تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
plusresetminus
وزیر کشور در جریان روند نام نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۴۶۶
هماهنگی های لازم با شورای نگهبان وجود دارد/ پس از پایان اِتمام ثبت‌نام، مدارک داوطلبین را دسته بندی شده در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم
 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز پنجشنبه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در جریان روند نام نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.
 
وی در سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: تا دیروز ۱۳۰ نفر ثبت نام شدند.
 
رحمانی فضلی ضمن تشکر از داوطلبانی که نظم را رعایت کردند گفت: امیدوارم این همکاری تا آخر انتخابات از طرف همه نامزدها و ستادهای آن ها رعایت شود. ما هیچ وقت در مواجهه با این شرایط نبودیم و شرایط فعلی مستلزم همکاری همه است.
 
وزیر کشور ادامه داد: هماهنگی های لازم بین همه دستگاه ها هست و تا امروز مشکل خاصی نداشتیم؛ هم هیئت های اجرایی و هم هیئت های نظارت و دستگاه هایی که وظیفه نظارت را برعهده داشتند وظیفه خود را به درستی انجام داده‌اند.
 
او ادامه داد: همکارهای امنیتی از ۴ ماه قبل مولفه های موثر بر انتخابات را رصد کردند و فضای امنیتی بر اجرای انتخابات حاکم است.
 
وزیر کشور عنوان کرد: از الان تا انتهای خرداد همکاری های ما با رسانه ها جدی‌تر خواهد شد؛ با توجه به فضای کرونایی احتمالا محدودیت هایی برای تبلیغات نامزدها قائل خواهیم شد و تلاش می کنیم حداقل محدودیت و حداکثر تاثیر در کار باشد؛ امیدواریم رسانه ها با خلاقیت و ابتکار این فضا را پوشش دهند و کامل کنند.
 
او همچنین گفت: از هر نوع پیشنهادی که از طرف رسانه ها ارائه شود و بتواند موضوع مشارکت را پوشش دهد استفاده خواهیم کرد؛ از احزاب و ستادهای انتخاباتی نامزدها خواهشمندیم در رعایت دستورالعمل ها نهایت تلاش را بکنند.
 
رحمانی فضلی در خصوص اقدام درباره مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: هم ما و هم شورای نگهبان قانونی عمل کردیم. شورای نگهبان بنا بر ابلاغیه سیاست های کلی انتخابات شرایطی را لحاظ کرده که متولی اکثر آن ها خود شوراست و متولی سه مورد آن وزارت کشور است. شورای نگهبان با توجه به سیاست‌گذاری‌های کلی نظام شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی در نظر گرفته که ما هم در کنار آن این مدارک مانند تحصیلات، گواهی عدم سو پیشینه و سابقه مدیریتی را  تحویل می‌گیریم.
 
او‌ پایان گفت: مشکلی با شورای نگهبان نداریم و هماهنگی های لازم در حال انجام است و مدارک را دسته بندی شده در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم؛ باید با تدبیر و هماهنگی این مشکلات را حل کنیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین