تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
plusresetminus
حزب الله:شاید قیمت گران‌ترین کیک تولدی که شنیده باشیم بیشتر از یک میلیون تومان نباشد، اما در این گزارش نظرتان کاملا عوض می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۳۱
گران‌ترین کیک‌ها با اشکالی عجیب/ بفرمائید یک برش از قاره آفریقا! + تصاویر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خریدن کیک یکی از رسومی است که این روز‌ها به دلایل مختلف مانند تولد، عروسی و سالگرد‌های متفاوت گرفته می‌شود. معمولا کیک‌های خوشمزه و تازه‌تر قیمت‌های بیشتری هم دارد، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که گران‌ترین قیمتی که بر روی کیک گذاشته می‌شود، چند است؟
شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد، اما کیک‌هایی در جهان تهیه و فروخته شده اند که ۱۰‌ها میلیون دلار قیمت دارند که در ادامه این گزارش می‌توانید بیشتر با آن‌ها آشنا شوید:

۸. کیک تولد به سبک سلطنت انگلستان

برای جشن عروسی شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۱، کیکی آماده شد که طراحی آن توسط ۵۰ فرد انجام شد و ۵ روز کامل زمان برد. قسمت جالب این کیک این است که ۱۷ تکه از لباس‌های متفاوت نامزد شاهزاده در کیک استفاده شده بود.
هزینه‌ای که طراح از خاندان سلطنتی بابت این کیک دریافت شد ۷۵ هزار دلار بود یعنی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان.

۷. کیک ژاپنی برای دو تولد

گران‌ترین کیک‌های تولد تا ۷۵ میلیون دلار
در سال ۲۰۰۷ یک نمایشگاه بین المللی کیک در ژاپن برگزار شد. Nobue Ikara که یک طراح بسیار معروف در جهان است، کیکی را به نمایش گذاشت که در آن از انواع و اقسام جواهرات گران قیمت استفاده شده است. یک نکته قابل توجه این است که این کیک دو جشن تولد را راه انداخت یعنی افراد آن را به جای خریدن اجاره کرده بودند.

۶. کیک شکلاتی یا کیک الماسی؟

گران‌ترین کیک‌های تولد تا ۷۵ میلیون دلار
یک قنادی بسیار بزرگ در یکی از مراکز خرید ژاپن کیکی را پخت کرد که در آن از ۵۰ قیراط الماس استفاده شده است و هدف آن‌ها از پخت آن جذب مشتری‌های بیشتر بود به طوری که در ویترین این قنادی فقط این کیک به نمایش گذاشته شده است.
قیمتی که قنادی ژاپنی برای این کیک گذاشته است ۸۵۰ هزار دلار معدل حدود ۱۹ میلیارد تومان است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون نیز فروش نرفته است.

۵. کیک ۹۰ کیلویی

در سال ۲۰۱۰ برای یک جشن عروسی کیکی پخته شد که ۲۰۰ پوند معادل حدود ۹۰ کیلوگرم وزن داشت البته این وزن نتیجه اندازه و حجم کیک نیست بلکه طراح این کیک از طلا و نقره در پخت آن استفاده کرده است.
کیک ۹۰ کیلویی به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار معادل حدود ۲۷ میلیارد تومان فروخته شد.

۴. کیک به نقش آفریقا

یک کیک میلیون دلاری دیگر بازهم به دست طراحان ژاپنی. به درخواست یک میلیونر آفریقایی که در ژاپن زندگی می‌کرد، کیکی به نقش قاره آفریقا طراحی شد که در آن از ۲ هزار قطعه الماس سفید استفاده شده که تمامی آن‌ها از معادن آفریقا استخراج شده بودند.
این ۲ هزار الماس، قیمت کیک را تا ۵ میلیون دلار ارزش گذاری کردند که با احتساب هر دلار ۲۳ هزار تومان به حدود ۱۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

۳. کیک عروسی ۲۰ میلیون دلاری

در سال ۲۰۰۶ در یک جشن عروسی، کیکی به دست یکی از بزرگ‌ترین طراحان جهان، طراحی شد که تشابه بسیار زیادی با لباس عروس داشت که البته طراح هر دو اثر یک فرد بود.
به دلیل تلاش در ایجاد همین تشابه و استفاده از الماس‌های گران بها در طراحی این کیک، قیمت تا ۲۰ میلیون دلار یعنی حدود ۴۶۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شد.

۲. کشتی دزدان دریایی

در سال ۲۰۱۲ این کیک با قیمت ۳۵ میلیون دلار یعنی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رکورد گران قیمت‌ترین کیک جهان را شکست که از ۱۰ لایه با مزه‌های متفاوت پخته شده است.
کیک دزدان دریایی داستانی را روایت می‌کند که تشابه زیادی با واقعیت دارد و در آن یک سری دزد دریایی با حجم زیادی از غرامت در دریا‌ها هستند. نکته قابل توجه در کیک این است که در جعبه غرامت‌ها از سکه و طلا‌های واقعی و قدیمی استفاده شده است.

۱. کیک ۷۵ میلیارد دلاری دختر عرب

گران‌ترین کیک‌های تولد تا ۷۵ میلیون دلار
چند سال گذشته یکی از شیخ‌های امارات متحده عربی برای جشن تولید دختر خود با هدف شکستن رکورد گران قیمت‌ترین کیک جهان، سفارش کیکی را داد که به هدف خود رسید.
این کیک به گونه‌ای طراحی شده است که افرادی در حال تماشای دختر شیخ هستند و در طراحی هر کدام از این افراد دقت فوق العاده زیادی به کار برده شده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین