کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهار تردید وزیر خارجه آمریکا نسبت به گزارش وال استریت ژورنال درباره منشا کرونا

ایسنا , 19 خرداد 1400 ساعت 13:51

حزب الله:
وزیر امور خارجه آمریکا روش شناسی مربوط به یک گزارش درباره منشا کووید-۱۹ که اخیرا مورد استناد وال استریت ژورنال قرار گرفت و امکانپذیر بودن فرضیه درز ویروس از یک آزمایشگاه در چین را نتیجه گیری کرد، مورد تردید قرار داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در جلسه استماع یکی از کمیته‌های سنا درباره بودجه درخواستی وزارت خارجه، زمانی که با سوالی درباره این مطلب منتشر شده در وال استریت ژورنال مواجه شد، گفت: من گزارش را دیدم. من فکر می‌کنم که این گزارش در چند سطح نادرست است.
وال استریت ژورنال روز دوشنبه در این گزارش با استناد به چند "فرد آگاه" به گزارش محرمانه یک لابراتوار ملی وابسته به دولت آمریکا نوشت، این گزارش فرضیه درز ویروس از یک آزمایشگاه چینی در شهر ووهان را ممکن دانسته و این فرضیه شایسته تحقیقات بیشتر است.
در این گزارش گفته شد، این مطالعه در مه ۲۰۲۰ از سوی لابراتوار ملی لاورنس لیومور آماده شده و به هنگام اجرای تحقیقات درباره منشا همه گیری بیماری در ماه‌های آخر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به "وزارت خارجه" ارجاع داده است.
بلینکن گفت، تا آنجا که او فهمیده، این گزارش بعد از آن تهیه شده که دولت ترامپ از یک مقاطعه کار خواست درباره منشاهای کروناویروس که عامل کووید-۱۹ بوده با تمرکز خاص روی این فرضیه که آیا در نتیجه درز از یک آزمایشگاه بوده، تحقیق کند.
بلینکن تاکید کرد: این کار انجام و تکمیل شده و به افراد مربوطه در وزارتخانه گزارش شد. وقتی ما به وزارت خارجه آمدیم ما هم از یافته‌های آن مطلع شدیم.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: درک من این است که دولت ترامپ نگرانی‌های واقعی درباره روش شناسی این مطالعه، کیفیت تحلیل، تحریف مدارک برای تطبیق یافتن با روایت از پیش مفروض شده داشته است. این نگرانی آنها بود و با ما به اشتراک گذاشته شد.
بلینکن تاکید کرد، این گزارش کار یک مدیر و چند کارمند بوده نه کار "کل دولت" آنگونه که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دستور به انجامش تحت رهبری جامعه اطلاعاتی به منظور تحقیق درباره منشاهای ویروس داده است.
بلینکن در پاسخ به اینکه آیا از خارج ساختن اطلاعات از حالت طبقه بندی شده درباره منشا ویروس حمایت می‌کند، اظهار کرد، باید "در قبال هر اطلاعاتی که ما بیابیم تا حدی که در توانمان باشد شفافیت وجود داشته باشد" در ضمن این که لازم است از منابع اطلاعاتی محافظت شود.


کد مطلب: 255548

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255548/اظهار-تردید-وزیر-خارجه-آمریکا-نسبت-گزارش-وال-استریت-ژورنال-درباره-منشا-کرونا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com