تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
plusresetminus
حزب الله:وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و نقش آن در منطقه، از سیاستی که دولت جو بایدن در قبال ایران اتخاذ کرده است، انتقاد کرده و گفت که این موضوع به افزایش تنش کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۴۵۲
انتقاد پمپئو نسبت به موضع بایدن در قبال برجام
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه گفت که تغییر در سیاست کاخ سفید نسبت به ایران خطرناک است. 
پمپئو در این راستا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران با بیان این که به این فکر کنید که امروز، ایران میزبان عالی رتبه ترین رهبران عملیاتی اش است و از آن ها حفاظت می کند، مدعی شد: ما[آمریکا] این هفته یک محموله عظیم تسلیحاتی را توقیف کردیم که تقریبا می توان با اطمینان گفت از ایران به سمت حوثی های یمن نیروهای نیابتی ایران می رفته است که این دولت ایران به طرز غیرقابل توجیهی اعلام کرده که آن ها تروریست نیستند. 
وزیر خارجه پیشین آمریکا بر ادعاهایش علیه ایران افزود: حالا هم تیم بایدن اجازه می دهد صدها میلیون دلار در قالب انتقال نفت خام به حزب کمونیست چین به ایران برسد. 
پمپئو با اشاره به درگیری های اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین افزود: تمام این ها به حماس، نیروهای تحت حمایت ایران نشان می دهد که حالا وقت شلیک موشک ها و کسب مقبولیت جهانی و پشتیبانی از تظلم‌تان است. 
او درباره رویکرد دولت جو بایدن نسبت به احیای توافق هسته ای نوشت: جای تعجب نیست که آمریکا در تلاش است به برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق هسته ای وارد شده و ائتلافی را که (دولت ترامپ) با اسرائیل ساخت منحل کند. 
وزیر خارجه دولت ترامپ علیرغم این که مقام معظم رهبری کشورمان در فتوایی تولید، نگه داری و به کارگیری سلاح هسته ای را حرام اعلام کرده اند و مقامات ایران نیز بر این اساس بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید داشته اند، گفت: دولت بایدن مصمم است با بازگشت به برجام(توافق هسته ای) امکان رسیدن ایران به یک سلاح هسته‌ای را فراهم کند و این کار موجب خواهد شد متحد ما اسرائیل در موقعیتی قرار بگیرد که مجبور است اقدامی نظامی انجام دهد. 
او ادامه داد: ذکر  «یا برجام یا جنگ» بایدن دقیقا موجب پس رفت اوضاع شده است. وقتی ما آن توافق ناقص را ترک کردیم، هیچ جنگی نبود. در واقع سه کشور وارد معاهده اسرائیل شده و با اسرائیل اعلام صلح کردند. 
پمپئو در آخر ادعا کرد: بازگشت به برجام، همان طور که حالا می توانیم طعمش را در غزه بچشیم، کاری است که صلح را تضعیف کرده و شرایط جنگی را ایجاد خواهد کرد که می تواند گسترش یافته و کشورهای زیادی را درگیر کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین