کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا پوستر فیلم‌ها تا اين اندازه اهمیت دارند؟

باشگاه خبرنگاران جوان , 19 خرداد 1400 ساعت 12:22

بر خلاف تصور بیشتر ما، طراحی یک پوستر خوب، تاثیر زیادی در موفقیت و عدم استقبال از یک فیلم سینمایی دارد.


کسانی که کار فیلمسازی انجام می‌دهند، می‌دانند که طراحی یک پوستر خوب برای فیلم سینمایی به چه اندازه مهم و حیاتی است. این موضوع به این دليل است که پوستر‌ها تاثیر زیادی روی افراد و مخاطبان می‌گذارند.
یک پوستر سینمایی، یک تصویر ابتدایی از فیلم است و یک طرح تبلیغاتی برای اثر تولید شده محسوب می‌شود. کار پوستر‌ها این است که فیلم را در یک تصویر خلاصه کنند تا بتوانند توجه‌ها را به اثری که قرار است منتشر شود جلب کنند. بدون پوستر، شما فقط باید از کلمات استفاده کنید که خیلی زود جذابیت خود را از دست می‌دهند و خسته کننده می‌شوند.
بیایید به چند مورد از دلایل کلیدی و اهمیت استفاده از پوستر‌های سینمایی نگاهی بی‌اندازیم.
یک تصویر هزار کلمه می‌گوید
در آمریکا جمله‌ی معروفی وجود دارد که می‌گوید «یک عکس یا تصویر با ارزش‌تر از هزار کلمه است». یک تصویر می‌تواند نسبت به تعریف یک داستان با هزار کلمه، برای مخاطبان ملموس‌تر باشد و جزئیات بیشتری را برای آن‌ها تعریف کند. وقتی یک فیلم سینمایی ساخته می‌شود، اولین نگاه ما به پوستر آن خواهد بود.
چرا یک پوستر خوب برای فیلم‌ها اهمیت زیادی دارد؟

پوستر فیلم سینمایی «سکوت برّه ها»
این پوستر می‌تواند احساس هیجان را در شما ایجاد کند تا بی صبرانه منتظر نمایش فیلم باشید، یا می‌تواند در ذهن شما این سوال را ایجاد کند که اصلا این فیلم ارزش دیدن دارد یا نه. دیدن پوستر اولین باری است که یک فیلم فرصت دارد توجه ما را جلب کند و در تصمیم برای تماشای آن ما را یاری کند.
اهداف تبلیغاتی
وقتی صحبت از تبلیغات در فیلم می‌شود، می‌توان گفت که پوستر چهره یک فیلم سینمایی خواهد بود. زیرا ما از جلوه‌های بصری لذت می‌بریم یک پوستر خیلی زود می‌تواند ایده اصلی فیلم را به ما منتقل می‌کند. برای مثال پوستر فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» به ما نشان می‌دهد که در فیلم باید انتظار صحنه‌های اکشن و هیجان انگیز زیادی را داشته باشیم.
جرقه علاقه مندی مخاطب به فیلم
پوستر می‌تواند علاقه زیادی را در مورد یک فیلم سینمایی را در مخاطب شکل دهد. یچه از طریق یک عکس غیر پیچیده یا ترکیبی از چند تصویر و رنگ، یک پوستر می‌تواند علاقه زیادی از یک فیلم را در شما ایجاد کند. 
چرا یک پوستر خوب برای فیلم‌ها اهمیت زیادی دارد؟پوستر فیلم سینمایی «تلقین»
بهترین نمونه برای این موضوع پوستر فیلم «تلقین» ساخته کریستوفر نولان است. در این پوستر تصویری دیده می‌شود که شما از خود می‌پرسید چه اتفاقی در آن در حال رخ دادن است. برای اینکه جواب سوالتان را پیدا کنید به سراغ دیدن فیلم می‌روید. هیچ چیز دیگری به اندازه این تصویر در عین ساده بودن نمی‌توانست توجه‌ها را جلب کند.
چگونگی طراحی یک پوستر موفق
چرا یک پوستر خوب برای فیلم‌ها اهمیت زیادی دارد؟پوستر فیلم «درخشش»
از آنجایی که فهمیدیم یک پوستر، خلاصه شده یک فیلم است و به مخاطب می‌گوید که قرار است چه چیزی را تماشا کند، باید پوستر را در حالی که فرم فیلم را در ذهن دارید طراحی کنید. اگر در فیلم شرایط و احساس خاصی در فیلم وجود دارد، باید در پوستر نیز اعمال شود. می‌توانید جیزی را طراحی کنید که مختص به شما باشد. داشتن پوستری که به دیگر فیلم‌ها شباهت دارد، تشخیص اثر شما را برای مخاطب سخت می‌کند. باید با طراحی تاثیری روی مخاطب بگذارید که تا سال‌ها همچنان باقی بماند.


کد مطلب: 255533

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255533/چرا-پوستر-فیلم-ها-اندازه-اهمیت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com