تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
plusresetminus
حزب الله:ایمانی گفت: امسال در بودجه کشور توزیع آرد با قیمت ۶۲۵ و ۹۰۰ تومان در نظر گرفته شده که با این وجود افزایش قیمت نان به بهانه گندم تخلف است.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۴۴۸
افزایش قیمت نان به بهانه گندم تخلف است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار تاکنون بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شده که وجه آن یک هفته پس از ثبت در سامانه پرداخت شده است.
 
او افزود: با توجه به بارندگی مناسب در مناطق سرد و معتدل این امیدواری وجود دارد که شرایط تولید گندم مناسب باشد.
 
ایمانی ادامه داد: امسال برداشت گندم به علت خشکی زودرس نسبت به مدت مشابه سال قبل زودتر آغاز شد که اگر حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر خشکسالی و تگرگ پیش نیاید، حدود ۱۲ میلیون تن گندم تولید خواهد شد.
 
 
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره اینکه آیا احتمال قاچاق گندم یا جایگزینی گندم با خوراک دام و طیور وجود دارد، بیان کرد: با استمرار روند فعلی پرداخت مطالبات گندمکاران مشکلی در بحث خرید پیش نخواهد آمد و تنها در صورتی که دولت نتواند به تعهدات خود عمل کند، دلالان و واسطه‎ها به امر خرید ورود می‎کنند.
 
ایمانی ادامه داد: در حال حاضر دامداران و مرغداران از طریق سامانه بازارگاه، نهاده مورد نیاز را با قیمت مناسب خریداری می کنند و از طرفی هم قیمت گندم به علت جدول افت پاکی بالاتر از ۵ هزار تومان خواهد بود که با وجود رضایتمندی کشاورزان از میزان خرید، انتظار می رود نان مردم دچار چالش نشود.
 
او درباره آخرین وضعیت واردات گندم گفت: بنابر آمار از سال گذشته تاکنون ۳ میلیون تن گندم برای ذخایر استراتژیک وارد شد و این احتمال وجود دارد که امسال هم دولت تصمیماتی مبنی بر واردات گندم به منظور ذخایر استراتژیک اتخاذ کند.
 
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه افزایش قیمت نان به علت نرخ گندم بهانه‌ای بیش نیست، تصریح کرد: امسال در بودجه کشور توزیع آرد با قیمت ۶۲۵ تومان به نانوایی‌ها و توزیع آرد با نرخ ۹۰۰ تومان به صنف و صنعت در نظر گرفته شده است که با این وجود افزایش قیمت نان به بهانه گندم تخلف است، هر چند با محاسبه سایر هزینه‌ها نظیر کارگری، آب و برق و غیره قیمت نان باید افزایش یابد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین