تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
plusresetminus
حزب الله:تارا ستاره جديد صنعت خودرو ايران است كه در تمامي بخش ها يك قدم جلو تر از خودرو هاي توليد شده دركشور به حساب مي آيد . سدان جديد ايران خودرو از نسل جديد پيشرانه ، نسل جديد تكنولوژي هاي ايمني و نسل جديد ورق هاي بدنه بهره مي برد .
۰
کد مطلب : ۲۵۵۴۷۴
تارا از نظر ايمني و امنيت درسطح بالايي قراردارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تارا بي شك يكي از منحصر به‌فردترين محصولات شركت ايران خودرو است كه به دليل برخورداري از قابليت‌هاي ويژه و قيمت غير قابل رقابت با ديگر رقباي داخلي و خارجي، مي‌تواند بهترين انتخاب براي خريد يك خودروي با كيفيت و ايمن ‌باشد.
خودروي تارا، پنجمين برند ملي ايران خودرو، نشان دهنده دانش، توانايي، خودباوري و تجربه گروه صنعتي ايران خودرو براي توليد خودرويي ايمن براي سفر و خانواده  مي‌باشد. اين خودرو، علاوه بر زيبايي از استانداردهاي ايمني بالايي برخوردار بوده و با بهره‌گيري از طراحي به روز و زيبا ، جلوه‌اي با شكوه، دوست داشتني و قدرتمند از توان طراحي متخصصان اين شركت را متبلور نموده است.
خودروي تارا در بخش ايمني داراي تجهيزات و استانداردهاي مهم و بي نظيري چون استاندارد حفاظت از عابر پياده، سيستم ترمز ضد قفل ABS  ،  EBD ،  HSA، ESC ،TCS  ،TPMS ، استفاده از ورق هاي دوفازي با استحكام بالا، سيستم قطع سوخت خودكار  و برخورداري از سه كمربند سه نقطه‌اي براي ايمني تمامي سرنشينان عقب خودرو، يكي ديگر از فوايد و مزاياي اين خودرو بوده كه اين محصول را از ديگر رقبا متمايز مي‌نمايد و هريك از اين تجهيزات مي‌تواند در مواقع اضطراري مانع از بروز حوادث ناگوار شود.

•    استاندارد حفاظت از عابر پياده Pedestrian))
تارا تنها محصول توليد داخل بوده كه براي نخستین بار در كشور موفق به دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای شده است، این آزمون دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است. کسب این استاندارد، بیانگر سطح بالای ایمنی این محصول و اهتمام شرکت ایران خودرو به حفظ جان عابرین پیاده و مسئوليت پذيري در جامعه است.
•    كنترل پايداري الكترونيكي و سيستم كنترل كشش (ESC،(TCS
سيستم كنترل كشش و سيستم پايداري الكترونيكي كه با دريافت اطلاعات از سيستم ABS باعث فرمان پذيري راحت خودرو در سر پيچ‌ها شده و همچنين از هرزگردي چرخها در مسيرهاي لغزنده(برفي و يخ زده) و بكسباد كردن چرخ‌ها جلوگيري مي‌نمايد.
•    سيستم كمكي حركت در سربالايي (HSA)
سیستم HSA  جهت حفظ پایداری خودرو در سربالایی استفاده می شود و به راننده کمک می کند تا هنگام شروع حرکت در سر بالایی‌ها بدون این که خودرو ذره‌ای عقب برود، کاملا به سمت جلو حرکت کند.

•    سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز(EBD)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی مکملی برای ترمزهای مجهز به سیستم ABS به شمار می‌رود و در هنگام ترمز با تقسیم نیروی وزن تعادل اتومبیل را حفظ کرده و جلوی انحراف اتومبیل را می‌گیرد. این سیستم موجب استفاده از تمام توان ترمزی محور عقب می شود.
•    دستيار ترمز اضطراري (EBA)
یکی از مهمترین سیستم‌های پیشرفته، سيستم دستيار ترمز اضطراري مي‌باشد. دستیار ترمز یا کمک ترمز، يک ویژگی ایمنی به منظور کمک به رانندگان در هنگام توقف‌های ناگهانی مي‌باشد. هنگامی که راننده در مواقع اضطراری نتواند حداکثر مقدار نیرو را روی پدال ترمز خود اعمال کند ، کمک ترمز شروع به کار می‌کند و نیروی بیشتری اعمال می‌کند. این امر باعث می‌شود وسیله نقلیه در مسافت کمتری متوقف شود که می‌تواند به طور موثری، مانع از برخورد و بروز حوادث ناگوار شود.

•    نشانگر اخطار كاهش فشار باد تاير (TPMS)
وظیفه اين سيستم نشان دادن میزان باد لاستیکها به راننده می‌باشد. این سیستم می‌تواند نه تنها از بروز تصادف‌هایی که به این دلیل پیش می‌آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم بودن باد لاستیک‌ها، میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.
•    استفاده از ورق هاي دوفازي (Dual Phase) با استحكام بالا
فن‌آوری جوش لیزری قطعات بدنه که به استحکام بالاتر اتاقک سرنشینان منجر گرديده از ديگر نكات بارز ايمني اين محصول بشمار مي‌رود كه در تصادفات احتمالي باعث كمترين آسيب به راننده و ديگر سرنشيان مي‌گردد.
تمامي اين تجهيزات به همراه ساير امكانات رفاهي اين خودرو  يك رانندگي ايمن، ايده‌آل و لذتبخش را براي راننده و ديگر سرنشينان را فراهم مي‌نمايد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین