تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
plusresetminus
از سوی رئیس اتاق اصناف ایران؛

نحوه تعیین مالیات سال ۹۹ اصناف اعلام شد

حزب الله:رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص نحوه رسیدگی و بررسی تعیین مالیات سال ۱۳۹۹ مشاغل صنفی توضیحاتی را ارائه کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۴۰
نحوه تعیین مالیات سال ۹۹ اصناف اعلام شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سعید ممبینی اظهار داشت: بسیاری از اتاق‌های اصناف و یا اتحادیه‌ها در طول این مدت تماس گرفته و در ارتباط با نحوه رسیدگی و تعیین مالیات سال ۱۳۹۹ مشاغل صنفی سوالاتی را داشتند با توجه به اینکه در حال مذاکره و پیگیری موضوع از طریق سازمان مالیاتی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همینطور معاونت اقتصادی رئیس جمهوری برای استفاده از امکاناتی که در ستاد ملی کرونا می‌توانست کمک کند بودیم؛ این موضوع تا دیروز به درازا کشید.
وی تصریح کرد: به اطلاع همه اصناف و واحدهای صنفی در سراسر کشور می‌رسانم که اصولاً تعیین مالیات با دو روش برابر ظرفیت‌های قانونی که وجود داشت امکان پذیر بود، که یک روش تعیین مالیات با ابراز و اظهار کردن میزان درآمد یا به عبارتی ماده ۹۷ قانون مالیات‌ها و تسلیم اظهارنامه که این ظرفیت همواره وجود دارد.
وی با بیان اینکه برخی از صنوف می‌پرسند به دلیل اینکه در شرایط کرونا فعالیتی نداشتند یا اساساً تعطیل بوده‌اند مانند تالارها که بعضاً تا اواسط ماه پیش هم تعطیل بودند؛ بایستی معاف از مالیات بشوند، گفت: یکی از راهکارهای استفاده از معافیت این است که اگر صنوف فعالیتی نداشتند، باید اظهارنامه بدهند که بر اساس اظهارنامه، رسیدگی شود به چه میزان مالیات تعیین شود و اینکه چه فعالیت داشته باشند و یا نداشته باشند، تعیین مالیات مسیر خودش را طی می‌کند.
چه کسانی می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند؟
ممبینی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که همواره برای بعضی از مشاغل بند ج وجود داشته است، استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ بود که در سال ۹۸ با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، تعداد زیادی از واحدهای صنفی مشارکت کردند و به طور نسبی اظهار رضایت نیز داشتند. امسال نیز اگر ۳۰ برابر معافیت لحاظ می‌شد، به دلیل تورمی که به قیمت کالاها و خدمات وارد شده بود، تعدادی از مودیان نمی‌توانستند از این ظرفیت به طور کامل و مؤثر استفاده کنند، بنابراین از ابتدا درخواست اصلاح این ضریب را داشتیم.
وی افزود: درخواست اولیه اتاق اصناف ایران ۶۰ برابر بود که نهایتاً دیروز موفق شدیم که ۴۵ برابر، مصوبه را از ستاد ملی کرونا بگیریم. بنابراین کسانی که درآمد ابرازی‌شان، زیر ۴۵ برابر معافیت هست می‌توانند از مزایای تبصره استفاده کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: تبصره ماده ۱۰۰ نیز با تغییراتی همراه بوده که امسال در بند اول آن ضرایب کسانی که تا ۳ میلیون تومان مالیات سال قبل آن‌ها بوده بدون هر گونه افزایشی نسبت به مالیات سال قبل‌شان می‌توانند مالیات را پرداخت کنند و قطعی بشود و طبق دستورالعملی که ابلاغ خواهد شد و در سایت اتاق اصناف ایران نیز قرار داده خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر کسانی هستند که احساس می‌کنند استفاده از تبصره نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند می‌توانند با استفاده از ظرفیت ماده ۹۷ اظهارنامه بدهند و میزان درآمدشان را خودشان ابراز کنند تا رسیدگی شود.
به دنبال تمدید فرصت تسلیم اظهار نامه هستیم
ممبینی افزود: با توجه به اینکه زمان نسبتاً طولانی از خرداد ماه را از دست دادیم و این موضوع با تأخیر ابلاغ می‌شود درخواست کردیم که زمان تسلیم اظهارنامه را هم تمدید کنند همچنان در حال پیگیری هستیم و امیدواریم مسئولان سازمان مالیاتی به این نکته توجه کنند چرا که در فرصت باقی مانده تا پایان خرداد ماه تراکم جمعیت برای تسلیم اظهارنامه و یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ می‌تواند آزاردهنده باشد و با توجه به شرایط کرونایی که وجود دارد و بسیاری از مسئولان واحدهای صنفی درگیر انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هستند؛ مصرانه درخواست داریم فرصت تسلیم اظهارنامه تمدید شود و پیگیر خواهیم بود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین