تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
plusresetminus
حزب الله: کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته تصمیم گرفت راهپیمایی "پرچم ها" که پیش از این لغو شده بود را به سه شنبه آینده موکول کند.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۴۷۸
راهپیمایی "پرچم‌ها" به سه‌شنبه آینده موکول شد/ سازمان ملل خواهان خویشتنداری است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شبکه عبری زبان کان با اعلام این خبر گزارش داد که کابینه کوچک امنیتی تصمیم گرفت با سازماندهی راهپیمایی برای سه شنبه آینده موافقت کند.
این کابینه پس از ۳ ساعت و نیم بحث و اختلاف مسئولیت تعیین تاریخ، مسیرها و سازماندهی راهپیمایی پرچم ها در قدس اشغالی را به دولت بعدی که قرار است یکشنبه برای کسب رای اعنماد به کنست ارائه شود ،واگذار کرد.
این تصمیم پس از آن گرفته شد که مسئولان سرویس‌های امنیتی و ارتش و همچنین وزرای جنگ و امور خارجه اسرائیل هشدار دادند که سازماندهی راهپیمایی پرچم‌ها در مسیر سنتی خود اوضاع را در سرزمین‌های فلسطین و شاید در مناطق خط سبز و با غزه نیز متشنج خواهد کرد.
در بیانیه کابینه رژیم صهیونیستی آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اهمیت دستیابی به اتفاق نظر گسترده درباره برگزاری راهپیمایی پرچم را مهم می‌داند.
طبق گزارش کان، نتانیاهو حتی جلسه کابینه را برای یک وقفه کوتاه متوقف کرده و برای رسیدن به این اجماع به سراغ بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم رفت.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود هشدارهای امنیتی در مورد پیامدهای برگزاری این راهپیمایی و آنچه ممکن است به التهاب وضعیت امنیتی منجر شود، به انجام آن اصرار دارد.
نشست کابینه در حالی پایان یافت که اختلاف بین سیاستمداران اسرائیلی طرفدار و مخالف راهپیمایی پرچم‌ها ادامه دارد.
به گفته منابع اسرائیلی روسای شین بت، پلیس و رئیس ستاد ارتش اسرائیل، وزیر خارجه و وزیر جنگ با راهپیمایی مخالفند، در حالی که بنیامین نتانیاهو  و وزرای حزب وی اصرار دارند که آن را در مسیر اصلی خود برگزار کنند.

هشدار مقاومت و سازمان ملل

اتاق مشترک جناح‌های مقاومت فلسطین نیز در مقابل هشدار داده که تحرکات دشمن در شهر قدس را از نزدیک تحت نظر دارد.
این بیانیه اولین اظهار نظر مقاومت فلسطین در مورد راهپیمایی پرچم‌ها است که قرار بود شهرک نشینان روز پنجشنبه برگزار کنند. این راهپیمایی بعدا با درخواست مسئولان رژیم صهیونیستی و از بیم تشدید دوباره درگیری‌ها لغو شد اما نمایندگانی از کنست برای برگزاری آن پافشاری می‌کنند.
عصر سه شنبه نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین تلاش‌هایش برای بقا در قدرت گفته است که از برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در شرق بیت المقدس حمایت می‌کند.
بسیاری از فلسطینی‌ها برگزاری این راهپیمایی در شرق بیت المقدس را «اقدامی تحریک آمیز» قلمداد می‌کنند.
از سوی دیگر تور وینسلند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه  از اسرائیل و فلسطین خواست تا با خویشتنداری آتش بس در حال اجرا در غزه از ۲۱ مه را تحکیم کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین