کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: ما به دنبال جلوگیری از تشدید اوضاع میان فلسطین و اسرائیل هستیم

ایسنا , 20 خرداد 1400 ساعت 11:07

حزب الله:سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، کشورش به دنبال جلوگیری از هرگونه تشدید اوضاع میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، آمریکا معتقد است که باید از اقداماتی که باعث تشدید اوضاع بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود، اجتناب ورزید.
وی افزود: رئیس‌جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن به تحقق امنیت، رفاه و عزت برابر برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها متعهد هستند و ما برای دستیابی به این مهم با هر دو طرف و سازمان ملل همکاری می‌کنیم.
پرایس خاطرنشان کرد: ایالات متحده به دنبال جلوگیری از هرگونه تشدید اوضاع یا اقدامات تحریک آمیز بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است و در عین حال برای اطمینان از تداوم آتش بس با دو طرف در گفتگوهای غیر علنی مشارکت دارد.
وی  ادامه داد: ما معتقدیم که ایالات متحده یک نیروی سازنده خواهد بود و قصد دارد توافقنامه‌های عادی سازی با اسرائیل را ایجاد و از آنها پشتیبانی کند، اما تمرکز ما بر این است که چرخه خشونت میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را بشکنیم.
وی نسبت به عواقب برگزاری راهپیمایی در قدس شرقی هشدار داد که فلسطینی‌ها معتقدند این راهپیمایی"تحریک آمیز" است و می‌تواند تنش‌هایی را که هنوز به طور کامل در شهر فروکش نکرده است، دوباره زنده کند.
کابینه اسرائیل روز سه شنبه زمان برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها را از امروز (پنجشنبه) به سه شنبه آینده موکول کرد.


کد مطلب: 255615

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255615/آمریکا-دنبال-جلوگیری-تشدید-اوضاع-میان-فلسطین-اسرائیل-هستیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com