تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
plusresetminus
حزب الله: واکسیناسیون ۷۰ هزار داوطلب حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو که به صورت رسمی توسط کمیته برگزاری این بازی‌ها ثبت نام شده‌اند، در دستور کار است.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۱۶
۷۰ هزار داوطلب بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو واکسینه می‌شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در فاصله ۵۰ روز مانده تا بازی های المپیک و در شرایطی که ژاپن نسبت به دیگر کشورها در اجرای طرح واکسیناسیون عقب است، طرح واکسیناسیون ویژه داوطلبان ثبت نام شده بازی های ۲۰۲۰ شامل المپیک و پارالمپیک مطرح شده است.
بنا بر اعلام kyodo news واکسیناسیون حدود ۷۰ هزار داوطلب برای این دو رویداد در دستور کار قرار گرفته است.
«تاماییو ماروکاوا» وزیر المپیک ژاپن هم در این زمینه تاکید کرده است که «مقامات پیش از این توافق کرده اند واکسیناسیون تمام داوطلبانی که از طریق کمیته برگزاری بازی های توکیو ثبت نام کرده اند را پیگیری کنند»
وی در عین حال گفته است که «واکسیناسیون داوطلبان نباید مانعی برای تلقیح عموم مردم ژاپن باشد. ما می خواهیم در تعامل با دیگر مقامات تمام آنچه که برای تحقق بازی های ایمن و امن لازم است را در نظر بگیریم.»
طرح واکسیناسیون داوطلبان بازی های ۲۰۲۰ توکیو در شرایطی مطرح شده که پیش از این ۱۰ هزار نفر از ۷۰ هزار نفری که قرار بود داوطلبانه در بازی ها حضور داشته باشند به دلیل نگرانی از ویروس کرونا اعلام انصراف کردند. این موضوع را هفته گذشته «توشیرو موتو» مدیر کمیته برگزاری بازی ها اعلام کرده بود.
طرح واکسیناسیون داوطلبان بازی های المپیک در حالی مطرح شده که واکسیناسیون ورزشکاران ژاپنی از اول ژوئن آغاز شد.
به گفته هاشیموتو قرار است واکسیناسیون کارکنان بازی ها از اواسط ماه ژوئن آغاز شود.
کمیته بین المللی المپیک اینگونه برای ارائه رایگان واکسن Pfizer به شرکت کنندگان در بازی های المپیک اعلام آمادگی کرده است. در همین راستا ژاپن قصد دارد 20 هزار دوز از این واکسن را برای واکسیناسیون کارگران پشتیبانی و مقاماتی که احتمالا در تماس نزدیک با ورزشکاران خواهند بود، دریافت کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین