تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
plusresetminus
حزب الله:علی رهبری ـ رهبر ارکستر بین‌المللی و آهنگساز ـ که پیشتر آلبوم «مادرم ایران» را ساخته بود، اکنون قصد دارد در ادامه اجرای آثار این آلبوم، دو قطعه جدید را ضبط کند.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۱۵۹
علی رهبری ۲ قطعه از «مادرم ایران» را ضبط می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رهبری درباره ساخت این دو اثر به ایسنا گفت: این دو اثر را در دوران قرنطینه نوشتم. ضبط دو اثر «غم نامه پارسی» که حدود ۷۵ دقیقه و یک اپرا به زبان انگلیسی است و «بلبل‌های پارسی» که حدود ۲۰ دقیقه است را از دیروز در خملینسکی اوکراین شروع کرده‌ام. این دو اثر قطعات شماره ۱۲ و ۱۳ آلبوم «مادرم ایران» هستند.
او ادامه داد: خملینسکی شهری خیلی کوچک ولی دارای یک ارکستر خیلی خوب است. مدت‌ها بود که رهبر مهمان دائم این ارکستر که یک ایرانی به نام آقای پرویز یحیوی است، به من می‌گفت که ارکستر علاقه‌مند است با هم همکاری داشته باشیم. در نتیجه تصمیم گرفتم در شرایطی که خیلی از ارکسترها تعطیل هستند و این ارکستر فعال است، ضبط دو اثر جدیدم را در همکاری با آنها به انجام برسانم و از روز گذشته که تمرین را شروع کرده‌ایم، خیلی راضی بوده‌ام.
رهبری با بیان اینکه از دو روز دیگر ضبط را آغاز می‌کنند، گفت: از آنجایی که قطعه بلبل‌های پارسی برای برادران سعیدی نوشته شده و آنها در ایران هستند، قرار است این دو قطعه در اینجا ضبط شود و خواننده‌ها در ایران به صورت پلی بک بر پایه موسیقی اصیل ایرانی روی آنها بخوانند.
او در پایان بیان کرد: آرتورو توسکانینی، رهبر بزرگ قرن ۲۰ حرف خیلی قشنگی زده است؛ او می‌گوید که ارکستر بد وجود ندارد و این رهبر ارکستر است که ارکستر را می‌سازد. زمانی که به شرکت اسپانسر ساخت آلبوم، اطلاع دادم که قرار است به شهر کوچکی که حتی در اوکراین هم خیلی‌ها، آن را نمی‌شناسند برای ضبط این دو قطعه سخت که برای ارکستری بزرگ نوشته شده، بروم، خیلی متعجب شدند. ولی چون به رهبری که در آنجا کار می‌کند اعتماد داشتم پذیرفته بودم که کار را در آنجا به انجام برسانم و تا کنون هم راضی بوده‌ام.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین