تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
plusresetminus
حزب الله:معمولا کمتر اتفاق می‌افتد هنرمندان به صورت خودجوش و بدون رسم و رسوم اداری از یک مدیر یا مسئول تقدیر کنند، ولی علی مرادخانی جزو مدیرانی بود که هنرمندان تئاتر بعد از رفتنش از معاونت هنری از او تقدیر کردند.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۳۴۲
اتفاق "نادری" که برای مرادخانی افتاد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی مرادخانی در دولت اول حسن روحانی به عنوان معاون هنری منصوب شد. هرچند این اتفاق برای هنرمندانی که از کارنامه او در حوزه موسیقی باخبر بودند، دلگرم‌کننده بود ولی این نگرانی را هم داشتند که علاقه مرادخانی به حوزه موسیقی، سبب کم‌توجهی او به تئاتر شود.
مرادخانی اما در حوزه تئاتر هم توانست رضایت نسبی هنرمندان را جلب کند. گرچه نخستین انتخاب او برای مدیریت مرکز هنرهای نمایشی با اما و اگرهای از سوی اهالی تئاتر مواجه شد، ولی انتخاب بعدی او یعنی مهدی شفیعی برای این جایگاه، همراهی و خوشنودی هنرمندان تئاتر را به همراه داشت.
 دیگر برگ برنده مرادخانی نزد اهالی تئاتر، ایجاد زمینه برای شکل‌گیری سالن‌های خصوصی و تلاش برای راه‌اندازی خانه عروسک بود.
مرضیه برومند که در دوران معاونت هنری مرادخانی، از سوی حسین طاهری (مدیر مرکز هنرهای نمایشی وقت) به عنوان دبیر جشنواره نمایش عروسکی حکم گرفت، بخشی از کوشش خود را صرف راه اندازی خانه عروسک کرد، مکانی که به عنوان پاتوق نمایشگران عروسکی شناخته شد و در کنار تلاش‌های فردی برومند ، مرادخانی هم او را در این راه همراهی کرد و هر دو از روابط حسنه‌ای که با شهرداری داشتند، استفاده کردند تا نمایشگران عروسکی، صاحب خانه‌ای شوند.
همین حمایت سبب شد تا بعد از رفتن مرادخانی از معاونت هنری، مرضیه برومند جمعی از هنرمندان تئاتر را دعوت کرد تا در مراسمی دوستانه و غیر رسمی از این مدیر تقدیر کنند.
در این برنامه که آذر سال 96 در شهر کتاب دانشگاه برگزار شد، هنرمندانی مانند احترام برومند، حمید پورآذری، افسانه زمانی، افشین هاشمی، پریسا مقتدی، مریم کاظمی، حمیدرضا اردلان و ... جمع شدند و چهره‌هایی مانند مرضیه برومند، حسین پاکدل، داود فتحعلی بیگی، هادی حجازی فر و ... در سخنانی از تلاش‌های مرادخانی قدردانی کردند.

برومند از مرادخانی به عنوان مدیری یاد کرد که در دوران مدیریت خود، زمینه‌ای برای شکل‌گیری سالن‌های خصوصی فراهم کرد که هرچند مشکلاتی دارند ولی هنرمندان تئاتر را دلخوش کرده‌اند که فضای بیشتری برای فعالیت دارند.
او از مرادخانی تقدیر کرد که با وجود مشکلات پیش‌رو امور را با آرامش و گشاده‌رویی اداره می‌کرد و علیرغم کم و کسری‌های موجود، همواره پاسخگوی هنرمندان بود و رفتنش را فقدانی بزرگ دانست.
پاکدل هم در آن برنامه ابراز خوشنودی کرد که تئاتر در دوره معاونت مرادخانی به عقب‌گرد نکرده است و گفت: به سهم خودم از آقای مرادخانی سپاسگزارم که بسیار تلاش کرد تا حداقل از آنچه تحویلش شده، عقب‌تر نرود. هرچند که این اتفاق تنها محصول او نبوده اما نقش مهمی در این امر داشته است.
هادی حجازی‌فر هم ابراز قدردانی کرد که در دوره مدیریت مرادخانی افرادی عهده‌دار مسئولیت تئاتر شدند که اهل تعامل بودند و هنرمندان آن‌ها را می‌شناختند و آنان نیز با روی گشاده پاسخگوی جامعه تئاتری بودند. 
داود فتحعلی بیگی و حمیدرضا اردلان هم مرادخانی را به عنوان مدیری ستودند که در دوره‌ای سخت، شرایطی برای حضور ساز و ارکستر روی صحنه فراهم آورده است.
مرادخانی بعد از رفتتنش از معاونت هنری در حوزه تئاتر دیگر چندان خبرساز نبود و مشکلات و گرفتاری‌های ریز و درشت جامه تئاتری دیگر مجالی حتی برای مقایسه عملکرد او با معاون بعدی فراهم نیاورد تا اینکه خبر ابتلای او به کرونا و رفتنش به کما و در نهایت درگذشتش در هفدهمین روز خرداد ماه درست همزمان با سالروز تولد مرضیه برومند، بار دیگر او ا به جامعه تئاتری یادآوری کرد.   
همچنین سید محمد خاتمی  که علی مرادخانی در دوران او مسئولیت داشت، هم در پیامی درگذشت این مدیر فرهنگی را تسلیت گفت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین