تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
تیم ملی ایران در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود در انتخابی جام جهانی از ساعت ۲۱ به وقت تهران به مصاف بحرین، میزبان مسابقات می‌رود.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۲۸۶
ایران - بحرین، تسلیم شدن جزو گزینه‌ها نیست
 در هفته هشتم مسابقات انتخابی جام جهانی در گروه C آسیا، تیم‌های ملی ایران و بحرین از ساعت ۲۱ به وقت تهران (۱۹:۳۰ به وقت محلی) در ورزشگاه ملی منامه به میدان می‌روند که تاثیر مستقیمی در تعیین سرنوشت‌ تیم‌های صعود کننده از این مرحله دارد.
در حال حاضر ایران با ۵ بازی و ۹ امتیاز سوم است و بحرین با ۶ بازی و ۱۲ امتیاز در صدرجدول گروه به سر می‌برد. پیروزی ایران در این مسابقه به منزله جبران فاصله و افزایش شانس این تیم برای راهیابی به مرحله بعد است. بحرین در صورت شکست دادن ایران در زمین خود و یا کسب تساوی، هم‌چنان امیدهای خود برای صعود به مرحله بعد را زنده نگه می‌دارد چرا که آن‌ها در آخرین بازی خود باید با هنگ‌کنگ رده چهارمی دیدار کنند.
بازی رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر بحرین در منامه مقابل ایران رقم خورد. آن دیدار در مهر ۹۸ و در دوران سرمربیگری مارک ویلموتس برگزار شد و قبل از مسابقه و در حین پخش سرود ملی ایران از بلندگوهای ورزشگاه، هواداران بحرین رسم مهمان‌نوازی را انجام ندادند.
در حالی که قرار بود بازی برگشت به میزبانی ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شود، شیوع ویروس کرونا باعث لغو چند باره مسابقات در سال ۹۹ شد و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی ناعادلانه، بحرین را به عنوان میزبان این رقابت‌ها برگزید تا ایران متضررترین تیم گروه شود.
نکته مهم در این دیدار، زمین برگزاری مسابقه است که با توجه به حضور بحرین، بهترین ورزشگاه این کشور برای این دیدار انتخاب شده و حداقل می‌توان امیدوار بود شاگردان اسکوچیچ برای اجرای تدابیر فنی خود روی زمین چمن یک دست ورزشگاه مشکلی نداشته باشند.
*ایران آماده برای انتقام
تیم ملی ایران که در دور رفت مسابقات امتیازهای سرنوشت‌سازی را از دست داده، به دنبال جبران این موضوع در دور برگشت است. شاگردان اسکوچیچ با وجود از دست رفتن میزبانی و بازی در آب‌وهوای گرم بحرین، انتخاب دیگری جز پیروزی ندارند. اسکوچیچ و هواداران ایرانی امیدوارند تیم ملی هر چهار دیدار خود را در این مسابقات با پیروزی پشت سر بگذارد.
بعد از پیروزی ۳ بر یک یوزهای ایرانی مقابل هنگ‌کنگ در شروع مسابقات، حالا تیم‌ملی باید با تیم میزبان دیدار کند که در یکی، دو سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است و حالا جزو مدعیان صعود به مرحله بعد است.
دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران در نشست خبری پیش از بازی به آمادگی بالای تیمش و شناختش از تیم رقیب اشاره کرد. او گفت:  من  بحرین را مانند تیم خودم، مثل کف دستم می‌شناسم. باز هم تاکید می‌کنم که احترام زیادی برای تیم بحرین قائل هستیم، اما در عین حال تیم ایران بسیار آماده است تا با این تیم مواجه شود.
یوزها برای این دیدار هیچ غایبی ندارند و برای صعود بدون دردسر، باید دست به کار بزرگی بزنند و برای نخستین بار در منامه به پیروزی برسند. تاکنون تیم ملی با مربیانی مانند برانکو، کی‌روش و بلاژویچ هم در بحرین به پیروزی نرسیده است.
با این حال، در صورتی که تیم ملی در خاک بحرین پیروز شود، تا حد بسیار زیادی راه صعود به مرحله بعد را طی کرده است چرا که در این صورت با کسب یک پیروزی مقابل کامبوج و پیروزی یا تساوی مقابل عراق، به مرحله سوم راه خواهد یافت.
*بحرین و استفاده از امتیاز میزبانی
بحرینی‌ها در گذشته شکست‌های سنگینی را مقابل ایران تجربه کرده‌اند اما آن‌ها در خاک کشورشان تبدیل به تیم دیگری می‌شوند که در این بین آب و هوا و مسائل روحی و روانی هم منجر به برتری آن‌ها می‌شود.
شاگردان هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی بحرین در اولین بازی از شروع مجدد مسابقات، هشت بار دروازه کامبوج را باز کردند (کامبوج در دور رفت ۱۴ بار از ایران گل خورد) و حالا آماده سخت‌ترین بازی خود در دور برگشت هستند. همانطور که گفته شد، نتیجه این دیدار تاثیر مستقیمی در سرنوشت هر دو تیم برای راهیابی به دور بعد دارد.
سوسا که در نوجوانی با سرمربیگری کارلوس کی‌روش توانسته قهرمان جوانان جهان شود و از نظر سبک فوتبال شباهت زیادی به استاد خود دارد، در نشست خبری پیش از بازی به جایگاه فوتبال ایران اشاره کرد و در عین حال از انگیزه تیمش برای موفقیت در این مسابقه سخن گفت: «ایران چندین دوره قهرمان آسیا شده و تیم قدرتمند آسیا و اول قاره محسوب می‌شود. این تیم از بازیکنان بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد. مطمئنا ما هم‌سطح تیم ایران و ژاپن نیستیم اما برای این که خود را به سطح بالای قاره آسیا برسانیم باید خودمان را در این مسابقه نشان دهیم و برنده از زمین بازی بیرون آییم.»
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین