کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رانا پلاس، كيفيت ناب تندر

15 خرداد 1400 ساعت 14:25

حزب الله:خودرو رانا دومين برند ملي ايران خودرو، نشان دهنده دانش، توانايي، خودباوري و تجربه گروه صنعتي ايران خودرو براي توليد خودرويي مناسب اقشار مختلف جامعه ايراني و جوانان مي‌باشد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خودرو رانا دومين برند ملي ايران خودرو، نشان دهنده دانش، توانايي، خودباوري و تجربه گروه صنعتي ايران خودرو براي توليد خودرويي مناسب اقشار مختلف جامعه ايراني و جوانان مي‌باشد. توليد خودرو رانا از سال 1391 در ايران خودرو آغاز گرديد و شركت ايران خودرو در راستاي تعهدات خود مبني بر ارائه خودروهاي باكيفيت ، اقدام به  تعريف پروژه‌هاي كيفي متعدد جهت ارائه خودرويي در رده كيفي تندر پلاس نمود. در نهايت در سال 99 اولين گروه از توليدات خودروي رانا پلاس را با تغييراتي قابل توجه و چشمگير ، تحويل متقاضيان نمود. با استناد به آمار مراجعات پائين به نمايندگي ها در سراسر كشور جهت دريافت خدمات در دوره گارانتي، اينك مي توان با افتخار خودروي راناپلاس را در رده باكيفيت ترين محصولات ايران خودرو قلمداد نمود.


علاوه بر موضوعات كيفي، اين  خودرو داراي آپشن‌هايي نظير كروز كنترل، ستون فرمان جمع شونده(تلسكوپي)، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمايشگر روي داشبورد، نمايشگر دماي محيط، سيستم قطع خودكار سوخت، جلو پنجره طرح جديد، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)، مجموعه داشبورد (بهبود گرين)، مجموعه کنسول میانی یكپارچه، مجموعه رودری‌هاي جديد، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار كمربند و آنتن اكتیو  مي‌باشد كه همگي در راستاي القاي راحتي ناب براي مشتريان گرامي طراحي و اجرا گرديده است.
از طرفي هزينه‌هاي تعمير و نگهداري اين خودرو به دليل داخلي‌سازي با استانداردهاي كيفي بالا، پائين‌تر از خودروهاي سدان مشابه مي‌باشد.

موضوع مهم ديگر، اطمينان شركت ايران خودرو از كيفيت اين محصول است به گونه اي كه براي اين خودرو ، سه سال ( يا 50 هزار كيلومتر كاركرد) گارانتي در نظر گرفته است و اين موضوع در مقايسه با گارانتي دو ساله اغلب محصولات حتي در مقايسه با محصولات با كيفيتي همچون تندر بسيار قابل تامل مي‌باشد.
در سال 1400 ايران خودرو در نظر دارد با تغيير قواي محركه اين محصول حس رانندگي بهتر را در اين محصول افزايش دهد بنابراين موتور ارتقاء يافته و گيربكس شش دنده و سقف شيشه‌اي براي افزايش لذت رانندگي بر روي اين خودرو پياده سازي و نصب گرديده كه اين تغييرات قطعاً بر محبوبيت اين محصول نزد مشتريان تاثير زيادي خواهد داشت. موتور به كار رفته بر روي اين محصول از نوع TU5P مي‌باشد كه نسبت به موتور فعلي توان و عملكرد بهتري داشته و در مقایسه با موتور TU5 به فناوري CVVT یا همـان زمـان‌بنـدي متغیـر سـوپاپ‌هـا مجهـز مـی‌باشـد کـه علاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن نيز افزایش پیدا کرده است و با داشتن آپشن‌هاي رفاهي متنوع، لذت رانندگي مضاعفي را براي رانندگان فراهم مي‌نمايد .
همچنين گیربکس این خودرو اولین گیربکس 6 دنده تولید شده در کشور می باشد که به دست توانمند تلاشگران اين شرکت تولید شده و براي اولین بار است که خودروي سواري با گیربکس6  دنده در کشور عرضه می شود. بدون شک هر چـه تعـداد دنـده هـا در یـک گیـربکس افـزایش پیـدا کنـد، قابلیـت جدیـدي در اختیـار راننـده قرار می دهد، دنده ششـم در گیـربکس جدیـد شـرکت ایـران خـودرو، وظیفـه پـایین نگـاه داشـتن دور موتـور، کـاهش مصـرف سـوخت و کـاهش فشـار روي موتـور در سـرعت‌هاي بـالا و در نتیجـه افـزایش عمـر پیشرانه را به همراه خواهد داشت.
تجربه رانندگي
اما اکنون پس از گذشت  چند سالي  از عرضه رانا، ایران‌خودرو تصمیم گرفته برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار و همچنین بروزرسانی سبد محصولات خود، رانا را با تغییرات تازه‌ای به بازار عرضه کند. این پروژه با نام راناپلاس معرفي شد. طراحی ظاهری خودرو یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب خریداران به‌شمار می‌رود. همچنین این موضوع درکنار کیفیت و عملکرد قابل قبول خودرو، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در موفقیت یک خودرو داشته باشد. بر این اساس می‌توان گفت که گروه صنعتی ایران‌خودرو رانا پلاس را به بازار معرفي كرد.  از بارزترین تغییرات اعمال شده در ظاهر این خودرو می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. در واقع این مهم‌ترین تغییری است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها مجهز به سیستم روشنایی در روز (دی‌لایت) شده‌اند و با گرافیک داخلی مشکی رنگ، چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته‌اند. همچنین جلوپنجره جدید از دیگر تغییرات در این قسمت است.اما در نمای جانبی شاهد اضافه شدن آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما و دستگیره‌های در زه جانبی همرنگ بدنه هستیم. در نمای عقب نیز تنها تغییر صورت گرفته به چراغ‌های خطر با گرافیک داخلی جدید ختم می‌شود.
کابین ‌به‌روزرسانی شده
با ورود به کابین رانا پلاس ممکن است در لحظات ابتدایی متوجه تغییرات اعمال شده نشد، اما با کمی دقت می‌توان دریافت که تریم داخلی این خودرو دستخوش تغییراتی از جمله طرح فیبر کربن کنسول میانی، مجموعه صندلی‌های پژو 207i و غربیلک فرمان مشابه به 207i شده است. همچنین امکانات رفاهی جدیدی از جمله کروز کنترل، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه‌های جلوی و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی و … از جمله مواردی است که به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه شده است.

زمانی که پشت فرمان رانا پلاس می‌نشینید، يك حس خوب به راننده مي هد ، برای شروع همزمان با فشردن پدال گاز شتاب اولیه مناسبی از خودرو احساس می‌شود که با توجه به ابعاد و وزن خودرو، می‌توان گفت کشش مناسبی دارد و می‌تواند از پس نیازهای بسیاری از مصرف‌کنندگان برآید.
نتيجه گيري
در پایان باید گفت که این محصول به خودی خود با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مناسبی كه دارد بهترين محصول براي خانواده هاي ايراني است.


کد مطلب: 255255

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255255/رانا-پلاس-كيفيت-ناب-تندر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com