تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
plusresetminus
حزب الله:شهردار کرج گفت: اکثریت اعضا شورای پنجم حامی تسریع در فرایند تکمیل پروژه قطار شهری بودند و لایحه ای در خصوص این پروژه نبود که توسط شورا رد شود و به تصویب نرسد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۰۱
پروژه قطار شهری کرج به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی کمالی زاده ظهر امروز نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرج اظهار کرد: پروژه قطار شهری پروژه ای است که مدعیان خدمتگزاری به مردم در دوره های قبل آن را به تعطیلی کشانده بودند.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه با آغاز شورای پنجم مجددا از سرگرفته شد و خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است.
وی توضیح داد: بخشی از این پروژه در مراحل انتهایی تکمیل قرار دارد و امیدواریم تا پیش از پایان عمر خدمت رسانی شورای پنجم، تست گرم ایستگاه f تا k انجام شود.
وی اضافه کرد: این پروژه در خطوط و ایستگاه‌های مختلف تعریف شده ولی با توجه به اینکه ایستگاه f تا k  از خط دوی قطار شهری بیشترین پیشرفت را داشت، بنا شد اولویت بر تکمیل این ایستگاه‌ها گذاشته شود.
این مسئول ابراز کرد: هر یک از ایستگاه‌های f تا k تا کنون بیش از ۹۷.۶ درصد پیشرفت داشته و در مراحل پایانی تکمیل قرار دارند.
وی توضیح داد: با اتمام ریل گذاری و تکمیل پست برق آن، این دو ایستگاه برای انجام تست گرم آماده می‌شوند.
شهردار کرج ادامه داد: ایستگاه  i(سه راه رجایی شهر) هم تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال پیگیری هستیم تا دو ماه آینده به سرانجام برسد.
این مسئول با اشاره به اهداف اجرای پروژه قطار شهری گفت: پاسخگویی به مطالبه به حق شهروندان برای تردد ایمن، آسان و سریع در سطح شهر اولین هدف اجرای این پروژه است و دومین هدف هم ایجاد حس مطالبه گری مستمر برای تکمیل خطوط باقی مانده  است.
کمالی زاده تاکید کرد: شهروندان باید از مدیریت شهری دوره بعد بخواهند که طبق برنامه جامع حمل و نقل کرج، راه اندازی سایر ایستگاه‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهند.
شهردار کرج گفت: اکثریت اعضا شورای پنجم حامی تسریع در فرایند تکمیل پروژه قطار شهری بودند و لایحه ای در خصوص این پروژه نبود که توسط شورا رد شود و به تصویب نرسد.
وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه سعی شده شهروندان کمترین درگیری و مشکل را داشته باشند، ادامه داد: شهروندان کرجی بر خلاف شهروندان سایر کلانشهرهایی که دارای خطوط مترو هستند، در طول اجرای این پروژه با کمترین مواجه با تبعات اجرا مواجه بودند و کمتر در محدوده احداث ایستگاه‌ها مسائلی مثل ترافیک و بسته شدن مسیر و ... را تجربه کردند.
وی اضافه کرد: خط متروی کرج در زیر خیابان شهید بهشتی به عنوان پرتردد ترین مسیر شهر ساخته شده و مردم کمترین ترافیک و انحراف مسیر را تجربه کرده اند.
کمالی زاده تاکید کرد: پروژه قطار شهری کرج در بدترین شرایط اقتصادی در طول ۴۰ سال اخیر به پیش برده شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: حتی در شرایط جنگ هم فشار اقتصادی سال ۹۷ و ۹۸ را تجربه نکردیم و به همه این مشکلات باید اعمال تحریم را هم اضافه کنیم.
وی گفت: تکمیل پروژه قطار شهری گامی در راستای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی پاک و ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان است.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین