تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهور گفت: در این انتخابات جفاهای بسیاری شد و بدترین جفا به خود نظام بود.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۳۲
در این انتخابات به نظام جفا شد/ سال ۹۳ تا ۹۶ دوران طلایی اقتصاد بوده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: روند انتخابات با حواشی خود در حال برگزاری است. اساس انقلاب و تمام زحماتی که از سال ۴۱ کشیده شده برای این بوده که مردم ما شاهد نظام اسلامی باشند که یک بخش مهم آن، اخلاق است.
وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی برای حاکم شدن اخلاق اسلامی درست شد، اظهار کرد: اخلاق در نظام اسلامی آنقدر مهم است که پیامبر با تاکید و استفاده از کلمه (إنَّ) فرمودند که صرفاً من برای کامل کردن مکارم و فضایل اخلاقی آمده‌ام.
روحانی با بیان اینکه متاسفانه بخش اخلاق در این روز‌ها صدمه جدی دیده است، بیان کرد: آغاز اخلاق، راستگویی، وفای به عهد، عدم تحریف حقیقت‌ها و واقعیت‌هاست.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انتخابات بسیار مهم است اما اخلاق از آن مهمتر است، گفت: هدف غایی و نهایی اسلام و بخشی از مردم سالاری، اخلاق است.
وی ادامه داد: باید به مردم توجه کرد و حضور آنها را جدی گرفت؛ ما نمی‌توانیم که با حضور و افکار مردم شوخی کنیم بلکه باید آنها را باید به انتخابات دعوت کنیم، باید واقعیت ها را به مردم گفته شود و در همه جا، مردم سالاری حاکم باشد.
روحانی با تاکید بر اینکه همانطور که می‌گوییم مردم باید احساس امید کنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، باید ببینند که نظام هم برای آن‌ها ارزش قائل است، اظهار کرد: در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شده است که یک مورد از آن‌ها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند و دستور دادند که جبران شود، حالا جبران شدن یا نشدن آن مسئله بعدی است.
رئیس جمهور ادامه داد: کسانی که می‌گویند در این ۴۲ سال کاری انجام نشده، سوال پیش می‌آید که برای چه انقلاب شده است؟ بعد از انقلاب، دوره‌ای که امام بود، رئیس جمهور و نخست وزیر وظایف مشخصی داشتند، اما بعد از اصلاح قانون اساسی، همه اختیارات اجرایی در دست رئیس جمهور قرار داده شد.
روحانی با اشاره به اینکه اگر گفته شود همه دوره‌های ریاست جمهوری خلاف آن چیزی بوده که انقلاب و مردم خواستند و در این هشت سال کاری نشده است، به مردم ظلم کردید، اظهار کرد: بخش‌های مختلف مثل کشاورزی، صنعت، فضای مجازی و بسیاری از زیرساخت‌ها در دست مردم است و اگر بگوییم که کاری نشده است یعنی مردم کاری نکردند.
وی با تاکید بر اینکه مردم در این سال‌ها کار‌های عظیمی انجام دادند، گفت: به مردم توهین می‌کنید؟ وقتی ما دولت را خطاب قرار می‌دهیم، فقط یک نفر و آن‌هایی که دوره میز هستند، خطاب قرار داده نمی‌شوند بلکه صد‌ها هزار نفر در سراسر کشور اعم از مدیران، کارشناس‌ان و کارمندان در کنار هم دیگر دولت را تشکیل می‌دهند؛ توهین شما به دولت، متوجه میلیون‌ها نفر می‌شود.
روحانی اظهار کرد: وقتی ما آمار پولی که در بانک‌ها گذاشته شده را طوری می‌گوییم کل نقدینگی کشور بیشتر است یا رشد اقتصادی در این ٨سال را صفر اعلام می‌کنند، آمار دروغ است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حقیقت را می‌توان پشت و رو کرد، اما برای واقعیت این امکان پذیر نیست، بیان کرد: نمی‌توان منکر کارخانه‌ها، افتتاح ١٧طرح پتروشیمی در سال ٩٩، افتتاح هزاران کیلومتر جاده و راه آهن شد، نمی‌توان صد‌ها طرح مهم در این دو سال را نادیده گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در بحث‌های انتخاباتی معلوم شد که بعضی دستگاه‌ها مثل قوه قضائیه، مقننه، نیرو‌های مسلح خیلی خوب و بی‌ایراد هستند و فقط دولت ایراد دارد، بیان کرد: ان‌شاالله با تغییر دولت فعلی همه چیز خوب می‌شود، چراکه بقیه دستگاه‌ها خوب هستند!
روحانی ادامه داد: اگر در کشور ایرادی وجود دارد، فقط برای دستگاه اجراست؟ یعنی مجمع، قوه قضائیه و قوه مقننه ایرادی ندارند؟ الحمدالله در انتخابات فهمیدیم که همه دستگاه‌های کشور خیلی خوب، سالم، بی نقص است و فقط ایراد از دولت است که ان‌شالله عوض می‌شود و کل دولت بهتر می‌شود!
رئیس جمهور تصریح کرد: چقدر خانم‌ها در این چند روز خوب شدند! چطور در این مدت، خانم‌ها نبودند و این روزها پیدا شدند و مورد احترام هستند؟ حقوق خانم‌ها، احترام به خانم‌ها و جوانان مورد توجه قرار گرفت! اقوام و اقلیت‌ها چقدر این روزها خوب شدند! شیعه و سنی برادر و متحد شدند!

به شعور مردم توهین نکنید

وی با تاکید بر اینکه با شعور مردم نباید بازی کرد، گفت: ملت ایران، ملت بزرگی است و می‌داند که چه چیزهایی در طول تاریخ اتفاق افتاده است. کسانی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند، انگار در ایران نبوده و از کره‌ی مریخ آمده‌اند اما همه آنها در بخشی از کشور، مسئولیت داشتند و حال باید به آنها گفت که اگر همه چیز، خراب است در بخش آنها هیچ ایرادی نبوده است؟
روحانی با اشاره به اظهاراتی که در مناظره انتخابات مطرح شد، گفت: به نحوی برای مردم صحبت کنید که برایشان قابل فهم و پذیرش باشد، در اینجا درباره تحریف واقعیت نکته‌ای می‌خواهم بگویم، درباره اقتصاد صحبت شد، اقتصاد یعنی ما در دوره صلح هستیم یا جنگ؛ ما در جنگ اقتصادی هستیم یا خیر، برخی طوری حرف می‌زنند گویی جنگ اقتصادی و ترامپی نبوده و همه مشکلات از دولت است.
وی با بیان اینکه ما دولت را در شرایطی آغاز کردیم که در تحریم اقتصادی بود، اظهار کرد: از سال ۹۱ تحریم بود و ما در شرایط عادی دولت را تحویل نگرفتیم. سال ۹۲ دولت را تحویل گرفتیم و در عرض یک سال یعنی سال ۹۳، تورم ۳۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت، در سه ماهه اول سال ۹۳ رشد اقتصادی داشتیم، لذا ما تورم را مهار کردیم و رشد اقتصادی را از منفی به مثبت تبدیل کردیم؛ این یعنی یک معجزه اقتصادی که رخ داد.
رئیس جمهور اضافه کرد: دولت ما علاوه بر اینکه در آغاز با رکود اقتصادی و تحریم مواجه بود، با مشکل جدیدی هم روبه رو شد و قیمت نفت یک مرتبه ۳۰ دلار شد که تکانه بسیار شدیدی بود و اگر دولت قوی نبودیم همین تکانه می‌توانست کشور را از پا در بیاورد. هم مردم و هم دولت کمک کرد تا از این تکانه‌ها عبور کردیم.
وی افزود: در طول چهار سال اول دولت‌ ما یعنی سال ۹۲ تا ۹۶ یک دوران طلایی داشتیم که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، رشد اقتصادی متوسط ما نزدیک به پنج درصد بود و این رشد اقتصادی با تورمی که در کشور وجود داشت، حدود ۷۰۰ هزار اشتغال داشتیم، ۴ سال طلایی که تورم، رشد اقتصادی، اشتغال و صادرات غیر نفتی هم در این دوران داشتیم، چرا این واقعیت‌ها را نمی‌گوییم؟
روحانی ادامه داد: فقط در اواخر سال ۹۴ و ۹۵ بی‌تحریم بودیم و سال ۹۵ رشد اقتصادی ما در جهان اول بود و در تاریخ خودمان هم رشد دو رقمی کم سابقه بوده است، علاوه بر این در سال ۹۶ هم شرایط مناسبی داشتیم. در سال ۹۷ وارد یک جنگ شدیم؛ آدم‌هایی که می‌گویند ما در جنگ بودیم بهتر باید بدانند جنگ چیست، یک جنگ اقتصادی تمام عیار که دشمن‌ترین انسان‌های در آمریکا یعنی تندرو‌های آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی بر ما این جنگ را روا داشتند.
رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف مهم رژیم صهیونیستی زمین زدن ایران بود، لذا کمک کرد تا افرادی تندرو در آمریکا روی کار بیایند، برخی‌ بی انصافی کردند نسبت به مردم و صبر مردم را نگفتند؛ این ملت یک پارچه و متحد در برابر آمریکا و هم پیمان آنها ایستادند و کشور را نگه داشتند.
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم قول دادم که جنگ نشود و جنگ نشد، تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم اگر دیگران رئیس جمهور کشور می‌شدند، چه اتفاقی می‌افتاد، وقتی ترامپ از برجام خارج شد در هیچ مجمعی نگذاشتیم که موفق شود، یک موفقیت بزرگ ما موفقیت خلاقی بود و موفقیت سیاسی هم داشتیم، موفقیت حقوقی هم داشتیم، موفقیت دیپلمات‌ها و دادگاه لاهه را چرا نمی‌گویید؟ مگر انقلابی نیستند؟ به شخص من فحاشی زیادی شده است، اشکالی ندارد، اما این همه وزرا، معاونان و استانداران تلاش کردند چرا نمی‌گویید، چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟
رئیس جمهور ادامه داد: آقای صدا و سیما، واقعیت‌ها را به مردم بگویید، اما تنها جنگ اقتصادی نبود ما با کرونا مواجه شدیم، حالا سیل و زلزله را بگذاریم کنار. به خاطر کرونا حدود یک میلیون نفر بیکار شدند و صادرات ما ۴۴ درصد کاهش پیدا کرد، در سه ماهه اول صادرات و واردات تعطیل شد، در این یک سال گذشته آمار افزایش قیمت مواد غذایی ۴۰ درصد در دنیا گران شده است.
روحانی افزود: چرا واقعیت‌ها را نمی‌گویید، کار ما خدمت برای مردم است، در اواخر بهمن سال ۹۸ با کرونا مواجه شدیم و مشکلات فراوانی برای ما به وود آمد حداقل تشکر کنیم از کادر و مدافعان سلامت، از دولت نمی‌خواهد تشکر کنید، اداره شرایط کشور در جنگ و کرونا سخت بود، اما با خشک سالی هم مواجه شدیم که در ۵۰ سال گذشته کم نظیر است.
رئیس جمهور با اشاره به توافق نامه برجام، اظهار کرد: ما کشور را از قطعنامه‌های سازمان ملل و فصل هفت خارج کردیم، بالاخره با با برجام موافق هستید یا مخالف؟ برجام بود که در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ کشور را نجات داد و امروز هم برای خروج از تحریم راه برجام است، اگر راه دیگری دارید بگویید. چگونه از تحریم باید خارج شویم؟ صبر و ایستادگی مردم و کار دیپلمات‌های ما آمریکا را به میز مذاکره آورد، موفقیت‌های ما در وین را می‌خواهید منکر شوید؟ در همه این شرایط در مهار کرونا تلاش جدی صورت می‌گیرد و ما واکسن خریدیم از کشوری که قوه قضائیه آن کشور جلوی آن را گرفت، همچنین از کشور دیگری واکسن خریدیم و پرداخت هم شد و، اما جلوی صادر آن گرفته شد، چراکه خودشان کمبود داشتند.
روحانی ادامه داد: می‌گویند چرا بخش خصوصی را برای صادرات واکسن منع کردید، ما مشکلی نداریم و اجازه هم دادیم، اما واکسن نیست، حتی در واکسن داخلی همه تلاش خود را کرده‌ایم و ان‌شاالله به ثمر برسد و تاخیرات برای حوادث است.
وی با تاکید بر اینکه در این هشت سال تحولات بزرگی رخ داد، گفت: افرادی که در دولت یازدهم سینه به سینه من شدند تا فیلترینگ را اجرایی کنند، اکنون می‌گویند ما طرفداران پهنای باند هستیم، همه با تحریم مخالفند و اکنون برجام چیز خوبی شد، همه کشور اعتراف کردند که قدرت هسته‌ای کشور پیشرفت کرده است.
روحانی افزود: ابتدا ما می‌گفتیم خانم‌ها باید مدیر شوند، اما همه مخالف بودد، اما اکنون همه موافقتند. ما حضور زنان را به ۲۵ درصد رساندیم، اقدامات بزرگی انجام شده و تحول بزرگی در کشور ما رخ داده است، علی رغم جنگ اقتصادی و مشکلات به کوری چشم دشمنان با همه سختی‌ها رشد اقتصادی سال ۹۹ ما مثبت است، آمار‌ها منتشر خواهد شد و رشد اقتصادی ما منفی نیست در این مدت هفته‌ای نشده که افتتاح‌های بزرگ نداشته باشیم، فردا نیروگاهی شروع می‌کنیم که هزار ۴۰۰ مگاوات است در همین دولت در همین تحریم فردا در افتتاح ۵۰ و ششمین سد را افتتاح می‌کنیم.
وی افزود: به خودکفایی ما در گاز و بنزین نگاه کنیم؛ کسی نگفت که برق و آب و گاز برای کم مصرفان مجانی شده است چرا این‌ها را نمی‌گویید؟ حقوق بازنشسته‌ها و یکسان سازی حقوق‌ها فراموش شد؟ این عشق به قدرت چه‌ها که نمی‌کند، همه چیز فراموش شد. ۱۷ طرح پتروشیمی را فقط در سال ۹۹ افتتاح کردیم جهش پتروشیمی را فراموش کردید؟ اینکه ما ۵۶ و میلیون لیتر بنزین تولید، اما امروز شده است ۱۰۷ میلیون لیتر، فراموش شد؟
روحانی خطاب به وزرا و معاونان و اعضای کابینه خود گفت: عزیزان در دستگاه اجرایی در هفته‌های پیش رو با همان قدرت و روحیه باید کار کنید و هر کاری از دست‌مان بر می‌آید را انجام دهید، این تخریب‌ها نمی‌تواند روحیه ما را خراب کند. پیروزی ما را دشمن هم قبول دارد و ما باید مسیرمان را ادامه دهیم و در مقابل حرف‌های دروغ باید پاسخ دهید، مردم ما هوشیارند و حقیقت را می‌فهمند ان‌شاالله انتخابات خوبی داشته باشیم و دولت قوی‌تری داشته باشیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین