کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیهای بعدی تیم ملی والیبال ایران پرچالش خواهد بود

ایسنا , 17 خرداد 1400 ساعت 12:23

حزب الله:مربی و کارشناس والیبال می گوید که بازی های آینده تیم ملی ایران پرچالش خواهد بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جهانگیر سید عباسی در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در هفته دوم لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال گفت:  آلکنو اعلام کرده بود که این مسابقات به عنوان فاز آماده سازی برای تیم ملی است و نتیجه برای تیم ملی مهم نخواهد بود. بنابراین همه بازیکن را در شرایط بازی قرار می دهد تا باتجربه ها به سطح آمادگی بالاتری برسند و جوان تر ها بتوانند تجربه های بین المللی کسب کنند چرا که در مسابقات بزرگ مانند المپیک نباید اشتباه کرد.
او ادامه داد: آلکنو کارش را درست و حرفه ای جلو می برد و باید گفت تاکنون بازیکنی نبوده که در این مسابقات بازی نکرده باشد. با این کار احتمال آسیب دیدگی کمتر خواهد شد و میزان آمادگی بازیکنان بالاتر خواهد رفت. با این تفاسیر می توان گفت، آلکنو حرفه ای درحال پیشرفت کار های خود است.
کارشناس والیبال ایران در باره بازی ایران مقابل کانادا که با پیروزی ملی پوشان همراه بود گفت: درحالی در این مسابقه پیروز شدیم که در پوئن های حساس با تجربه های تیم به کمک تیم ملی آمده و توانستیم با بازیکنان باتجربه بازی را به نام خود کنیم. سطح والیبال کانادا نزدیک به والیبال ایران است با این تفاوت که بازیکنان ایران از لحاظ ظرافت و تکنیکی از کانادا بهتر هستند. باید بگویم ظرفیت بازی ملی پوشان والیبال ایران از این رقابت بالاتر بود و می توان در المپیک مقابل کانادا بهتر از این رقابت، بازی  کرد.
او در باره بازی با ایتالیا جوان که با برد ملی پوشان همراه بود گفت: در این بازی ترکیب ایران کامل نبود و در این رقابت بازی پراشتباه و پر نوسانی داشتیم. اما باید گفت که این نوسان ها به تیم ملی کمک می کند چرا  که سرمربی والیبال ایران نقطه ضعف و قوت را شناسایی کرده و می تواند روی آنها کار کند. هدف از این مسابقات این است که نقاط ضعف و قوت خود را خوب بشناسیم و روی آن کار کنیم.
سید عباسی ادامه داد: معتقدم هرچه بازی ها پرچالش تر و طولانی تر شود فارغ از هر نتیجه به سود ایران است. باید بگویم ایران تا سطح آمادگی و هماهنگی کامل هنوز کار دارد.
کارشناس والیبال ایران در باره بازی سوم ایران در هفته دوم مقابل بلغارستان که ورود سعید معروف در ست دوم باعث پیروزی در این دیدار شد، گفت: سعید معروف بازیکنی بوده که تجربه اش می تواند در این زمان ها کمک کند و این موضوع طبیعی است. آلکنو به خوبی می دانست که تجربه سعید معروف می تواند به تیم کمک کند و برای همین این بازیکن را به داخل زمین آورد. این کار آلکنو نشان داد که او کارش را بلد بوده و حرفه ای است. 
او در پاسخ به اینکه آیا آلکنو  باتوجه به تعویض ها شناختش نسبت به تیم ملی کامل شده یا خیر؟ پاسخ داد: مطمئن باشید بازی های باقی مانده برای ایران در این رقابت ها حکم طلا را دارد. باید گفت این مسابقات ارزش بیش از 10 تمرین را دارد چرا که بازیکنان می توانند در لحظات سخت قرار گرفته و عملکرد آنها مشخص می شود. امیدوارم که مسابقات ایران همگی پنج ست شده و در هر ست امتیاز ها بیش از 25 برسد چرا که می توان در این مسابقات بازیکنان را در شرایط سخت قرار داد و بعد از آن راهکارها و فاکتور های موفقیت را بررسی کرد.
سید عباسی در خصوص بازی های هفته سوم ایران مقابل آمریکا، صربستان و آلمان گفت: بازی های پرچالشی خواهد بود و باید گفت رفته رفته تیم ایران با مدعیان اصلی  رو به رو می شود و باید ورزشکاران ایران آزمایش سختی را پشت سر بگذارند. فارغ از هر نتیجه امیدوارم که بتوانیم در این بازی ها درس بگیرم که در شرایط سخت باید چگونه عمل کنیم. درآخر هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با بهترین نتیجه از این رقابت ها برگردیم تا راهی مسابقات المپیک شویم.


کد مطلب: 255334

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255334/بازیهای-بعدی-تیم-ملی-والیبال-ایران-پرچالش-خواهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com