تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
حزب الله:معاون درمان علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست فریب روند کاهشی کرونا را نخورند و گفت: تحقیقات علمی درباره کرونا نشان می دهد علائم بیماری تا هشت ماه پس از ابتلا باقی می ماند.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۲۸۸
ماندگاری علائم کرونا تا ۸ ماه پس از ابتلا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر انوش دهنادی مقدم با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در مجموع ۲۳۶ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۶۶ نفر وخیم است.
وی از مردم خواست فریب روند کاهشی کرونا را نخورند و تصریح کرد: طی بیش از یک سال گذشته از شیوع بیماری کرونا شاهد شیب های افزایشی و کاهشی آن بودیم، اما کمترین بی توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب اوج گرفتن بیماری شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در میهمانی ها و دورهمی ها را مهمترین راهکار برای جلوگیری از افزایش بیماران کرونایی دانست و گفت: حضور در فضاهای بسته فاقد تهویه مناسب شانس ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.
دهنادی مقدم، با بیان اینکه بیماران کرونایی تا چندین ماه پس از بهبودی درگیر علائم هستند، خاطرنشان کرد: جدیدترین تحقیقات علمی درباره کرونا نشان می دهد علائم بیماری تا هشت ماه پس از ابتلا باقی می ماند.
وی از افراد خواست از خودشان مراقبت کنند تا گرفتار کرونا و علائم پس از آن نشوند و گفت: همچنین تجربه علمی سال گذشته نشان داد که تغییرات آب و هوایی و افزایش دما اثر چندانی بر شدت روند انتقال ویروس و بیماری ندارد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین