تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
plusresetminus
حزب الله: رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به آمادگی این کمیته برای اعزام کاروان ورزش ایران به توکیو گفت: برای حضور با «عزت» ایران در المپیک هر کاری می کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۳۷۱
صالحی امیری: برای حضور با «عزت» ایران در المپیک هر کاری می کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید رضا صالحی امیری در نشست خبری که امروز دوشنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد پیرامون موضوعات مرتبط با کمیته ملی المپیک و کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو توضیح داد.
هر کاری برای حضور با عزت انجام می‌دهیم
صالحی امیری در آغاز نشست خبری خود گفت: برای ساماندهی کاروان در سه گروه ستاد عملیاتی، عالی، ستاد فرهنگی فعالیت‌هایی را پیش بردیم. در حال حاضر همه ملی پوشان اعزامی به توکیو در اردوی داخلی یا برون مرزی حضور دارند، همگی در آمادگی کامل به سر می‌برند، وظیفه حمایت و پشتیبانی خود را به صورت مستمر انجام می‌دهیم هر آنچه برای حضور با عزت لازم باشد، انجام می‌دهیم.
صالحی امیری: برای حضور با «عزت» ایران در المپیک هر کاری می کنیم
مطمئنم ورزش کام ملت را شیرین می‌کند
صالحی امیری باتاکید بر اینکه تاکنون برای کاروان محدودیتی نداشتیم، خاطرنشان‌کرد: با وجود خیلی از کمبودها، حمایت حداکثری را از طرف دولت داشتیم، مطمئن هستم قهرمانان ما در توکیو خواهند درخشید و کام‌ملت را شیرین می‌کنند.
روزی نیست که دغدغه ورزشکاران را نداشته باشیم
صالحی امیری به پرسشی که در رابطه با عدم المپیکی بودن فضای ورزش مطرح شد، پاسخ نداد.
وی در این زمینه با ارائه توضیحات تکمیلی گفت: امروز تمام ورزشکاران ما از نظر روحی و جسمی آمادگی صد در صدی دارند، حتی ورزشکاری مانند سهراب مرادی که کسب سهمیه نکرده همچنان امیدوارانه پیگیر تمریناتش است، در کاراته و کشتی هم شرایط به همین شکل است. برای حل بخشی از معضلات روحی و روانی ورزشکاران که مربوط به مسائل مالی می‌شود، اقدام شده است، علاوه بر اینکه ١٠ نفر بورسیه هستند، تمام اعضا حقوق ماهیانه گرفته‌اند، با فدراسیون‌ها هماهنگ هستیم که به مسایل آنها رسیدگی شود. تقریباً روزی نیست که دغدغه ورزشکاران را نداشته باشیم.
دولت متعهد به پرداخت پاداش هاست
صالحی امیری در واکنش به پرسشی که در رابطه با پاداش‌های مدال آوران و تاثیر تغییر دولت در رابطه با آن مطرح شد، گفت: کسانی که سال‌ها زحمت کشیدند و در توسعه ورزش قهرمانی تلاش کردند حضور این عزیزان در المپیک ضرورت است. تغییر دولت در نگاه ملی به منافع ملی تاثیر نخواهد داشت. همه دولت‌ها آرزوی درخشش کاروان را دارند.
وی درباره پرداخت پاداش که آیا با تغییر دولت تضمینی برای اجرای آن هست، تصریح کرد: این وظیفه نهادهای مسئول در ورزش است که پشتیبان ورزشکاران باشند. آنچه به عنوان پاداش مطرح شد در تعهدات دولت است. ما هم تعهدات خود را انجام می‌دهیم و تا امروز هم به این تعهدات عمل کرده‌ایم. تا الان ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها، بخشی از نیازها برای حضور در المپیک و … انجام شده است.
برنامه‌های فرهنگی ایران برای المپیک
صالحی امیری در مورد فعالیت‌های فرهنگی پیش بینی شده برای المپیک گفت: ستاد فرهنگی همزمان با ستاد عملیاتی شکل گرفت، مرحله به مرحله پیگیر فعالیت‌های این ستاد بود، برنامه‌های گسترده‌ای پیش بینی شده بود، قرار بر همراه داشتن ارکستر بود و اینکه در توکیو نمایش فیلم با زیر نویس انگلیسی و ژاپنی، برگزاری نمایشگاه و … داشته باشیم. در بعد داخلی هم با ١٠ نهاد برای فعالیت‌های فرهنگی هماهنگی داشتیم، اما با شیوع کرونا محدودیت‌هایی اعمال شد و ما مجبور به محدود کردن برنامه‌های خود شدیم.
وی ادامه داد: در این زمینه اخیراً نشست‌هایی با سفیر ژاپن داشتیم، نتیجه‌ای که تا امروز حاصل شد این است که با اعمال محدودیت‌ها، فعلاً برگزاری نمایشگاه ایران زیبا، نمایش فیلم با زیر نویس، توزیع هدایا و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را خواهیم داشت. برای هفته المپیک هم یک هفته برنامه خواهیم داشت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین