگان کشور عراق نام‌گذاری شده، قرار گرفته است و به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه در سالن‌های جانبی رویدادهای فرهنگی از قبیل سمینارهای فرهنگی و هنری، جشن امضای کتاب، شب شعر، میزگرد و سمینارهایی با عنوان‌های مختلف با حضور شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی محلی و خارجی و همچنین نمایشگاه‌های مختلف هنری برگزار خواهد شد.
عمده کتاب‌های این نمایشگاه را کتاب‌های ادبی، هنری، دینی و تاریخی شکل داده و حضور جوانان قابل توجه است.
در این نمایشگاه با همکاری غرفه‌های رایزنی فرهنگی ایران در بغداد، خانه کتاب و ادبیات ایران و مؤسسه ابرار معاصران، غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن چهار نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد افتتاح شد.
غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در مساحت ۷۵ متربع با حدود ۱۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۳۰۰۰ جلد با موضوعات مذهبی، فرهنگی، هنری، شعر و ادبیات، سیاسی، ایران‌شناسی و ... به زبان‌های فارسی و عربی پذیرای بازدیدکنندگان عراقی است.
از جمله کتاب‌های ارائه‌شده در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد، جلد اول کتاب «الإمام الخمینی بأقلام عراقیة» است که توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تدوین و چاپ شده است.
این کتاب شامل مجموعه یادداشت‌های ۱۹ چهره سیاسی، مذهبی و علمی کشور عراق اعم از شیعه و سنی است که درباره شخصیت امام خمینی(ره) منتشر شده است. نوری مالکی، خالد  الملا، آیت‌الله سیدعلی‌اکبر حائری، شیخ همام الهمودی از چهره‌هایی هستند که در این کتاب یادداشت‌هایی از آن‌ها به چاپ رسیده است. این کتاب توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ اسعد تمیمی گردآوری و تنظیم شده است.
"نقش امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در بیداری دولت‌های اسلامی منطقه، اهم اهداف نهضت امام خمینی(ره)، دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، چگونگی روابط بین اخلاق معنوی و آثار اجتماعی در اندیشه و عمل امام خمینی(ره)، مهم‌ترین رهنمودهای امام خمینی(ره) در هدایت جوانان به پاسداری از ارزش‌های انسانی، اثرات عرفانی و فلسفی شخصیت امام خمینی(ره) در حرکت‌های جهانی مستضعفین و نظام مردم‌سالاری دینی به عنوان ثمره نهضت امام خمینی(ره)" از موضوعات اشاره‌شده در یاداشت‌های این کتاب است. جلد دوم این کتاب نیز تدوین شده و آماده چاپ است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین