تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
plusresetminus
حزب الله: منابع عراقی اعلام کردند، اردوگاه "ویکتوریا" و پایگاه هوایی "بلد" در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است روز چهارشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۸۵
حمله راکتی به پایگاه هوایی "بلد" و اردوگاه "ویکتوریا" در عراق
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک منبع امنیتی در عراق گفت: دو موشک کاتیوشا به پایگاه ویکتوریا واقع در داخل فرودگاه بین المللی بغداد در نزدیکی مقر هنگ دوم وابسته به سرویس ضد تروریسم فرود آمد.
این منبع خاطرنشان کرد که در اثر حمله خساراتی وارد نشده است.
بر اساس این گزارش، علاوه بر نیروهای عراقی، نیروهای آمریکایی نیز در اردوگاه واقع در فرودگاه بین المللی بغداد، غرب پایتخت عراق، حضور دارند.
یک منبع عراقی گفت، سامانه پدافند هوایی آمریکا یک فروند پهپاد را که قصد داشت اردوگاه ویکتوریا را هدف قرار دهد، سرنگون کرد.
همچنین روز گذشته(چهارشنبه)یک حمله موشکی پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد را هدف قرار داد.
نیروهای آمریکایی در عراق پس از حمله روز گذشته به پایگاه هوایی بلد و اردوگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد در حالت آماده باش حداکثری قرار گرفتند.
منبع مذکور به روسیا الیوم گفت، نیروهای آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند حملات علیه آنها در روزهای آینده تشدید شود و آنها در این باره اطلاعاتی دارند.
وی افزود: وضعیت هشدار فقط شامل سفارت آمریکا یا پایگاه عین الاسد نیست، بلکه حتی پایگاه‌هایی در منطقه کردستان عراق را در بر می‌گیرد.
همزمان مرکز رسانه امنیتی دولت عراق اعلام کرد، فرودگاه بین المللی بغداد در این حمله توسط سه پهپاد هدف قرار گرفت.
در بیانیه مطبوعاتی این مرکز اعلام شد که "یک گروه غیرقانونی، شامگاه چهارشنبه پایگاه هوایی بلد را با سه فروند راکت، بدون ایجاد خسارات جانی و مادی، هدف قرار داد."
این مرکز افزود: سپس این گروه‌ها در ساعات پایانی روز دوباره بازگشتند و فرودگاه بین المللی بغداد را با سه فروند هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار دادند."
این مرکز با اشاره به "سرنگونی یک پهپاد" گفت که موقعیت دو پهپاد دیگر را اعلام خواهد کرد.
منبع مذکور تصریح کرد: نیروهای امنیتی مصمم هستند همه کسانی را که امنیت و ثبات جامعه عراق را برهم می‌زنند تحت تعقیب قرار دهند و آنها را جهت محاکمه عادلانه به دستگاه قضایی تحویل دهند.
پایگاه عین الاسد در غرب عراق نیز یکشنبه با دو هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفت، اما پدافند هوایی در این پایگاه آنها را سرنگون کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین