تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
plusresetminus
حزب الله:نخست وزیر رژیم صهیونیستی ائتلاف احزاب مخالف برای تشکیل دولت تغییر که به ۱۲ سال قبضه قدرت توسط وی پایان می‌دهد تاخت.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۲۸۱
نتانیاهو: شاهد "بزرگترین تقلب انتخاباتی" هستیم/ درصورت تشکیل دولت برای براندازی آن تلاش می‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بنیامنین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه گفت که ائتلاف دولتی جدید نتیجه "بزرگترین تقلب انتخاباتی" در تاریخ دموکراسی است.
وی خطاب به اعضای حزب لیکود در آغاز جلسه پارلمانی این حزب افزود" ما شاهد بزرگترین تقلب انتخاباتی در طول تاریخ اسرائیل و حتی تاریخ دموکراسی هستیم.
وی به اظهارات نفتالی بنت رهبر حزب "یمینا" که گفته بود با یائیر لاپید، حزب حزب "عش اتید"(آینده‌ای هست) ائتلاف نمی‌کند اشاره کرد و گفت: مردم این گونه احساس می‌کنند که فریب داده شده‌اند آن‌ها مقاومت می‌کنند و سکوت درست نیست.
لاپید و بنت چهارشنبه گذشته از توافق برای تشکیل دولت ائتلافی از ۸ حزب مختلف سیاسی خبر دادند که در صورت کسب رای کنست به ۱۲ سال نخست وزیری پیاپی نتانیاهو پایان می‌دهد.
نتانیاهو همچنین دولت جدید را تهدید کرده و گفت: من و همپیمانانم در لیکود به شدت با تشکیل این دولت متقلب مخالفیم و حتی اگر تشکیل هم شود با سرعت زیادی برکنارش خواهیم کرد.
وی گفت "دولت تغییر" که اردوگاه مخالف درصدد تشکیل آن است قادر به تضمین منافع دولت یهود نخواهد بود.
نتانیاهو تأکید کرد که دولت بعدی یک دولت چپ گرای بسیارخطرناک و مبتنی بر حمایت از "تروریسم" است که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود و متعهد شد که اگر شکل بگیرد آن را برکنار خواهد کرد.
نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی گفت که یک دولت چپگرا قادر به مقابله با خطرات ناشی از نوار غزه یا تصمیمات دادگاه کیفری بین الملل علیه اسرائیل نیست و نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به زرادخانه هسته ای شود.
نتانیاهو از اعضای احزاب راست گرای "یمینا" و "امید جدید" خواست مواضع او را تایید کرده و رای مخالف به دولت جدید بدهند.
اوگفت:کسی که از راستگراها باشد به دولت چپگرا رأی نمی دهد و کسی که به یک دولت چپگرا رأی می دهد از راستگراها نیست.
نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی به اظهارات اخیر رئیس شاباک و اتهامات علیه خود مبنی بر تحریک نمایندگان متعلق به "اردوگاه تغییر" در کنست اشاره و تأکید کرد که وی و خانواده‌اش هدف اقدامات تحریک آمیز بیشتری از جمله تهدید به ترور او و نزدیکانش هستند در حالی که رسانه‌های چپگرا حتی یک کلمه از این موضوع حرف نمی‌زنند.
وی گفت: انتقاد از دولت تغییر به معنای تحریک به خشونت نیست. هر حرفی را نمی توان تحریک آمیز دانست. آزادی بیان وجود دارد و هر شهروندی می‌توان از آن بهره ببرد و این انتقاد به معنای تحریک نیست.
ائتلاف دولتی لاپید و بنت نیازمند ۶۱ رای موافق از سوی نمایندگان کنست برای تایید است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین