کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهوری آرژانتین، برزیلی‌ها را "جنگلی" خطاب کرد!

ایسنا , 20 خرداد 1400 ساعت 14:33

حزب الله:
آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین در دیدار با نخست‌وزیر اسپانیا که قصد داشت روابط این کشور آمریکای جنوبی با اروپا را بزرگ جلوه دهد، با بیان اظهاراتی جنجالی، توفان توییتری و یک بحث نژاد منطقه‌ای به راه انداخت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آلبرتو فرناندز با اشاره به بسیاری از مهاجران اروپایی کشورش گفت: مکزیکی‌ها سرخپوست هستند! برزیلی‌ها از جنگل آمدند، اما ما آرژانتینی‌ها با کشتی‌ از اروپا آمدیم!.
رئیس‌جمهوری آرژانتین بعدا بابت سخنان توهین‌آمیزش عذرخواهی کرده و گفت تنوع کشورش امری است که مایه افتخار است.
به نظر می‌رسد فرناندز عبارتی از یک آهنگ لیتو نبیا، موسیقیدان محلی استفاده کرده باشد که قبلا هم بارها او را مورد ستایش قرار داده بود. این اظهارات یک واکنش مجازی در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخت و بسیاری، از فرناندز بابت عدم حساسیت نژادی انتقاد کردند.
فرناندز در پیامی توییتری نوشت: قصدم این نبود که به کسی توهین کنم، به هیچ وجه، از هر کسی که احساس آزردگی خاطر یا دیده نشدن کرد، عذرخواهی می‌کنم.
رسانه‌های برزیلی روز چهارشنبه سخنان فرناندز را منعکس کرده و بسیاری در رسانه‌های اجتماعی به شوخی گفتند که ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری راستگرای برزیل خوشحال می‌شود از رهبر چپگرای آرژانتین انتقام بگیرد.
به دنبال آن، بولسونارو یک پست توییتری حاوی عکسی از خودش با یک کلاه بومی منتشر کرد که در جمع گروهی از مردمان بومی لبخند به لب می‌زد. او تنها کلمه "جنگل" را با حروف بزرگ در این توییت نوشته و عکس پرچم برزیل را گذاشته بود.
ادواردو بولسونارو، عضو کنگره و پسر رئیس‌جمهوری برزیل، این اظهارات را "نژادپرستانه" دانست و به وضعیت اقتصادی نابسامان آرژانتین و رکود آن از سال ۲۰۱۸ تاخت. او در توییتر نوشت: من میگویم آن کشتی که در حال غرق شدن است، آرژانتین است.
کاربران یوتیوب هم در زیر ویدیو این سخنرانی خشم خودشان را ابراز کردند. یک کاربر نوشت: دوستان مکزیکی و برزیلی، من به جای تمام آرژانتینی‌ها احساس خجالت می‌کنم و از شما معذرت میخواهم. میدانید که ما چقدر شما و کشورهایتان و رسوم شما را دوست داریم.


کد مطلب: 255647

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255647/رئیس-جمهوری-آرژانتین-برزیلی-ها-جنگلی-خطاب

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com