تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
plusresetminus
حزب الله: یک کارشناس اقتصادی ضمن بیان اینکه بدون مردم سالاری اقتصادی نمی‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد، چند راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی مطرح کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۳۱۱
چند پیشنهاد برای حل مشکلات اقتصادی مردم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی رحمانی اظهار کرد: دولت آینده باید اصلاح نظام بانکی و نرخ سود بانکی را در اولویت قرار دهد که مستلزم سیاست پولی مناسب و نظارت دقیق است و نظارت بانکی توسط سازمانی  ترجیحا  مستقل از  بانک مرکزی یا یک سازمان با اختیارات کافی درون بانک مرکزی صورت گیرد تا این مهم را انجام دهد. 
وی افزود: دولت برای تمام شرکت‌ها، اموال و املاک خود یک سازمان و ساختار مستقلی ایجاد کند تا هر وزارتخانه‌ای چند شرکت برای خود نداشته باشد که به جای سیاستگذاری و حمایت از فعالان اقتصادی، خود به فعالیت اقتصادی مشغول شود، بلکه یک سازمان مستقل بر شرکت‌ها نظارت کند که هم موجب بهبود حاکمیت شرکتی و شایسته گزینی و مدیریت صحیح و پاسخگویی می‌شود و هم شرکت‌ها و اموال دولتی به نحو کارآمدی اداره می‌شود. 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: موضوع دیگری که دولت آینده باید به آن توجه کند، برقراری تعاملات بین المللی مالی و اقتصادی و احترام به کنوانسیون‌های بین المللی چون FATF است. اکنون مسئله اصلی کشور، ضعیف شدن اقتصاد ناشی از تحریم، سوءمدیریت و عدم سرمایه گذاری لازم است که در این زمینه بحث فساد هم جدی است و در تمام ساختارها فساد ریشه دوانده است.
وی عمده مسائل کشور را در رانت خواری و فساد و خویشاوند سالاری در تخصیص منابع دانست و گفت: یک راه رسیدن به توسعه و تحقق آن این است که راه‌ها و بسترهای فساد و رانت بسته شود.
رحمانی در پایان سخنانش با اشاره به مردم سالاری اقتصادی بیان کرد: یکی از راه‌های رفع مشکلات اقتصادی، مردم سالاری اقتصادی و مشارکت فراگیر عمومی در اقتصاد است که این مهم از طریق پذیرش شرکت‌ها و پذیره نویسی پروژه‌های بزرگ از طریق بورس و  سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در بورس انجام می‌شود.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین