کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نویسنده دستگیرشده برنده «پن پینتر» شد

ایسنا , 19 خرداد 1400 ساعت 15:00

حزب الله:«سیتسی دانگارمبگا» نویسنده زیمبابوه‌ای به عنوان برنده جایزه ادبی «پن پینتر» معرفی شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«سیتسی دانگارمبگا» رمان‌نویس زیمبابوه‌ای نامزد «بوکر» که سال گذشته در «هراره» در جریان تظاهراتی علیه فساد دستگیر شده بود برای قدرت تجسم و بیان حقیقت‌های حیاتی در بحبوحه دوران دگرگونی، به عنوان برنده جایزه «پن پینتر» انتخاب شد. داوران از این نویسنده به عنوان صدای امید که همه ما نیازمند شنیدن آن هستیم یاد کرده‌اند.

«دانگارمبگا» نویسنده «شرایط ملتهب» است که توسط «دوریس لسینگ» به عنوان یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم معرفی شده است. «کتاب نیستی» و «جسد سزاوار سوگواری» که در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «بوکر» جای گرفتند از دیگر آثار این نویسنده هستند.
«دانگارمبگا» همچنین به عنوان فیلمساز، نمایش‌نامه‌نویس و فعال اجتماعی نیز شناخته می‌شود. او تابستان سال گذشته در جریان اعتراضاتی در شهر «هراره» دستگیر شده بود.
جایزه «پن پینتر» در سال ۲۰۰۹ به نام نمایشنامه‌نویس برنده نوبل «هارولد پینتر» راه‌اندازی شده است. این جایزه پیش‌تر به چهره‌های سرشناسی چون «حنیف قریشی»، «تونی هریسون»، «کارول آن دافی»، «تام استوپارد»، «ماگارت اتوود» و «چیماماندا انگوزی آدیچی» اعطا شده است.
انتهای پیام


کد مطلب: 255561

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255561/نویسنده-دستگیرشده-برنده-پن-پینتر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com