تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
plusresetminus
حزب الله: یک ژنرال صهیونیست با اشاره به اینکه در صورت تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی، جبهه صهیونیست‌ها در تیررس مقاومت خواهد بود درباره هرگونه سازش با فلسطینی‌ها به کابینه جدید اسرائیل هشدار داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۱۲
مقام امنیتی اسرائیل: تل‌آویو توان مقابله با غزه و حزب‌الله را ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «آهارون لیبران» ژنرال صهیونیست و مسئول سابق در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) با انتشار مقاله‌ای در روزنامه اسرائیل هیوم با تاکید بر درس‌هایی که صهیونیست‌ها بعد از جنگ با مقاومت فلسطین در نوار غزه باید بگیرند، اعلام کرد که ایده سازش و حل و فصل میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بسیار خطرناک بوده و باید این ایده را دفن کنیم.
این ژنرال صهیونیست افزود، مهمترین درسی که از جنگ اخیر در غزه باید بگیریم در زمینه امنیت سیاسی است؛ به این معنا که سازش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها وجود ندارد و فکر برپایی دولت مستقل فلسطین، برای اسرائیلی‌ها بسیار خطرناک و آسیب‌زاست و پیش از این در نبرد «جرف الصامد» در 2014 این موضوع ثابت شد که بحث حل و فصل با فلسطینی‌ها باید کنار گذاشته شود.
آهارون لیبران در ادامه اظهار داشت، تصور کنید که یک کشور مستقل فلسطینی وجود دارد که بر سراسر کرانه باختری حاکم است. در این صورت بیش از 4360 موشک به سمت شهرهای بزرگ اسرائیلی و محل تجمع افراد و نیز تأسیسات اسرائیل در نوار ساحلی منطقه الجلیل و قدس شلیک می‌شود.
وی تصریح کرد، ممکن است عملیات پرتاب موشک‌ها مستقیماً به سمت تاسیسات اسرائیل انجام شود و تردد قطارها و سایر وسایل نقلیه و روند زندگی اسرائیلی‌ها را فلج کند. این بدان معنی است که حتی فکر کردن درباره این شرایط برای اسرائیلی‌ها خیلی وحشتناک است؛ اما این اتفاقات می‌توانند در واقعیت رخ دهند و هیچ کس نمی تواند خلاف آن را تضمین کند.

این مقام پیشین صهیونیست در امان در ادامه مقاله خود به این نکته اشاره کرد که در پایان اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور مستقل فلسطینی حامیان حماس خواهند بود و نیاز به گفتن نیست که حماس بر این دولت مسلط خواهد شد.
وی گفت، چنین وضعیتی قطعا می تواند واقع‌بینانه باشد و باید توجه داشت که لغو انتخابات اخیر فلسطینی‌ها توسط تشکیلات خودگردان فلسطین ترس آشکار از پیروزی حماس را نشان داد و جنگ غزه ثابت کرد که ارتش اسرائیل و گنبد آهنین نتوانستند در برابر هزاران موشک فلسطینی‌ها ایستادگی کنند.
این ژنرال صهیونیست تاکید کرد، علاوه بر آن در کنار تصور سناریو پرتاب هزاران موشک از نوار غزه و مناطق دولت فلسطین در کرانه باختری اگر حزب الله نیز به این جنگ بپیوندد، ده‌ها هزار موشک از سمت لبنان به عمق اسرائیل شلیک می‌شود و این بدان معناست که اسرائیل بار دیگر شاهد تکرار صحنه‌های وحشتناک و ناآرامی‌ها خواهد بود. سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا زمانی که اسرائیل از همه طرف مورد حمله قرار می‌گیرد قادر به تحمل این وضعیت خواهد بود؟
وی در پایان اشاره کرد، نتیجه‌گیری کاملاً روشن است و اگر قرار باشد یک دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود باید غیرنظامی باشد اما چنین چیزی ممکن نیست؛ چرا که برخی گروههای فلسطینی قصد خلع سلاح شدن ندارند و چنین چیزی را نخواهد پذیرفت. حتی اگر توافقی برای خلع سلاح گروه‌های فلسطینی حاصل شود چه کسی می تواند تضمین کند نیروهای امنیتی فلسطینی به شکل مخفیانه انبار تسلیحات نداشته باشند. بنابراین نکته‌ای که کابینه جدید اسرائیل باید به آن توجه داشته باشد جلوگیری از هرگونه سازش با فلسطینی‌ها و ممانعت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین