تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
plusresetminus
حزب الله: کارگردان فیلم سینمایی «تروما: نیمه تاریک» بیان کرد در این فیلم پنج حس منفی پایه، به تصویر گذاشته شده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۲۳
نمایش پنج حس در «تروما: نیمه تاریک»/حضور بین‌المللی در اولویت است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فیلم سینمایی «تروما: نیمه تاریک» به کارگردانی حسام دهقانی جایزه بهترین فیلم بلند هفتمین دوره فستیوال بین‌المللی Art Color Digital Cinema که از ۲۴ تا ۳۱ می ۲۰۲۱ مصادف با سوم تا دهم خرداد ۱۴۰۰ در شهر بروکسل (بلژیک) برگزار شد را به دست آورد.
حسام دهقانی کارگردان این فیلم سینمایی  در توضیح نام این پروژه سینمایی گفت: تروما یک اصطلاح پزشکی به معنای آسیب داخلی (فیزیکی یا روحی) بر اثر یک ضربه خارجی است، یعنی صدمه‌ای است که آثار آن روی بدن دیده نمی‌شود اما تاثیر آن حس می‌شود. «تروما: نیمه تاریک» یک اثر ۵ اپیزودی است که در مورد ۵ حس منفی انسانی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: ناامیدی، سوء‌ظن، خشم، وسوسه و عذاب وجدان موضوعاتی است که در این ۵ اپیزود به آن اشاره شده است. پروسه ساخت این پروژه سینمایی یک سال و نیم طول کشید، چرا که هر اپیزود در یک لوکیشن مجزا و با یک جغرافیا و بازیگران متفاوت بود، به همین دلیل زمان فیلمبرداری این فیلم طول کشید.
این کارگردان سینمای مستند توضیح داد: درست است که هرکدام از اپیزودها داستانی متفاوت را دنبال می‌کند اما به نوعی به یکدیگر مربوط می‌شوند، در واقع در «تروما: نیمه تاریک» تاثیر و عواقب احساسات منفی را روی شخص و اطرافیان آن بررسی می‌کنیم.
نمایش پنج حس در «تروما: نیمه تاریک»/حضور بین‌المللی در اولویت است
وی تاکید کرد: اپیزودهای مختلف فیلم در بخش‌هایی مانند قشم، شمال کشور «دریاچه ارواح» و لوکیشن‌های داخلی و خارجی تهران فیلمبرداری شده است، در واقع می‌توانم بگویم این فیلم یک پروژه بسیار سختی بود که خوشبختانه توانست به نتایج خوب بین‌المللی دست پیدا کند.
دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحقیقات روانشناختی که برای این پروژه انجام شده است، گفت: این فیلم تحقیقات سخت و پیچیده‌ای را به دلیل موضوع‌های متفاوتی که داشت پشت سر گذاشت، در واقع بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان چندان با جنبه‌های روحی اتفاقاتی که برای آدم‌ها رخ می‌دهد، درگیر نمی‌شوند و این خود برای افراد آسیب دیده بسیار مشکل ساز است، یکی از اپیزودهای این فیلم که نام آن هم تروما است، درباره یکی از پرونده‌های واقعی یک متجاوز سریالی در تهران است. با توجه به سوژه‌های متفاوت این فیلم از ۲ روانپزشک برای بخش تحقیق استفاده کردیم البته این را هم باید بگویم که بخش اعظم این تحقیقات توسط خودم انجام شده است.
وی تاکید کرد: در ابتدا ۸ اپیزود را برای ساخت این فیلم در نظر داشتم، اما در نهایت ۵ حس منفی پایه براساس کتاب‌های روانشناسی قدیمی برای ساخت انتخاب شد. مدت زمان این فیلم ۸۰ دقیقه است که یک زمان استاندارد برای یک فیلم سینمایی به شمار می‌رود.
دهقانی در پایان با اشاره به اینکه نگارش ۵ اپیزود برعهده خودش بوده است، به بحث اکران این فیلم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا این فیلم در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور داشته باشد که بی شک این روند نزدیک به یک سال طول می‌کشد، اما در ادامه تلاش خواهیم کرد که این فیلم در نوبت اکران عمومی «هنر و تجربه» قرار گیرد، اما اگر شرایط مناسبی برای اکران عمومی این فیلم فراهم نشود، مجبور هستیم تا آن را برای نمایش در پلتفرم‌های مختلف در نظر بگیریم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین