تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
plusresetminus
حزب الله: طبق اعلام وزارت بهداشتی ها روند کلی کشور از نظر موج کووید-۱۹، روندی نزولی است؛ هرچند که هنوز شرایط بیماری در برخی استان ها نگران کننده و صعودی است.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۱۱
کاهش ۲۰ درصدی فوتی‌های کرونا در کشور/وضعیت بیماری در ۱۳ استان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، طبق آخرین آمار اعلام شده، تاکنون در جهان ۱۷۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۷۶ نفر مورد مبتلا به کرونا شناسایی شده است که از این تعداد سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۷۷ نفر از بین رفته‌اند. در عین حال در ایران نیز تاکنون سه میلیون و ۲۰هزار و ۵۲۲ نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شدند که ۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر از متاسفانه فوت شده‌اند و در عین حال دو میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند. همچنین درصد واکسیناسیون در کشورمان به ۵.۱ درصد رسیده است.
کرونا در کشور نزولی و در ۴ استان صعودی است
طبق اعلام دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است. در عین حال روند کلی کشور از نظر موج بیماری، روند نزولی است؛ اما در استان‌های جنوبی و شرقی کشور درگیری‌هایی وجود دارد و آن روند نزولی در این استان‌ها مشاهده نمی شود و حتی در برخی استان‌ها روند بیماری افزایشی است.
وی درباره استان‌هایی که نیازمند بیشترین مراقبت هستند، گفت: روند بیماری در استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان صعودی بوده و حتی استان‌های کرمان و بوشهر نیز نیاز به مراقبت‌های بسیار بیشتر دارند.
۱۳ شهر قرمز و ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی کرونا
رییسی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور گفت: اکنون در کشورمان ۱۳ شهر قرمز، ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷شهر نیز زرد هستند. ۱۳ شهر قرمز شامل شهرهای ایرانشهر، چابهار و نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین شهر پاوه در استان کرمانشاه و بقیه شهرهای قرمز مربوط به استان هرمزگان است و تنها مرکز استان قرمز نیز بندرعباس است. شهرهای بستک، بندرلنگه، بندرعباس، جاسک، حاجی‌آباد، رودان، پارسیان، قشم و میناب جزو شهرهای قرمز استان هرمزگان هستند.
کاهش ۲۰ درصدی فوتی‌های کرونا در کشور
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، باید توجه کرد که در هفته اخیر، یعنی ۱۴ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۴۹۴۹۷ نفر بوده است. همچنین طی هفته اخیر تعداد موارد بستری جدید ۸۶۳۰ نفر بوده و تعداد موارد فوتی جدید نیز در کشور ۱۰۱۹ نفر طی این مدت بوده است.
با توجه به این آمارها شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی در تعداد موارد مثبت بستری، کاهش ۲۰ در صدی در تعداد بیماران فوت شده و کاهش ۱۷ درصدی در تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در هفته اخیر بوده‌ایم.
وضعیت کرونا در ۱۳ استان
تهران
در تهران نیز در هفته اخیر، از ۱۴ تا ۲۰ خرداد ماه، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده جدید ۳۹۹۲ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۱۶۵۳ و تعداد فوتی‌های جدید نیز ۱۷۵ نفر بوده است. بر این اساس در تهران کاهش ۱۴.۲ درصدی در موارد مثبت بستری، کاهش ۳۲.۷ درصدی در موارد مرگ و میر و کاهش ۲۷ درصدی در موارد سرپایی مثبت شناسایی بوده‌ایم.
همچنین در تهران در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری هنوز از متوسط کشوری بیشتر است و مرگ و میر تقریبا معادل متوسط کشوری شده است.
البرز
روند بستری استان در هفته اخیر کاهش داشته است. هرچند شتاب کاهش بطئی شده است. البته کاهش موارد فوت مجددا شتاب پیدا کرده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر هنوز از متوسط کشور بیشتر است.
چهارمحال بختیاری
روند بستری و موارد فوت در این استان کاهش یافته است، اما میزان بروز موارد بستری همچنان از متوسط کشور بیشتر، ولی میزان مرگ و میر از متوسط کشوری کمتر شده است.
ایلام
روند بستری و موارد فوت استان ایلام کاهش یافته است، در این هفته میزان بروز موارد بستری از متوسط کشوری بیشتر، اما میزان مرگ و میر از متوسط کشوری کمتر شده است.
خوزستان
موارد بستری در استان خوزستان در این هفته کاهش یافته، اما روند فوت افزایش یافته است. همچنان بروز موارد بستری و مرگ و میر در این استان، از متوسط کشور بالاتر است.
سمنان
روند بستری افزایش و فوت در هفته اخیر کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری از حد متوسط کشور بیشتر شده و میزان فوت استان نیز از حد متوسط کشور کمتر شده است.
هرمزگان
موارد بستری استان کاهش یافته، اما موارد فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری همچنان از متوسط کشوری بیشتر و میزان مرگ و میر نیز با شیب تند از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است.
بوشهر
روند افزایش موارد بستری تداوم یافته و فوت نیز اندکی افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است و میزان مرگ و میر نیز همچنان از متوسط کشوری بیشتر است.
کرمان
در استان کرمان در هفته اخیر روند بستری کاهش را نشان می‌دهد، اما موارد فوت اندکی افزایش یافته است. بروز موارد بستری در این استان همچنان از متوسط کشوری بیشتر است، اما مرگ و میر از متوسط کشوری اندکی کمتر است.
همدان
در هفته اخیر افزایش موارد بستری و فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ و میر نیز از متوسط کشور بیشتر شده است.
یزد
در هفته اخیر روند افزایش موارد بستری استان تداوم یافته است، اما فوت ثابت مانده است. میزان موارد بستری از حد متوسط کشور بیشتر شده و میزان مرگ و میر معادل متوسط کشوری شده است.
کرمانشاه
در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری به حد متوسط کشور تنزل یافته است. در حالی که مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.
سیستان و بلوچستان
در هفته اخیر روند افزایش بارز موارد بستری و فوت تداوم یافته است و استان در آستانه موج جدید اپیدمی قرار دارد. بروز موارد بستری از متوسط کشور پایین‌تر است، اما برای نخستین بار از تیر ماه سال گذشته به متوسط کشور نزدیک می‌شود. مورتالیتی استان نیز برای اولین بار بعد از تابستان قبل، از متوسط کشور پیشی گرفته است.
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین