تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
plusresetminus
حزب الله: همزمان با تلاش برای حل بحران تشکیل دولت رژیم صهیونیستی، ائتلاف راست‌گرایان شاهد خشم و متهم کردن نفتالی بنت به خیانت به دلیل ائتلاف با رئیس حزب آینده‌ای هست برای تشکیل دولت به صورت نوبتی و تهدید به قتل اوست. همچنین اعضای لیکود دنبال نامزدی به جای نتانیاهو برای نخست وزیری هستند.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۵۴
اعضای لیکود دیگر امیدی به نتانیاهو ندارند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، گروهی از اعضای قدیمی شورای مرکزی حزب لیکود که نام "موسسان لیکود" را بر خود گذاشته‌اند در نامه‌ای به یسرائیل کاتس، رئیس دبیرخانه این حزب و وزیر دارایی خواهان نشست فوری برای بررسی تحولات سیاسی کنونی شدند.
اعضای این گروه می‌گویند که ۲۰ درصد مجموع اعضای شورای مرکزی را که تعدادشان به ۷۰۰۳ تن می‌رسد، تشکیل می‌دهند.
آن‌ها در نامه خود آورده‌اند: دوره مکلف شدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل دولت به پایان رسیده و اکنون ائتلاف مقابل باید دولت را تشکیل دهد. برای همین شورای مرکزی باید فورا نامزد موقتی را به جای نتانیاهو برای تشکیل دولت انتخاب کند تا حکومت لیکود و راست‌گرایان و آینده اسرائیل را نجات دهد.
منابعی در این حزب اعلام کردند که این گروه "نیر برکات"، رئیس سابق شهرداری قدس را به جای نتانیاهو نامزد کردند.
به گفته روزنامه معاریو، خشم و غضب نه تنها به حزب نتانیاهو بلکه به طرف‌های احزاب دینی که با او هم‌پیمان هستند، رسیده است و آن‌ها انتقادات شدیدی از نتانیاهو و روسای احزاب راست‌گرا کرده‌اند.
آن‌ها می‌گویند که دیگر احتمال ندارد نتانیاهو بتواند دولت تشکیل دهد و باید کنار برود تا حکومت در دست حزب لیکود بماند.
نتانیاهو شامگاه پنجشنبه طی نشست فراکسیون حزب لیکود در کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) گفته بود: می‌خواهم شما را آرام کنم. من هیچ جا نمی‌روم. همین جا هستم و با شما برای پیروزی می‌جنگم.
از سوی دیگر یائیر لاپید، رئیس "حزب آینده‌ای هست" جمعه با نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا و جدعون ساعر، رئیس حزب امید نو دیدار کرد. آن‌ها در بیانیه‌ای تأکید کردند، مذاکرات درباره تشکیل دولت به خوبی پیش می‌رود.
منابع نزدیک به لاپید اعلام کردند، هدف فراکسیون تغییر پایان مذاکرات ظرف یک هفته است.
لاپید گفت: دولت وحدت حل و فصل نیست بلکه هدف است. ما درک می‌کنیم که اختلافات داخلی ما را تضعیف می‌کند برای همین ما به دنبال دشمنی نیستیم بلکه به دنبال اقدام و عمل هستیم. همگی می‌دانیم که به تمام رویاهایمان نمی‌رسیم.
وی گفت که تمام اعضای دولتش با تشکیل دولتی موافق هستند که دموکراسی را تقویت کند، با فساد و بحران اقتصادی مبارزه کند و به بحران کرونا پایان بدهد و به اعراب اسرائیلی برای حل مشکلاتشان کمک کند.
براساس توافق اولیه نفتالی بنت برای مدت دو سال و سه ماه نخست‌وزیر می‌شود و بعد از او لاپید نخست‌وزیر می‌شود. دولت نیز شامل ۲۳ الی ۲۴ وزیر خواهد بود که هشت تن از آن‌ها از حزب یمینا و امید نو انتخاب می‌شوند. بنی گانتس، وزیر جنگ کنونی در این سمت می‌ماند و لاپید و بنت سمت وزارت خارجه را به صورت نوبتی در اختیار خواهند گرفت. 
بنت جمعه با میراف میخائیلی، رئیس حزب کارگر و نتسان هوروویچ، رئیس حزب مرتس برای راضی کردن آن‌ها درباره پست‌هایشان دیدار کرد.
وی با منصور عباس، رئیس فراکسیون جنبش اسلامی دیدار کرده و عباس گفته بود که از بنت حمایت می‌کند.
به گفته تحلیلگران تشکیل دولت توسط فراکسیون تغییر و پایان دوره نتانیاهو بسیار جدی شده است. دلیل این مسئله انتقاد نتانیاهو و بقیه نمایندگان راست‌گرا از بنت است که در این تحول نقش اساسی داشت. 
بتسلئیل سموتریچ، رئیس حزب مذهبی صهیونیسم گفت: بنت صاحب بزرگترین خیانت در تاریخ راست‌گرایان است. او در راه رسیدن به کرسی نخست‌وزیری جان می‌دهد. او به ایدئولوژی راست‌گرایان خیانت کرد تا به هدف خود برسد.
همچنین "ارتش شبکه‌های اجتماعی راست‌گرایان" انتقاد خود را از بنت و تهدیدات به قتل او را ادامه می‌دهد.
سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی حفاظت امنیتی از بنت را افزایش داده است.
بنت در پاسخ به منتقدانش گفت که اصول راست‌گرایان در دولت را حفظ خواهد کرد و اجازه لطمه زدن به شهرک‌سازی‌ها را نمی‌دهد و وزارتخانه‌های اصلی را حفظ می‌کند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین