تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: در ۵ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان جوجه‌ریزی ۸ تا ۹ میلیون قطعه کاهش یافته است.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۲۹۲
افزایش قیمت تخم مرغ نتیجه کشتار مرغ‌هاست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ناصر نبی پور با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۱۵ هزار و ۲۰۰ تا ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۳ ماه و نیم نرخ تخم مرغ زیر قیمت مصوب بود و تولیدکنندگان به شدت زیان کردند، افزود: وقتی قیمت تخم مرغ پایین بود هیچکس یاد تولیدکننده نمی‌افتاد اما الان که قیمت بالا رفته، به طور مداوم تماس می‌گیرند و ما را بازخواست می‌کنند.
نبی پور با اشاره به دلایل این گرانی افزود: دولت به مرغ‌های با سن بالای ۹۰ هفته نهاده نمی‌دهد و با توجه به شرایط تولید و بازار نهاده، تولیدکنندگان نیز مرغ‌های بالای ۹۰ هفته را به کشتارگاه می‌فرستند ضمن اینکه به دلیل شرایط تولید و زیان شدید تولیدکنندگان، آنان مرغ‌های با سن کمتر و حدود ۸۵ هفته را نیز به کشتارگاه فرستادند و فقط در اردیبهشت ماه ۲ تا ۲.۵ میلیون قطعه مرغ به کشتارگاه رفت که موجب کاهش تولید شده است.
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: همچنین میزان جوجه‌ریزی طی ۵ ماه اخیر (دی، بهمن، اسفند و فروردین و اردیبهشت ماه) نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ تا ۹ میلیون قطعه کاهش یافته است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین