تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
plusresetminus
سفارت چین در ایالات متحده ادعاهای "بی‌اساس" درباره نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان را با ادعاهای دروغین مبنی بر وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق مقایسه کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۴۲۵
پکن: ادعاها درباره منشاء کرونا با دروغ‌های تسلیحات کشتار جمعی عراق تفاوتی ندارند
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته به مشاورانش دستور داد تا پاسخهایی درباره منشاء این ویروس بیابند. بایدن گفت، آژانسهای اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی دو سناریو هستند؛ اینکه انتشار این ویروس نتیجه یک اتفاق در آزمایشگاه بوده یا از ارتباط انسانی با یک حیوان آلوده نشات گرفته است اما آنها به نتیجه نرسیدند. اطلاعات انگلیس هم سناریوی نشت از آزمایشگاه را رد نکرده است.
پکن در واکنش به این تحولات گفت، دانشمندان باید به دنبال منشاء کووید-۱۹ باشند نه سرویس‌های اطلاعاتی.
 لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین شامگاه دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: منشاء کووید-۱۹ مساله علم است و باید به صورت مشترک مورد بررسی دانشمندان جهان قرار بگیرد نه اینکه سیاسی شود. هرگونه نتیجه گیری باید مطابق فرایندهای سازمان جهانی بهداشت و طبق متدهای مبتنی بر علم باشد. کمپین سیاسی سازی مطالعه درباره منشاء کرونا و تخریب چین هیچ تفاوتی با دروغهای ۱8 سال پیش درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق ندارد.  
اندکی پیش از حمله مارس ۲۰۰۳ آمریکا و متحدانش به عراق، کالین پاول که وزیر خارجه وقت آمریکا بود در نشست شورای امینت گفت اطلاعات دست اولی دارد که نشان میدهد فناوریهای تولید تسلیحات بیولوژیکی به دست صدام رسیده است. او در ادامه صحبت‌هایش، یک لوله آزمایش محتوی پودری سفیدرنگ را نشان داد و مدعی شد که حاوی نمونه‌ای از تسلیحات کشتار جمعی است که در کارخانه‌های عراقی تولید شده است. همانطور که بعدا فاش شد، پاول اطلاعات غلط از جامعه اطلاعاتی آمریکا گرفته بود و مشخص شد که محتویات آن لوله آزمایش تقلبی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین