تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
plusresetminus
به دنبال تصمیم ستادملی مقابله با کرونا امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری برگزار می شود. امتحانات دبیرستانی ها طبق زمانبندی وزارت آموزش و پرورش پس از عیدسعید فطر و از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ خرداد به پایان می رسد.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۴۷۱
چند توصیه امتحانی به دانش آموزان و اولیاء
دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و بر اساس آن برگزاری ایمن امتحان‌های حضوری که شامل امتحانات نهایی، المپیادهای علمی، امتحان ورودی مدارس استعداد درخشان و هرگونه امتحانی که نیاز به تجمع دانش آموزان، معلمان و کارکنان در مدت کوتاهی در مدارس یا محل‌های پیش‌بینی‌شده دارد، مورد تاکید قرار گرفته است.
در این دستورالعمل تصریح شده است که برگزاری امتحان در حوزه‌های امتحانی و مراکز امتحان منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل و شامل برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلیدهای برق و کلیه وسایلی است که به‌طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود.
همچنین تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست، به مقدار کافی و متناسب بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، تأمین دپوی حداقل برای مصرف دو هفته مدرسه در محل مدرسه، تأمین فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع دانش آموزان در ورود به محل امتحان و خروج از آن و ثبت وضعیت سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان با استفاده از سایت ww.salamat.gov.ir و ... ازجمله موارد ذکرشده در این دستورالعمل است.
اما باید توجه داشت که در کنار اقدامات مراقبتی و نظارتی وزارت آموزش و پرورش، رعایت نکات بهداشتی از سوی دانش آموزان نیز می تواند نقش مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری داشته باشد.
اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب پیامی ویدئویی توصیه هایی به دانش آموزان و خانواده ها در ایام برگزاری امتحانات داشته که متن آن به طور اجمالی در ادامه می آید:
چند توصیه به والدین
- از قبل، محل برگزاری امتحان را شناسایی کنید تا به موقع برسید.
-ایستادن جلوی در محل برگزاری امتحان تاثیری در نتیجه امتحان فرزندتان ندارد و فقط سلامت خودتان را به خطر می اندازد. برای دیدن فرزندتان پس از امتحان بهتر است چند کوچه پایینتر یا بالاتر از محل برگزاری امتحان قرار بگذارید.
- در صورت داشتن خودروی شخصی در ماشین منتظر بمانید. البته ماسک را هم فراموش نکنید.
چند توصیه به دانش آموزان
- حتما کارت ورود به جلسه امتحان را با خود به همراه داشته باشید. حضور شما نیم ساعت قبل در محل برگزاری امتحان الزامی است.
- ماسک های بهداشتی معمولی مانند دستمال جلوی دهان هستند و نفس کشیدن را سخت نمی کنند، اما اگر نگران تحمل ماسک هستید از قبل، در  منزل تمرین کنید.
- تا روز امتحان کمتر بیرون بروید و تماس خود را با افراد دیگر تا حدامکان کاهش دهید.
- یک ژل ضدعفونی، دستمال کاغذی و دستکش برای مواقع ضروری و محض احتیاط به همراه داشته باشید. برای استفاده از سرویس بهداشتی از دستمال کاغذی دستکش یکبار مصرف و محلول ضدعفونی استفاده کنید.
- استفاده از شیلد هم محافظت بیشتری ایجاد می کند.
- در زمان برگزاری امتحان در هیچ تجمعی در حیاط حوزه امتحانی و داخل سالن شرکت نکنید. سعی کنید تا حد امکان با دیگران کمتر صحبت کنید و با دوستانتان از راه دور احوالپرسی کنید.
- به جز صندلی تان به سطوح دیگر دست نزنید.
- قبل از امتحان و بلافاصله بعد از امتحان دست های  خود را ضدعفونی کنید.
- قبل، حین و بعد از امتحان حتما ماسک بزنید و از ماسک های فیلتر دار استفاده نکنید.
- اگر ناچار شدید ماسکتان را برای چند لحظه آزاد کنید این کار را حتما از قسمت کش انجام دهید و به خود ماسک دست نزنید. حواستان باشد که ماسک باید بینی و دهانتان را کاملا بپوشاند و شل نباشد.
- فقط به همراه داشتن بطری آب آشامیدنی مجاز است و به همراه داشتن تلفن همراه ممنوع است.
- بعد از امتحان، بحث درباره امتحان و سوالاتش را به زمان برگشتن به خانه و صحبت از طریق تلفن و شبکه های اجتماعی موکول کنید.
- توجه کنید که همه دانش آموزان در سطح کشور در شرایط کرونایی امتحان می دهند، پس شرایط همه یکسان است.
با رعایت این نکات  احتمال انتقال بیماری به خود و خانواده هایتان را به حداقل ممکن برسانید.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین